AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 Jeg og kjæresten skal begge begynne å studere til høsten, og vi ønsker å finne noe i nærheten av hverandre slik at vi kan flytte sammen. "Problemet" er det at han ønsker å studere i Grimstad, mens jeg har funnet studier i Kristiansand jeg ønsker å søke på. Av den grunn ønsker vi og møtes på halvveien, ved å bo en plass midt i mellom, som for eksempel i Lillesand. Noen som har erfaringer med dette? Hvordan er det med bussforbindelse og slike ting mellom Lillesand - Kr. sand/Grimstad? Eller bør vi være avhengige av bil? Vi er klar over at dette kan føre med seg litt ekstra utgifter i forhold til transport, men samtidig er det vel også billigere å leie i Lillesand enn i Kristiansand/Grimstad da det ikke er like attraktivt? Setter stor pris på tips, råd og evt. erfaringer!
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Går masse busser, så det blir litt poteto potato.. Men det går vel ikke spesielt mye nattbusser, og det kan være kjipt hvis man skal ut på livet som student.. Hvis du ikke har tenkt å være spesielt mye sosial på kveldstid, er det ikke noe problem i det hele tatt.. Da kan du forøvrig likegodt bo i Grimstad - eller omvendt, er ikke så mye om å gjøre..
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 Haha... Lillesand er en kjedelig by, bortsett fra om Sommeren.. Im just saying. Det finnes 4 buss stopper som er realtivt lang fra hverandre ved gamle E-18. Man må som regel gå opp dit, og det kan være stress om man ikke bor like ved en. Men kan gå greit. Om lørdag/fredag er siste bussen 02.15 til Lillesand fra kristiansand. ellers går den ca hver time på hverdager. Jeg hadde ikke klart å bo i lillesan ved stuidiene. Hadde nesten vært enklere å bo enten i kr.sand eller Grimstad. Busstiden mellom kr.sand og Grimstad er faktisk ikke så store. Men hvis dere velger å bo i Lillesand, værsågod, velkommen til kjedsomheten. Når man er innflytter i lillesand, er det vanskelig å få noen venner der. Just saying. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #4 Skrevet 15. februar 2011 Ingen erfaring og egentlig ingen råd, men et enkelt søk fant ut at det går mange daglige busser mellom Busstider
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #5 Skrevet 15. februar 2011 Dersom dere er veldig lite sosiale av dere, eller har barn - så er Lillesand er veldig fin løsning. Lillesand er en veldig fin bitteliten by, men altså - det er ikke noe jeg vile anbefalt studenter som har en snev av sosialt behov. Dere kommer nok til å ende opp med å ikke orke å delta på like mye aktiviteter og sosiale ting som ellers(må alltid rekke en buss, er lettere å bli hjemme en regnværslørdag etc....) Det er bokstavelig talt ingenting som skjer i Lillesand for studenter - og de som bor der er familier/veldig etablerte. Bosett dere i Kristiansand eller Grimstad hvor det sosiale faktisk skjer - fort gjort å føle seg litt ensom og stresset i en studiehverdag, og da er det viktig å være nær aktivitetene og studievenner.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #6 Skrevet 15. februar 2011 Haha... Lillesand er en kjedelig by, bortsett fra om Sommeren.. Im just saying. Det finnes 4 buss stopper som er realtivt lang fra hverandre ved gamle E-18. Man må som regel gå opp dit, og det kan være stress om man ikke bor like ved en. Men kan gå greit. Om lørdag/fredag er siste bussen 02.15 til Lillesand fra kristiansand. ellers går den ca hver time på hverdager. Jeg hadde ikke klart å bo i lillesan ved stuidiene. Hadde nesten vært enklere å bo enten i kr.sand eller Grimstad. Busstiden mellom kr.sand og Grimstad er faktisk ikke så store. Men hvis dere velger å bo i Lillesand, værsågod, velkommen til kjedsomheten. Når man er innflytter i lillesand, er det vanskelig å få noen venner der. Just saying. Lykke til TS her. Takk for råd! Hadde det vært opp til meg hadde jeg flyttet til Kristiansand uten å nøle, da jeg syns det er en flott, trivelig og lettvint by og ferdes i. Grimstad har jeg ikke så god kjennskap til.. Selvom typa sikkert hadde flytta til Grimstad uten å nøle, både fordi han har en del kamerater der og at han ikke gidder å pendle fra Kr. sand, så vi blir liksom dratt i to forskjellige retninger her.. Tar fortsatt gjerne imot flere tips her!
Samulita Skrevet 15. februar 2011 #7 Skrevet 15. februar 2011 Dere kan jo også bo hver for dere. Du i Kristiansand, og han i Grimstad. Det er ikke lange turen etter at de bygde den nye veien.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #8 Skrevet 15. februar 2011 Dere kan jo også bo hver for dere. Du i Kristiansand, og han i Grimstad. Det er ikke lange turen etter at de bygde den nye veien. Det er selvfølgelig en mulighet, men er det noe vi ønsker like mye begge to, så er det å flytte sammen. TS
feuerstein Skrevet 15. februar 2011 #9 Skrevet 15. februar 2011 Jeg kjenner en masterstudent i Kristiansand som bor på Evje, da burde ikke reisen Kristiansand-Grimstad/Lillesand være et problem. Vil anbefale at dere blir enige om å bo i enten Grimstad eller Kristiansand, så slipper hvertfall den ene å reise hver eneste dag. Litt avhengig av hva dere studerer kan det også være interessante valgfag i den andre byen, f.eks. mellom dataingeniør/sivilingeniør IKT i Grimstad og bac IT/master IS i Kristiansand.
Gjest Applestore Skrevet 15. februar 2011 #10 Skrevet 15. februar 2011 Jeg vet om flere i min klasse som bor i Lillesand og som går i Grimstad. Dette er for dem ingen problem. Men, det kan kanskje bli litt lite sosialt i Lillesand? Det beste ville vel vært om dere bodde et sted, slik at den andre må pendle. Det tar jo ikke mer enn 30 min grimstad/Kristiansand og omvendt
Gina_ Skrevet 15. februar 2011 #11 Skrevet 15. februar 2011 Jeg ville også valgt enten Kristiansand eller Grimstad. Avstandene er ikke store, er det ikke omtrent 30 minutter med bil, litt lenger med buss, mellom byene? God sjanse til å lese pensum på bussen Tenkerr man pris er kanskje Grimstad litt billigere å bo i?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå