Gjest LonelyAngel Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 (endret) Hei. Håper noen kan skrive litt/noen stikkord. Klarer nemlig ikke helt skjønne hva de vil fram til i denne oppgaven. "Drøft helsefremmende arbeid på systemnivå og i forhold til ulike grupper i lokalsamfunnet" Hva kan det være? F.eks frukt ved inngangen i matbutikkene? Kommer ikke på mer! (Fatter ikke hva de mener med ulike nivå, hvilket nivå er f.eks helsesøstertjenesten på? hvor mange nivå finnes det? ) Endret 14. februar 2011 av LonelyAngel
Personlig12 Skrevet 14. februar 2011 #2 Skrevet 14. februar 2011 Kommer litt ann på hva du studerer og hvilken grupper de er ute etter, evt er det normalbefolknongen? Da bør du ta deg en tur inn på helsedirektorate sine sider, (http://www.helsedirektoratet.no/) de har en del hefter ol om helsefremmede arbeid. Dette kan være: Anbefalt mosjon kosholdsveiledning Ofte har de gående ulike prosjekter feks aktive sykehus, bedriftsidrett. I tillegg til dette så har de ulike anbefalinger til forskjellige grupper i samfunnet, minioriteter, barn, funksjonhemmende, utviklinghemmende, rus og psykiatri. Du finner ganske mye der inne Søk litt på helsefremmede arbeid på systemnivå. Det finnes og endel slikt arbeid på ergo/fysioterapautene sine sider. Se litt på prioteringsveiledere til de ulike seksjonene, der finner du og masse Lykke til! 1
Personlig12 Skrevet 14. februar 2011 #3 Skrevet 14. februar 2011 Normalbefolkningen heter det kanskje. Følte meg ikke helt normal just nu. Jeg skal skru på lyset
per78 Skrevet 15. februar 2011 #4 Skrevet 15. februar 2011 Systemnivå er riktig det som person over her sier. Individnivå er mer rettet mot enkeltpersoner.
Personlig12 Skrevet 15. februar 2011 #5 Skrevet 15. februar 2011 Å lurte du på hva systemnivå var? Jaja godt jeg kom med en forelesning om mye annet da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå