Photobscura Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 (endret) Jeg her nettopp kjøpt meg ny mobil, Sony Ericsson Spiro (walkmanmobil) og kjøpte samtidig minnekort på 4 gb. Med minnekortet (micro SD) fulgte det med adapter (hvilket jo er kjekt, ettersom det av en eller annen grunn ikke fulgte med noen dataoverføringskabel til mobilen, og blue tooth har jeg ikke på pc-en min), så jeg putta det i pc-en og la inn en haug med musikk, men da jeg satt det i mobilen så påstår den først at det ikke er satt inn noe minnekort, så jeg slår av og på telefonen, og da har minnekortet 0 gigabyte og følgelig ingen filer, og så tar jeg ut minnekortet, setter det i adapteret og inn i pc-en, joda! Der er det hauger og bauger med musikk, så jeg gjør den første opersjonen på ny, og fortsatt påstår mobilen min at det er 0,0 gb på minnekortet. Så finner jeg en formateringsfunksjon, og tenker at det må fikse biffen, og følgende beskjed kommer opp på skjermen på telefonen "Formatere minnekort, dette vil slette alt innhold på minnekortet. Fortsette likevel?" NEI for svarte. Så putter jeg minnekortet i pc-en igjen, og kopierer alt jeg har lagt inn av musikk over i en mappe og sletter alt som er på minnekortet, før jeg igjen setter minnekortet tilbake i mobilen og og prøver å formatere det, og hva skjer så? Joda. Først måtte jeg taste inn telefonlåskode, jadda, men et lite googlesøk ga meg svaret, det er en standardkode, og ... FORMATERING MISLYKTES! What the f...? Så nå er jeg rimelig sur og frustrert. Er det noen som vet hva jeg eventuelt gjør feil? Noen tipset meg om at jeg måtte ha en dataoverførinskabel, men for det første koster den 250 kr, og for det andre kan jeg ikke helt forstå hvordan det kan hjelpe mobilen min å lese det faktiske innholdet på minnekortet. Endret 15. februar 2011 av Photobscura
Zzyzx Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Det skal holde å formatere minnekortet i mobilen og videre overføre filer på det. Hvis det ikke funker er det sannsynligvis noe feil på enten minnekort eller mobil. Kan du få tak i et annet minnekort og se om du får formatert det via mobilen og om det fungerer slik det skal?
M0niq Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 Veit ikke om dette hjelper, men har du kopiert over filene via SE sitt eget "synkroniseringsprogram" som du finner på hjemmesiden deres? Eller har du bare kopiert over filene direkte over til minnekortet? Jeg har selv HTC, men for og overføre musikk må jeg bruke programvaren til telefonen det samme med iphone
Photobscura Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2011 (endret) Zzyzx: Jeg kan sikkert prøve å få tak i et annet minnekort, men etter noen søk på nettet ser jeg at dette tydeligvis er et gjengs problem (uten at jeg har funnet noen videre løsning ...) MOniq: Jeg har bare åpnet minnekortet i en vanlig windows-mappe, og dratt filer fra musikkmappa mi over ... Visste ikke at det skulle være et eget synkroniseringprogram, eller om det har noe for seg når det bare er minnekortet som er kobla i pc-en (en egen slot, altså), og ikke mobilen via en kabel, for dette funka fint på den gamle mobilen min, som også er en SE walkmanmobil ... Men mobilen min mener jo tydeligvis at minnekortet fortsatt inneholder 0,0 gb selv om jeg har sletta alt som er på det ... Har sendt en mail til SE Norge også, så får jeg se om de skjønner noe. Irriterende, altså! Endret 15. februar 2011 av Photobscura
Xtra_lilje Skrevet 15. februar 2011 #5 Skrevet 15. februar 2011 http://www.sonyericsson.com/cws/support/phones/detailed/filetransferts/spiro?cc=gb&lc=en
Photobscura Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 15. februar 2011 http://www.sonyericsson.com/cws/support/phones/detailed/filetransferts/spiro?cc=gb&lc=en Takk! Men alt dette krever at jeg har en usb-kabel, hvilket jeg ikke har, eller har råd til for øyeblikket :o.
Xtra_lilje Skrevet 15. februar 2011 #7 Skrevet 15. februar 2011 Hm, http://www.sonyericsson.com/cws/support/phones/detailed/preparebatteryandusbcable/spiro?cc=gb&lc=en - fra linken "To update your phone you need to connect to your computer via a USB cable. The USB cable has to be compatible with your phone." - og all troubleshooting referere til USB...ser ut for at du MÅ ha USB? Tåpelig at du ikke fikk det med da?
Photobscura Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 15. februar 2011 (endret) Hm, http://www.sonyericsson.com/cws/support/phones/detailed/preparebatteryandusbcable/spiro?cc=gb&lc=en - fra linken "To update your phone you need to connect to your computer via a USB cable. The USB cable has to be compatible with your phone." - og all troubleshooting referere til USB...ser ut for at du MÅ ha USB? Tåpelig at du ikke fikk det med da? Ja, det kaller jeg melking! Det er første gangen jeg opplever at det ikke følger med usb til mobilen min, og til alt overmål koster den såpass mye! Hmpf. Endret 15. februar 2011 av Photobscura
Photobscura Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #9 Skrevet 16. februar 2011 Jaja, nå har jeg fått svar fra SE, og jeg MÅ visst kjøpe en svindyr original se-kabel for å oppdatere programvaren på mobilen min for å få dette til å funke. Rip off!
Zzyzx Skrevet 16. februar 2011 #10 Skrevet 16. februar 2011 Neinei, sjekk om Clas Ohlson har heller. De pleier å ha det meste av uoriginale greier.
Photobscura Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #11 Skrevet 16. februar 2011 Neinei, sjekk om Clas Ohlson har heller. De pleier å ha det meste av uoriginale greier. Det har jeg gjort, det nærmeste jeg kom var å kjøpe en samsung-kabel som er tilsvarende og som koste femti kroner minder. Men nå har jeg funnet noen som har, som jeg kan få! Hurra! Håper det fikser biffen. Takk for alle svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå