AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 Jeg har nå i flere dager hatt en verkende følelse i armene. Spesielt ille i den høyre. Det sitter i håndleddet, og jeg merker det spesielt godt når jeg rører på hånda. Jeg er veldig vandt til vokseverk i leggene, og jeg vil si at det er en type sånn smerte i hånda også, men litt mere intens. Plutselig kan det stikke til også. Jeg har også en slags verkende smerte til albuen. Kjenner det også litt i nakken og nedover i armen, men det stopper litt ovenfor albuen. Det er vondt og det er plagsomt. I venstre armen er det kun en kilende og verkende følelse. Hvordan jeg kan ha fått dette, er et mysterium. Jeg har ikke gjort noe uvanlig, så jeg syns dette her er litt merkelig. Jeg skal til legen i løpet av uka sånn at jeg får sjekket det, siden jeg har gått sånn en god stund. Er det noen her som har hatt det samme som jeg beskriver? Hva har du gjort for at det skulle bli bedre? Jeg liker ikke å ta medisiner, så unngår det så lenge som mulig. Vil det bli bedre med støttebandasje?
Gjest hei Skrevet 14. februar 2011 #2 Skrevet 14. februar 2011 Har du en senebetennelse vil du etter min erfaring høre "knekkende" lyder når du vrir på håndleddet. Viktig å holde et betent ledd i ro, så det er sikkert ikke dumt med støttebandasje til du kommer deg til lege. Uten medisin kan det ta opp til et halvt år å bli bra med bare støttebandasje...Noen blir aldri helt bra hvis de fortsetter med de bevegelesene som ga betennelsen. Vel og merke hvis det er senebetennelse du har. For meg høres det mere ut som du kan ha noe annet. Man vet somregel hvordan man har pådratt seg en sånn betennelse, ved å overbelaste leddet. Kan du ha musearm og belastningsverk, i stedet. Det er en vanlig problematikk hvis man sitter mye ved PC. Du beskriver smerter som kan høres ut som den typen plager. Prøv å kjøpe en "ball" til å klemme på med jevne mellomrom når du sitter på PC(eller Mac) for å løse opp spenninger som gir muskelverk over tid. Den verkingen du forteller om ligner nemlig på den typen belastningssmerter. Jobber du mye på PC kan du spørre bedriftshelsetjenesten om råd fra en ergoterapeut.Da forebygger du mere plager i framtiden, noe som er god bedriftsøkonomi Så da er det smart av arbeidsgiver å hjelpe deg å få bedre løsninger på kontoret, for å forebygge en sykmelding i framtida. God bedring
Gjest hei Skrevet 14. februar 2011 #3 Skrevet 14. februar 2011 Kan du ha musearm og belastningsverk, i stedet. Det er en vanlig problematikk hvis man sitter mye ved PC. Du beskriver smerter som kan høres ut som den typen plager. Prøv å kjøpe en "ball" til å klemme på med jevne mellomrom når du sitter på PC(eller Mac) for å løse opp spenninger som gir muskelverk over tid. Den verkingen du forteller om ligner nemlig på den typen belastningssmerter. Slike smerter kommer snikende over tid, og man kan godt få det selv om man ikke jobber ved en PC. Det er faktisk nok å bruke mye tid til å chatte,taste og surfe på nett... Så du kan teste ut den "klemme-ballen" til å løse passive spenninger i håndledd, arm og skuldre. De selges på apotek, og har forskjellig utseende. Alt fra "gummipiggsvin" til noe som ligner en "miniatyr-kanonball"(sånne man bruker til kanonball/stikkball i gymmen på barneskolen.) Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #4 Skrevet 14. februar 2011 Jeg sitter jo veldig, veldig mye med pc siden jeg tar nettstudier. Jeg er også veldig opptatt av pc, så jeg bruker mye tid foran den utenom studier også. Jeg begynte også å spille gitar for en stund tilbake, og når jeg tenker meg nøye om så var det vel rundt den tiden det startet. Jeg vet ikke om det likevel kan ha en sammenheng, men.
Wiggins Skrevet 14. februar 2011 #5 Skrevet 14. februar 2011 Det høres absolutt ut som om du har fått senebetennelse i høyre arm. Da er sjansene for å bli kvitt det raskere desto tidligere du kommer i behandling. Ring fastlegen din i morgen og si hva det gjelder, og at du gjerne vil ha henvisning til fysioterapi. Noen leger er veldig ivrige på å sette kortisonsprøyte, jeg ville prøvd fysioterapi først, siden kortisonsprøyte svekker beinvevet. Støttebandasje vil hjelpe fint lite. Når det har blitt senebetennelse så blir det lite sirkulasjon, mens det er nettopp sirkulasjon som trengs for at det skal bli bedre. Fysioterapeuten bruker forskjellige behandlingsmetoder for å øke sirkulasjonen i vevet, slik at du (forhåpentligvis) blir frisk.
Supramundane Skrevet 15. februar 2011 #6 Skrevet 15. februar 2011 Jeg har senebetennelse i begge armer og anbefaler lege og fysioterapeut snarest! Jeg gikk alt for lenge med mine plager og da tok det desto lengre å få kontroll på det. Nå, noen år senere, kjenner jeg fremdeles smerter i svært aktive perioder. Er enig med Lance når det gjelder kortisonsprøyte også!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå