crazyforgum Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 Her jeg bor er bare lettmelka med skrukorsk, og det er dumt. Det bestemmer melketypen jeg kjøper. Hvordan er det der du bor?
Gjest Adera Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Her er det skrukork på lettmelk, skummet melk, h-melk og ekstra lett melk (som eg kjøper).
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 Her er det skrukork på lettmelk, skummet melk, h-melk og ekstra lett melk (som eg kjøper). Samme her. Men dog ikke på 1,5 liter kartongene. Dessverre!
Gjest Valiant Skrevet 15. februar 2011 #4 Skrevet 15. februar 2011 Her jeg bor er det så vit jeg har sett alle melketyper
Gjest Adera Skrevet 15. februar 2011 #5 Skrevet 15. februar 2011 Meiner å ha sett skrukork på laktose(?)-melk også forresten.
Margrethe86 Skrevet 15. februar 2011 #6 Skrevet 15. februar 2011 Her jeg bor er det kun skrukork på halvliterskartongene. 1,5 liters kartonger finnes ikke i det hele tatt her!
Gjest Consensio Skrevet 15. februar 2011 #7 Skrevet 15. februar 2011 Her jeg bor er bare lettmelka med skrukorsk, og det er dumt. Det bestemmer melketypen jeg kjøper. Hvordan er det der du bor? Hvorfor er det dumt med skrukork? Den gjenvinnes vel den også? Der hvor jeg "bor" når jeg er i Norge, så er det skrukork på alle kartonger bortsett fra 1 1/2 litere. Uansett om den er fra Tine eller Q. Her hvor jeg bor til daglig er det bare skrukork på drikkeyoghurter og slikt, ikke på melkekartongene.
Envy Skrevet 15. februar 2011 #8 Skrevet 15. februar 2011 Jeg kjøper bare 1,5 liters kartonger lettmelk. Er så glad det ikke er skrukork på den, er så mye mer miljøvennlig uten!
crazyforgum Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #9 Skrevet 15. februar 2011 Altså, jeg LIKER skrukorka. Den gjør pakken tett og lettere å oppbevare, eventuelt drikke av Egentlig liker jeg ekstra lett best, men den er uten kork. Halvannen liter finnes ikke her jeg bor, men jeg tror ikke jeg ville kjøpt den uansett ... upraktisk størrelse innbiller jeg meg.
Chiyo Skrevet 15. februar 2011 #10 Skrevet 15. februar 2011 (endret) Bor i England. Her kommer melken med skrukort i en plastikkflaske. Blir så oppgitt. Det er jo ingen som resirkulerer her heller. Alt går i samme søppelspann. Ikke har de pant heller... Endret 15. februar 2011 av Chiyo
Inwe Skrevet 16. februar 2011 #11 Skrevet 16. februar 2011 Jeg kjøper bare 1,5 liters kartonger lettmelk. Er så glad det ikke er skrukork på den, er så mye mer miljøvennlig uten! Signerer denne! Både av miljøvennlige og økonomiske grunner. Dessuten er jeg ikke noe fan av skrukorken
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #12 Skrevet 16. februar 2011 Tror bare det er kulturmelken som er uten kork her. I alle fall er skummet kultur uten.
-Fisken- Skrevet 16. februar 2011 #13 Skrevet 16. februar 2011 Her jeg bor (Slovakia) er all surmelk på plastflasker med skrukork på toppen. Melk får du enten i samme embalasje som kulturmelka, eller i pappkartonger uten skrukork. Den i papp trenger står ikke kaldt før åpning, og har lang holdbarhetstid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå