Gå til innhold

Hvem monterer vaskemaskin?


inga:)

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en ny vaskemaskin. Greier ikke å skru av transportsikringene, og forstår ikke bruksanvisningen hva jeg ellers skal gjøre. Har holdt på i over to timer nå med de /%/%$%##"#"$!"!"2 skruene og måtte bare gi opp. :sjenert:

Hva slags fagpersonell er det jeg må ringe for å få ordnet dette? Rørlegger? Andre? Hva hadde du gjordt?

Jeg har dessverre ingen venner som kan hjelpe meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som kjører ut varer fra der du har handlet kan ordne transportsikringer og sånn. Sikkert ikke billig, men billigere enn en rørlegger.

Ring butikken å hør du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Har kjøpt en ny vaskemaskin. Greier ikke å skru av transportsikringene, og forstår ikke bruksanvisningen hva jeg ellers skal gjøre. Har holdt på i over to timer nå med de /%/%$%##"#"$!"!"2 skruene og måtte bare gi opp. :sjenert:

Hva slags fagpersonell er det jeg må ringe for å få ordnet dette? Rørlegger? Andre? Hva hadde du gjordt?

Jeg har dessverre ingen venner som kan hjelpe meg...

Du kan vel ringe til butikken der du kjøpte vaskemaskinen og spørre om noen derfra kan montere den for deg. De yter sikkert slik service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

De som kjører ut varer fra der du har handlet kan ordne transportsikringer og sånn. Sikkert ikke billig, men billigere enn en rørlegger.

Ring butikken å hør du.

Det ser ut som om jeg har hermet etter deg, men det har jeg ikke gjort :) . Du sendte vel ditt innlegg mens jeg var i ferd med å skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kjører ut varer fra der du har handlet kan ordne transportsikringer og sånn. Sikkert ikke billig, men billigere enn en rørlegger.

Ring butikken å hør du.

Jeg spurte da de var her, men de hadde ikke tid og henviste til at det var så lett at jeg greide det selv... :sjenert: Elkjøp lizzom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som om jeg har hermet etter deg, men det har jeg ikke gjort :) . Du sendte vel ditt innlegg mens jeg var i ferd med å skrive.

Hehe, tusen takk uansett. Bare ringer en rørlegger jeg. Det får bare koste det det vil :sjenert:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Jeg spurte da de var her, men de hadde ikke tid og henviste til at det var så lett at jeg greide det selv... :sjenert: Elkjøp lizzom...

Det var dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dårlig!

Ja sånn er det med de store kjedene. Såg på siden deres, og alt de er forplikta til er å bære til riktig etasje og ta med seg emballasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke lov å montere hverken vaskemaskin eller oppvaskmaskin. De kun leverer og tar med seg emballasjen igjen. Akkurat som på bensinstasjoner har de ikke lov til å f.eks skifte et punktert dekk for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke lov å montere hverken vaskemaskin eller oppvaskmaskin. De kun leverer og tar med seg emballasjen igjen. Akkurat som på bensinstasjoner har de ikke lov til å f.eks skifte et punktert dekk for deg.

Skjønner. Hvilke personer har lov til å gjøre det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Hvilke personer har lov til å gjøre det da?

Oppvask og vaskemaskiner skal monteres av autoriserte rørleggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke lov å montere hverken vaskemaskin eller oppvaskmaskin. De kun leverer og tar med seg emballasjen igjen. Akkurat som på bensinstasjoner har de ikke lov til å f.eks skifte et punktert dekk for deg.

Dette er feil. Så lenge det er kraner på plass,så kan du gjøre dette. Da er det snakk om slanger,og det kan de fleste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å skru av transportsikringene krever ikke hverken rørlegger eller annet fagpersonell. Tilkobling kan være noe annet.

Har du prøvd å søke på nettet? Ta et søk om fjerning av transportsikringene på den spesifike modellen på nettet så kan du finne noen råd. Godt mulig du finner en snutt på Youtube om emnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skru av transportsikringene krever ikke hverken rørlegger eller annet fagpersonell. Tilkobling kan være noe annet.

Har du prøvd å søke på nettet? Ta et søk om fjerning av transportsikringene på den spesifike modellen på nettet så kan du finne noen råd. Godt mulig du finner en snutt på Youtube om emnet.

Problemet er at skruene sitter så grasalt fast på at de er umulig å løsne. Har slitt ut både tangen og mutterne, for ikke å snakke om armene... Holdt på en time, og var så lei og sliten at jeg begynte å grine. Derfor gav jeg opp.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at skruene sitter så grasalt fast på at de er umulig å løsne. Har slitt ut både tangen og mutterne, for ikke å snakke om armene... Holdt på en time, og var så lei og sliten at jeg begynte å grine. Derfor gav jeg opp.

Da høres det litt ut som at det er noe galt med transportsikringene. Er det noe galt med varen så reklamer på den. Om det er transportsikringene eller noe annet gjør ikke noe forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ring en mann, så ordner det seg. Har nettopp kjøpt ny vaskemaskin selv, og den ene skruen satt så hardt at jeg ikke klarte å få den ut. Da ble det en kjapp telefon til pappa, gitt. Viktig å bruke riktig verktøy også. Forsøkte først med tang, men innså raskt at her måtte det skiftenøkkel til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring en mann, så ordner det seg. Har nettopp kjøpt ny vaskemaskin selv, og den ene skruen satt så hardt at jeg ikke klarte å få den ut. Da ble det en kjapp telefon til pappa, gitt. Viktig å bruke riktig verktøy også. Forsøkte først med tang, men innså raskt at her måtte det skiftenøkkel til :)

Jeg greide det ikke med skiftenøkkel heller. Kunne stå på den uten at mutterne løsnet. Dessverre har jeg ikke venner her jeg bor, og naboene er så lugubre at de skygger jeg unna. Så jeg må nok kjøpe meg hjelp. Ringte en rørlegger tidligere i dag, men han hadde for mye å gjøre så han kunne ikke hjelpe meg før om tidligst 14 dager. Henviste meg til å prøve gule sider. Så får ta en ringerunde i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da høres det litt ut som at det er noe galt med transportsikringene. Er det noe galt med varen så reklamer på den. Om det er transportsikringene eller noe annet gjør ikke noe forskjell.

Er nok heller at jeg er veldig liten og spinkel. En flis på 50 kg. Må nok endel mer kraft til for å få opp skruer som sikkert er festet av store muskelmenn :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok heller at jeg er veldig liten og spinkel. En flis på 50 kg. Må nok endel mer kraft til for å få opp skruer som sikkert er festet av store muskelmenn :fnise:

"Forlenget arm" er tingen. Prøv å stikke et brekkjern eller noe inni enden på skiftenøkkelen og dra til da. Da får du mer kraft enn om du jobber med kortere elementer.

Bruk av "forlenget arm" er f.eks eneste måten jeg får løsnet boltene på dekkene til bilen min på når jeg skal skifte dekk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...