Isis_ Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 Jeg lurer litt på dette med skikk og bruk angående tatoveringsmotiv. Jeg fant nemlig et bilde av ei jente med en utrolig flott tatovering! Men "problemet" mitt er at jeg fikk skikkelig lyst på nesten helt lik som hennes. Hvordan er det man går frem i slike situasjoner? -Ikke bryr seg om det og bare tar den likevel? -Spør om "lov" fra henne jeg fant bilde av? Noen forslag eller erfaringer?
Calypso Skrevet 14. februar 2011 #2 Skrevet 14. februar 2011 Det kommer jo litt an på hva motivet var. Var det et motiv som hun hadde designet selv, så vil jeg se på det som nei-nei, med mindre du spør henne om det er greit. Vet om flere som har designet sine egne tatoveringer og som har blitt temmelig forbanna når de har sett andre som har knabbet motivet. Er hvertfall derfor jeg aldri legger ut bilder av mine tatoveringer på nettet.
Isis_ Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2011 Jeg vet jo egentlig ikke om hun har designet det selv. Det var kanskje ikke selve motivet som var spesielt, men måten tatoveringen var arrangert på kroppen, hvis du skjønner
Tears.of.the.Sun Skrevet 14. februar 2011 #4 Skrevet 14. februar 2011 Jeg vet i hvert fall at hvis jeg skulle hatt ei tatovering så skulle den vært veldig spesiell og egen for meg, og da hadde jeg blitt en smule deppa hvis en annen person fikk akkurat samme tatoveringen på samme sted på kroppen.
Isis_ Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2011 Jeg vet i hvert fall at hvis jeg skulle hatt ei tatovering så skulle den vært veldig spesiell og egen for meg, og da hadde jeg blitt en smule deppa hvis en annen person fikk akkurat samme tatoveringen på samme sted på kroppen. Ja, det skjønner jeg godt! Har ikke tenkt å tatt den tatoveringen egentlig, men jeg fikk sånn plutselig lyst på den fordi den var så fin! Også begynte jeg å tenke på dette med skikk og bruk da...
Calypso Skrevet 14. februar 2011 #6 Skrevet 14. februar 2011 I see, det setter saken i et annet lys, for jeg trodde at du kanskje skulle ha en nøyaktig kopi. Men når det gjelder plassering så må det jo være lov å være inspirert av andre, så akkurat dèt ser jeg på som fritt vilt.
CoffeeGirl Skrevet 14. februar 2011 #7 Skrevet 14. februar 2011 Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig, er det lov å spørre hvilken tatovering det er?
Isis_ Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 14. februar 2011 Jeg har ikke noe bilde, men det er en veldig enkel tatovering med fuglemotiv. Ingen farger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå