kamela Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 Fikk så lyst til å lage bringebærsorbèt etter å ha sett på maten til Elin Tvedt. Noen som har en god oppskrift å anbefale?
Havfrua Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Bringebærsorbet Ingredienser: 1/2 kg bringebær (en kurv) 1 dl vann 200 gr sukker 1 eggehvitte saften av en halv sitron (kan sløyfes) Ta bringebærene og press saften ut av de gjennom ett dørslag. Løs opp sukkeret i vannet og bland det sammen med bringebærsausen. Tilsett eventuelt saften av en halv sitron (jeg hadde ikke sitron i huset og kuttet den derfor ut). Stivpisk 1 eggehvitte og rør det fosiktig inn bringebærsausen. Hvis du har ismaskin hjemme så er jo saken grei. Da isen var ferdig i min maskin så fylte den en 1,2 liters isboks (diplom royal). Har du ikke ismaskin så er det viktig at du rører i massen med jevne mellomrom mens den fryses ned, slik at det ikke dannes krystaller i isen. Ellers så tror jeg at de legger ut oppskriftene på hjemmesiden til det tv-programmet du har sett.
kamela Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2011 Tusen takk! Alle oppskriftene unntatt sorbeten ligger ute. Sikkert fordi hun ikke lagde den i programmet, men hadde jukset og laget den dagen før
Havfrua Skrevet 15. februar 2011 #4 Skrevet 15. februar 2011 Tusen takk! Alle oppskriftene unntatt sorbeten ligger ute. Sikkert fordi hun ikke lagde den i programmet, men hadde jukset og laget den dagen før Hu har sikkert ikke laga den sjøl engang....
kamela Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 16. februar 2011 Den tanken slo faktisk meg også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå