Gå til innhold

Innflytningsfest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min er på flyttefot.. Så nå begynner kollegaer og venner å spørr om når tid det blir innflyttningsfest... Er ingen festglad person, men har fortstått at dette er "vanlig" i og med at så mange spør.. Hva er vanlig å gjøre på en innflytningsfest? Invitere alle man kjenner på en fest og servere mat og drikke, eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere trenger da slettes ikke har fest om dere ikke vil. Og om dere vil, så har dere den akkurat slik dere selv ønsker. Men en stor gjeng på litt drikke og snacks/mat er vel ganske vanlig ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere trenger da slettes ikke har fest om dere ikke vil. Og om dere vil, så har dere den akkurat slik dere selv ønsker. Men en stor gjeng på litt drikke og snacks/mat er vel ganske vanlig ja.

Så korrekt som det kan bli.

Mine egne innflyttingsfester har ofte blitt til fyllekuler med gode venner. Men har også hatt en hvor jeg inviterte to gode venninner og lagde muffins og satt og pratet hele kvelden.

Det finnes to typer innflyttingsfester:

  1. Vennefest
  2. Nabofest

Vennefest er når du/dere inviterer dine/deres venner til fest, slik at de vet hvor du/dere bor nå. Nabofest er når du/dere inviterer dine/deres nye naboer til å bli kjent med dere, og dere bli kjent med dem.

Selv om alkohol kanskje har blitt "det normale" på slike fester, så er det ikke lovbestemt. Ikke lag en fest du/dere ikke vil trives i. Det er meningen å enten kose seg med de som allerede vet hvordan dere er, eller å vise nye bekjentskaper hvordan dere er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min omgangskrets er det vanlig å ha innflytingsvors :hoppe: Da inviteres venner og vi vorser til vi drar ut på byen, moro moro!

Drikke tar gjestene selvfølgelig med selv, mens vertene står for potetgull/boller/brownies/popcorn, hva enn det måtte være. Det hender jo at gjestene tar med noe snacks også, og kanskje en liten innflytningsgave?

Men dere må absolutt ikke ha innflytningsfest om dere ikke vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Man trenger ikke ha innflytningsfest hvis man ikke vil. Det er jo ikke akkurat noen lovfestet plikt ;) En inviterer de en vil, når en vil. Ferdig med det.

Hvis en ikke gidder kan man bare la tiden gå og si til de som maser at en må komme litt mer i orden/male et par rom/skaffe seg nytt spisebord etc etc først, og la det renne ut i sanden.

Til "venner" som bare er ute etter et sted eller en anledning til å rølpe, og som en egentlig ikke hadde villet invitere uansett kan en si at en allerede har hatt innflytningsfest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man trenger ikke ha innflytningsfest hvis man ikke vil. Det er jo ikke akkurat noen lovfestet plikt ;) En inviterer de en vil, når en vil. Ferdig med det.

Hvis en ikke gidder kan man bare la tiden gå og si til de som maser at en må komme litt mer i orden/male et par rom/skaffe seg nytt spisebord etc etc først, og la det renne ut i sanden.

Til "venner" som bare er ute etter et sted eller en anledning til å rølpe, og som en egentlig ikke hadde villet invitere uansett kan en si at en allerede har hatt innflytningsfest

Eller: bare si "vi skal ikke ha innflyttingsfest". Ærlighet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...