Gå til innhold

Hva har DU lært som singel?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lært at en man stoler 110 % på likevel kan svikte.

Ja, og derfor er det aldri fornuftig å stole 110% på noen.

Dette faktum må man bare forholde seg til i dette livet.

Videoannonse
Annonse
Gjest SnakeOil
Skrevet (endret)

Tja....halvt år inne and...

- Datingsider går kun på utseende og overflatiske verdier.

- Selv den mest uskyldige pike kan vise seg å være et kynisk dyr når de først setter den siden til.

- At man blir sær av å gå singel for lenge.

- At jeg begynner å veie ulempene opp mot fordelene å være i forhold og at det er flere ulemper enn fordeler.....men det har sikkert mye med hvordan forholdet ender. :gjeiper:

Sikkert 1000 ting til men èn ting jeg har lært er at:

- Du blir ikke "smartere" neste gang du blir glad i noen, man får heller satse på at den nye passer deg bedre og at det varer en smule lenger enn sist, :P

Endret av SnakeOil
  • Liker 3
Skrevet

Jeg jobber fælt med å ikke ha erfaringsangst når jeg møter nye mennesker. Og har blitt flinkere til det.

Vil gjerne gjenta og utdype dette. Jeg tror nemlig det er utrolig viktig i møte med nye mennesker å ikke tenke, sist jeg traff en mann så betydde det slik og sånn, da han gjorde slik og sånn. Spesielt om man har noen dårlige erfaringer i bagasjen. Møt mennesker med et åpent sinn, ikke la dem lide for noe en eller annen slem eks gjorde, og gi dem en sjanse. Ta det rolig, ikke stress og kose seg underveis.

Skrevet

Jeg har lært:

- at jeg klarer meg utmerket på egenhånd.

- at det er mange som meg der ute som ikke er interessert i forhold.

- at man kan ha bra og nok sex selv om man er singel.

- at man ikke ser noe enklere på forhold etterhvert som årene går.

- at man ikke skal fire på kravene selv om man må gå hjem alene er kveld fra byen.

- at samfunnet er lite tilrettelagt for de som bor alene. Være seg reiser, økonomisk, bolig, m.m.

Skrevet (endret)

Vil gjerne gjenta og utdype dette. Jeg tror nemlig det er utrolig viktig i møte med nye mennesker å ikke tenke, sist jeg traff en mann så betydde det slik og sånn, da han gjorde slik og sånn. Spesielt om man har noen dårlige erfaringer i bagasjen. Møt mennesker med et åpent sinn, ikke la dem lide for noe en eller annen slem eks gjorde, og gi dem en sjanse. Ta det rolig, ikke stress og kose seg underveis.

Vanskelig balansegang ettersom det er viktig å lære av sine feil.

Som betyr at man må klare å kjenne igjen lusa på gangen (oppførselen).

Men man skal selvfølgelig ikke dømme noen på forhånd, det kan jeg være helt enig i.

Imidlertid bør man altså være forsiktig når man gjenkjenner typiske trekk.

Endret av Steinar40
Skrevet

Har lært at å leve i forhold faktisk er en bra ting så lenge man fokuserer på de 80% gode tingene istedenfor de 20% negative ting som egentlig ikke betyr en dritt:p Siste forhold fikk åpnet øyene mine for hvor vakkert et forhold faktisk kan være. Gleder meg som en unge til jeg møter min neste store kjærlighet:D

Skrevet

Jeg har ikke vært singel så lenge, men har bodd aleine med barna mine i 4 mnd nå.

Jeg har lært mye av prossesen:

-at man ikke er avhengig av en annen for å være lykkelig, man må være glad i seg selv.

-At jeg klarer meg bra på alle måter aleine.

- Fokuserer mer på det positive

- Tar meg ikke så høytidlig, bryr meg ikke lenger om hva andre mener.

-Har lært meg å stole på magefølesen, selv om jeg er blitt lurt flere ganger.

-At å gå på byn som singel er bare mas og kjas.

-At jeg ikke er en typisk singel jente, men familiejente.

-At selvtilitten kan knekkes over natten

-At man aldri kan stole 100% på en annen, at vi ikke har garantier for noenting.

-Lært meg å sette pris på de små tingene, nyte det jeg faktisk har.

-Blitt mer positiv.

-At den mannen jeg nå har funnet er ikke en av eksene mine.

-Vet hva som er viktig for meg i et forhold nå og det er helt andre ting som betyr noe nå en tidligere.

-Lært at jeg ikke kan leve med en mann som ikke kan snakke om ting og de finnes det mangen av.

-Mer rolig og avbalansert, reflektert og moden.

Man lærer så lenge man leve :)

Skrevet

Jeg har lært at:

- I det store og hele er jeg alene og det er viktig å ta seg til rette hos andre. Man skal ikke være redd for å be andre om hjelp til personlige eller praktiske ting.

- Det er ingen andre som vil støtte meg fullt og helt, derfor må jeg gjøre det selv.

- Livet blir ofte ikke som man har tenkt, men gjerne stikk motsatt. Ting man tok som en selvfølge som barn, kan virke helt uoppnåelig i voksen alder.

- Jeg har lært at jeg ikke takler den spenningen og ubehageligheten dating fører med seg noe bra, og ønsker i bunn og grunn et forhold hvor man er direkte og rett på sak.

- Jeg kommer aldri til å bli lykkelig som singel, jeg kan ha lykkefølelse av og til i korte perioder, men jeg vil alltid ha et tomrom inni meg.

- Livet er fort kort til å vente på andre hele tiden, vil man ha noe gjort må man bare gjøre det uavhengig av om andre gidder å bli med eller ikke.

- De fleste gutter man møter er kun ute etter sex, spesiellt hvis daten var bra, og magefølelsen er alltid til å stole på.

Skrevet

* At man ikke skal nevne det teoretiske grunnlaget for matchingfunksjonen på sukkers forum, for da sletter de tråden, begynner massive personangrep og truer med å kaste deg ut, hehehe - enda man har backet det opp med fagteoretisk grunnlag og linker.

Cheers!

-runekki

;-)

Haha, det har jeg merket meg også. En ting er sikkert, det er grunnlag for å stille spørsmål omkring matchingfunksjonen på Sukker!

Skrevet

Det jeg lærte som singel var at det er ufattelig deilig å være i et forhold, hvor man får og gir kjærlighet. Hvor man ikke kun må tenke på seg selv. Med min kjære er det sjeldent krangler, bare diskusjoner, hvor vi sammen kommer frem til en løsning. Vi ser alltid på det positive ved en sak. Optimister. Vi er åpne og rett frem. Ikke noe å skjule. Ingen kommer til å vite hvor lenge det kommer til å forsette slik, men vi ser positivt på det. planlegger ikke tiden alt for langt frem. sexen er bedre med noen som kjenner kroppen din, og selvfølgelig det at man kan le av litt rare lyder, ikke la det bli pinlige stunder. man elsker en person.

Men som sagt: Det jeg lærte som singel er at det er så mye bedre å være i et forhold.

Skrevet

Jeg har lært av mine 5 år som singel at man blir jævlig ensom enkelte ganger.

• Liker 1
Skrevet

Det jeg lærte som singel var at det er ufattelig deilig å være i et forhold, hvor man får og gir kjærlighet. Hvor man ikke kun må tenke på seg selv. Med min kjære er det sjeldent krangler, bare diskusjoner, hvor vi sammen kommer frem til en løsning. Vi ser alltid på det positive ved en sak. Optimister. Vi er åpne og rett frem. Ikke noe å skjule. Ingen kommer til å vite hvor lenge det kommer til å forsette slik, men vi ser positivt på det. planlegger ikke tiden alt for langt frem. sexen er bedre med noen som kjenner kroppen din, og selvfølgelig det at man kan le av litt rare lyder, ikke la det bli pinlige stunder. man elsker en person.

Men som sagt: Det jeg lærte som singel er at det er så mye bedre å være i et forhold.

Vel å merke et bra forhold selvfølgelig.

Skrevet

Det har jeg også lært. Men jeg har også lært at jeg overlever ensomheten og at jeg er 10 ganger så selvstendig som alle jeg kjenner som er i et forhold.

Gjest SnakeOil
Skrevet

indeed

Skrevet (endret)

.

Endret av runekki
Skrevet

Deler denne!

Selv om man stort sett har det aldri så bra som singel er det liten tvil om at det av og til føles litt ensomt. Ingen å dele en armkrok med eller endatil ha jevnlig sex med.

Venner og en ONS kan ikke fullt erstatte en partner på alle plan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...