Gå til innhold

kaloritellingtull


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har innsett at det er på tide å begynne å trene. I den anledning har jeg gått til innkjøp av your shape fitness til kinect. Spillet teller kalorier (kcal) mens jeg trener, og ut i fra 30 min styrketrening og 40 min aerobic mene kinect at jeg hadde forbrent 276 kcal.

Jeg syntes det var et litt lavt tall, spesielt med tanke på at jeg mener å huske at en time med aerobic kan forbrenne opptil 800 kcal?

Uansett så plottet jeg inn Moderat styrketrening 30 min, og lett aerobic 40 min inn i kalkulatoren på vektklubben.no, da fikk jeg opp at jeg hadde forbrent 570 kcal.

Jeg veier forresten 75kg noe som er registrert på begge stedene. Det jeg lurer på er om 276 eller 570 kcal er nærmest virkeligheten for treningen som jeg har oppført?

Nesten så jeg blir litt forvirret her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp ei pulsklokke. Slike ferdig utregnet tall er ikke akkurat eksakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blås i kalorier brent. Det er visst en heller vanskelig formel bak, ifølge Lance (som er en ganske opplyst bruker her inne på treningsforumet) er det heller lite sannsynlig at man brenner 500 kcal istedet for 250, pga noe innhold i en formel av noe slag.

Jeg har sluttet å bry meg om kalorier brent og etter det har jeg fått en mye mer positiv instilling til treningen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forbrenner IKKE 800 kcal på en time aerobic. Ønsketenkning. 276 kcal er nok det realistiske tallet her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du forbrenner IKKE 800 kcal på en time aerobic. Ønsketenkning. 276 kcal er nok det realistiske tallet her.

En time aerobic forbrenner rundt 350-450 kcal i timen, avhengig om hvor høy intensitet det er snakk om her. Men siden vi snakker nå om et spill og de som har laget dette spillet vet hvor mye kalorier blir i gjennomsnitt forbrent, så vil jeg anta at dette er riktig.

Jeg vil legge til at når jeg går på aerobic på treningsstudio, så bruker vi MYYYYE plass og vi er veldig intensive, jeg tviler veldig sterkt at dette spillet kan gi deg samme treningsresultater. Derav kan du ikke forvente at du skal forbrenne like mange kalorier som om man skulle ha gjort det på en treningsstudio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...