Kamikatze Skrevet 18. februar 2011 #21 Skrevet 18. februar 2011 Hard-to-get virker kun på film, eller i noen få sære tilfeller der mannen er oppover ørene stormforelsket, gjerne kombinert med uerfaren. Og en mann skal være bra forelsket for å risikere å "dumme" seg ut, ved å stille seg sårbar nok til at han prøver å forsere hard-to-get. Stalkerstyle forelsket, liksom. Du (TS) forventer omtrent at en tilfeldig forbipasserende, som du knapt kjenner, skal nære denslags følelser for en ukjent? Hallo? Bank, bank! Er det noen hjemme? I de aller fleste tilfeller er damer tilfeldige forbipasserende. Om vi ikke merker interesse, eller enda verre, vi værer det motsatte, skygger vi unna. Vi kjemper ikke for noen vi ennå ikke har kjent. Vi går ikke gjennom ild og vann for tilfeldige forbipasserende, bare fordi de tilfeldigvis har ei skrukkete hudfold som lukter piss. Første bud er jo å bli kjent. Normal folkeskikk, som det å hilse, og det å konversere sammen. Det handler egentlig ikke om å vise interesse heller. Bare om å skape en kontaktflate der du over litt tid kan vise mangel på avsky. :gjeiper: Etterhvert kjenner han eimen av ferromoner som siver opp forbi underbevisstheten hans, og han begynner å se på deg med vellystig blikk. Da først kommer spørsmålet om hvem som skal ta initiativet opp. Du er milevis i forkant av dette, og spiller hard-to-get? Vel, unnskyld om jeg flirer litt. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #22 Skrevet 18. februar 2011 Enig her, utifra hva jeg har hørt av mine mannlige venner. Det gjelder for kvinner å vise interesse også, så mannen vet at det er trygt å respondere med samme interesse om ønskelig. I tillegg så er det jo slik at en underbevisst tar etter faktene og sinnstemningen til den personen en kommuniserer med, mirroring tror jeg det heter. Så virker dama interessert så smitter det over på mannen og han blir interessert også, virker hun lite interessert så.. ja da blir det ikke noe ute av.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #23 Skrevet 18. februar 2011 Hvis han ikke tar kontakt og er den som skaper et forhold, hvordan skal hun da noensinne kunne se på han som en mann? Og hvis hun tar kontakt hva er det for inntrykk hun gir han da da? "Jeg flyr rundt på byen etter gutter"? La han ta kontakt. Hvis ikke vil forholdet aldri kunne fungere og være over før en måned er gått. Det tør jeg vedde på.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #24 Skrevet 18. februar 2011 Kan bare si meg enig i det Kamikatze sier her. Mange (flertallet?) oppfører seg som om de var siste gjenlevende kvinnemennesket i universet. Den bløffen er ganske lett å gjennomskue, selv for oss menn.
Kamikatze Skrevet 18. februar 2011 #25 Skrevet 18. februar 2011 Hvis han ikke tar kontakt og er den som skaper et forhold, hvordan skal hun da noensinne kunne se på han som en mann? Og hvis hun tar kontakt hva er det for inntrykk hun gir han da da? "Jeg flyr rundt på byen etter gutter"? La han ta kontakt. Hvis ikke vil forholdet aldri kunne fungere og være over før en måned er gått. Det tør jeg vedde på.Tror du ikke det finnes en mellomting mellom å virke avvisende og å voldta fyren? :gjeiper:
Strenge Frk.Gerd Skrevet 18. februar 2011 #26 Skrevet 18. februar 2011 I tillegg så er det jo slik at en underbevisst tar etter faktene og sinnstemningen til den personen en kommuniserer med, mirroring tror jeg det heter. Så virker dama interessert så smitter det over på mannen og han blir interessert også, virker hun lite interessert så.. ja da blir det ikke noe ute av. Nettop! Tror du ikke det finnes en mellomting mellom å virke avvisende og å voldta fyren? :gjeiper: Nettop! hehe! Er ikke snakk om å legge seg etter en fyr som en klegg, men å vise at man er positivt instillt til videre kontakt, eller forsøke litt forsiktig flørting initiellt er en god ting! Trenger ikke å være super direkte, men å gi litt casual tegn på interesse.. evnt be ut på en kaffe- tror ingen menn har noe som helst i mot å bli bedt ut på en uformell kaffe o.l. Med mindre de er opptatt.. og selv da vil vel de fleste menn ta det som et kompliment, og evnt avvise høflig? Problemet når kvinner leker for "Hard to get" eller blir for sjenerte er at menn rett og slett legger ballen død. Det er da måte på hvor mye initiativ de også skal ta, tross alt.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #27 Skrevet 18. februar 2011 Er ikke snakk om å legge seg etter en fyr som en klegg, men å vise at man er positivt instillt til videre kontakt, eller forsøke litt forsiktig flørting initiellt er en god ting! Er denne ene greia jeg aldri kommer til å skjønne med jenter: De virker livredde for at noen skal få noe som helst inntrykk av at de er interessert i gutter. Kjære vene, vi gutter vet allerede at hetero jenter er interessert i gutter. Det er ikke noen hemmelighet. Noen vil sågar gå så langt som å si at dette er selve definisjonen på "hetero jente". At dere viser litt interesse betyr ikke at dere fremstår som lette på tråden, tro det eller ei. 1
Dalila Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #28 Skrevet 18. februar 2011 Hard-to-get virker kun på film, eller i noen få sære tilfeller der mannen er oppover ørene stormforelsket, gjerne kombinert med uerfaren. Og en mann skal være bra forelsket for å risikere å "dumme" seg ut, ved å stille seg sårbar nok til at han prøver å forsere hard-to-get. Stalkerstyle forelsket, liksom. Du (TS) forventer omtrent at en tilfeldig forbipasserende, som du knapt kjenner, skal nære denslags følelser for en ukjent? Hallo? Bank, bank! Er det noen hjemme? I de aller fleste tilfeller er damer tilfeldige forbipasserende. Om vi ikke merker interesse, eller enda verre, vi værer det motsatte, skygger vi unna. Vi kjemper ikke for noen vi ennå ikke har kjent. Vi går ikke gjennom ild og vann for tilfeldige forbipasserende, bare fordi de tilfeldigvis har ei skrukkete hudfold som lukter piss. Første bud er jo å bli kjent. Normal folkeskikk, som det å hilse, og det å konversere sammen. Det handler egentlig ikke om å vise interesse heller. Bare om å skape en kontaktflate der du over litt tid kan vise mangel på avsky. :gjeiper: Etterhvert kjenner han eimen av ferromoner som siver opp forbi underbevisstheten hans, og han begynner å se på deg med vellystig blikk. Da først kommer spørsmålet om hvem som skal ta initiativet opp. Du er milevis i forkant av dette, og spiller hard-to-get? Vel, unnskyld om jeg flirer litt. Hmmmmm, hvorfor tror du at jeg har spilt hard to get, eller spillt noe som helst egentlig? Den kvelden vi traff hverandre var jeg i ikke-mottakelig-for-sjekking-modus, hvorfor er en lengre historie... Men det innebar intet spill. I ettertid tenkte jeg: Hmmm, det var jo egentlig en kjekk kar, kanskje det hadde vært hyggelig å bli bedre kjent? Og det er utgangspunktet for tråden her. Synes ikke det er noe å le av
Gjest Hjerterdronning Skrevet 20. februar 2011 #30 Skrevet 20. februar 2011 Er denne ene greia jeg aldri kommer til å skjønne med jenter: De virker livredde for at noen skal få noe som helst inntrykk av at de er interessert i gutter. Kjære vene, vi gutter vet allerede at hetero jenter er interessert i gutter. Det er ikke noen hemmelighet. Noen vil sågar gå så langt som å si at dette er selve definisjonen på "hetero jente". At dere viser litt interesse betyr ikke at dere fremstår som lette på tråden, tro det eller ei. Vi har vel hørt at vi ikke skal ta intiativet!
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #31 Skrevet 20. februar 2011 Vi har vel hørt at vi ikke skal ta intiativet! Som Kamikatze skriver så fins det en mellomting, dere behøver ikke å gå bort til en fyr og begynne å sjekke han opp. Bare ha litt blikk-kontakt, smil og generelt opptre naturlig og hyggelig. Slik som hun i denne tråden. Typisk eksempel på det motsatte fra idag, venta på T-banen og det kom ei jente gående forbi, møtte blikket hennes men hun så raskt ned og hasta videre 30 meter lengre bort før hun stoppa, snudde seg og stirra tilbake. Merkelig oppførsel.
Gjest Hjerterdronning Skrevet 20. februar 2011 #32 Skrevet 20. februar 2011 Som Kamikatze skriver så fins det en mellomting, dere behøver ikke å gå bort til en fyr og begynne å sjekke han opp. Bare ha litt blikk-kontakt, smil og generelt opptre naturlig og hyggelig. Slik som hun i denne tråden. Typisk eksempel på det motsatte fra idag, venta på T-banen og det kom ei jente gående forbi, møtte blikket hennes men hun så raskt ned og hasta videre 30 meter lengre bort før hun stoppa, snudde seg og stirra tilbake. Merkelig oppførsel. i slike tilfeller er det vel mange som ikke er forberedt.
Gjest padawan Skrevet 20. februar 2011 #33 Skrevet 20. februar 2011 av og til må en ta noen sjanser ;P
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #34 Skrevet 20. februar 2011 i slike tilfeller er det vel mange som ikke er forberedt. Jo, det er et poeng da. Men det jeg mener er at om ei jente liker en fyr og smiler litt til han så blir han i beste fall interessert og i verste fall synes han hun fremsto som en hyggelig og livsglad jente og fikk et lyspunkt i dagen selv. Jeg prøver selv å smile vennlig til jenter som jeg møter blikket til men dere ser jo bare helt vettskremte ut. Noen gang kommer det et halvt smil tilbake før dere tar dere selv i det. "Å nei, hva er det jeg gjør, jeg virker som ei trivelig jente ovenfor en mann! Hva kommer folk til å tro om meg!" Nei, vet jo ikke hva dere tenker jeg men synes det virker umåtelig snålt iallefall. 1
Dalila Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #35 Skrevet 21. februar 2011 Jo, det er et poeng da. Men det jeg mener er at om ei jente liker en fyr og smiler litt til han så blir han i beste fall interessert og i verste fall synes han hun fremsto som en hyggelig og livsglad jente og fikk et lyspunkt i dagen selv. Jeg prøver selv å smile vennlig til jenter som jeg møter blikket til men dere ser jo bare helt vettskremte ut. Noen gang kommer det et halvt smil tilbake før dere tar dere selv i det. "Å nei, hva er det jeg gjør, jeg virker som ei trivelig jente ovenfor en mann! Hva kommer folk til å tro om meg!" Nei, vet jo ikke hva dere tenker jeg men synes det virker umåtelig snålt iallefall. jeg ville smilt tilbake Et smil er jo hyggelig uansett setting, og trenger ikke være opptakten til noe som helst. Jeg har også smilt til mange som først har sett ut som de fikk seg en støkk, for så å innse at et smil er en hyggelig gest
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #36 Skrevet 21. februar 2011 jeg ville smilt tilbake Et smil er jo hyggelig uansett setting, og trenger ikke være opptakten til noe som helst. Jeg har også smilt til mange som først har sett ut som de fikk seg en støkk, for så å innse at et smil er en hyggelig gest Klart de gjør det! For min egen del så går det år mellom hver gang en fremmed kvinne gjør dette. Jeg tuller ikke. Det er som om en plutselig så Jesus komme gående bortetter gata. Når ei jente gjør slik så blir vi varme i bringa og tenker "Oi! Hun der ville vært en bra kjæreste gitt!" Mange kvinner tar når de er interessert derimot på seg ei snørrhoven maske som sier "og hvem er det du tror du er"? Uten at en har gitt noe som helst tegn på at en hadde tenkt å prøve seg på henne. Da tror jeg vi menn stort sett tenker en av tre ting: 1) get over yourself 2) hu der skal jeg legge ned og feie over 3) hu der har jeg sikkert ikke sjans på Vi menn er ordentlig rare sånn, når vi ser etter kjærester så foretrekker vi jenter som ikke fremstår som arrogante og selvopptatte. Ei heller noen dørmatte. OK, nå håper jeg ikke noen single damer tar dette alt for bokstavelig å begynner å gå med et påklistra smil dagen lang, det ser bare psyko ut. Men prøv å opptre naturlig og vennlig når dere ser noen dere liker og ønsker at han skal ta kontakt. Snåle er at jenter er ganske gode til å flørte i tenåra men så går det bare nedoverbakke. 1
Gjest Kim Skrevet 21. februar 2011 #37 Skrevet 21. februar 2011 JA! det er fint når jenter tar initiativet, det skjer alt for sjelden.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2011 #38 Skrevet 22. februar 2011 Så, har ditt fremstøt ført til noe? Du må jo holde oss oppdatert.
Dalila Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #39 Skrevet 22. februar 2011 Tjah, her er jo så mange kloke hoder, som sikkert har synspunkter på den videre utvikling her: Jeg tok kontakt, via fb, og spurte om vi skulle finne på noe en dag.. (Han snakka mye om det den kvelden) Fikk svar, takk for sist, jo det hadde vært hyggelig å finne på noe Hva likte jeg å finne på? (plenty smilefjes og greier) Jeg kom med forslag til ting å finne på. STILLHET. Den absoluta tystnad. I snart ei uke. Så, sannsynligvis svarte han sånn bare fordi han egentlig er hyggelig, og ikke ville avvise meg eller la være å svare. Og så bare dabbet hyggeligheten av... Hehe. Jeg skjønner ikke vitsen. Det går jo an å si: nei, jeg tror ikke det er en god idè, eller: huff, jeg er så opptatt for tiden. Tolkningsmulighetene er mange, men konklusjonen er vel uansett: He is just not that into me Snipp snapp... 1
Gjest padawan Skrevet 22. februar 2011 #40 Skrevet 22. februar 2011 da kan du iallefall si du prøvde. en snubler litt, reiser seg og tusler videre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå