mie84 Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 Har lyst på en mini-kjøkkenmaskin for å bruke til å lage barnemat blant annet, og også til f. eks. hakke nøtter og slike ting. Har en "stor" kjøkkenmaskin men den er ikke noe særlig til små porsjoner og den er ikke så lekker å ha fremme på benken akkurat. Noen som har tips til en maskin som er bra?
Zzyzx Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Tror jeg ville gått for en stavmikser til den bruken der.
pulverheksa Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 Jeg har en Braun stavmikser med hakkeboks. Den er genial til å hakke mose mindre kvanta. Vi bruker den hele tiden, har helt kuttet ut foodprosessoren.
mie84 Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2011 Ja har vel kommet frem til at det er en stavmikser jeg må ha, der det følger med en slik liten boks. Har en vanlig stavmikser nå, men synes ikke den er noe bra. Dere som bruker stavmikser til supper; fungerer det? Har prøvd min til å jevne tomatsuppe f.eks., men må jo drive på i timesvis om det skal fungere. Har derfor brukt blender, men det er jo litt mer styr. Noen som har tips til bra stavmikser da, usikker på hvilken prisklasse man bør ligge på for å få en som er ok?
Virvel Skrevet 15. februar 2011 #5 Skrevet 15. februar 2011 Dere som bruker stavmikser til supper; fungerer det? Har prøvd min til å jevne tomatsuppe f.eks., men må jo drive på i timesvis om det skal fungere. Har derfor brukt blender, men det er jo litt mer styr. Jepp, det fungerer som bare det! Min stavmikser (Kenwood) har vanlig skjæreblad i stål, visp, hakkeboks, og en stor og en liten mose-sak. Jeg bruker den store mosegreia til supper - mye raskere enn blender! Den knuser ikke is, da, hvis det er viktig for deg, men ellers er det en solid og allsidig sak. Jeg bruker den til "alt" nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå