Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hel...te for et styr det ble nå! haha

Jeg prøvde som sagt å ringe hun dama i vaskebyrået. Ingen svar.. Til slutt ringte jeg sjefen, han som skulle kontakte meg i dag ifølge henne. Han ringte meg opp, og jeg sa at jeg ventet, leieboer kom nå snart.

Han sa at han hadde gitt beskjed i dag tidlig at han ikke kunne, og jeg sa at den beskjeden hadde ikke jeg fått.

Sjefen sa at de kunne enten sende noen å vaske senere, han var veldig tydelig på at det selvfølgelig skulle være andre personer, og at han ikke likte at "dama" hadde sagt at de kun ville sende de samme tilbake.

Jeg kunne også velge å vaske selv, og få kompensasjon for det.

Han skulle sende noen "fagfolk" å se på dusjdørene, og de ville erstatte dem dersom de ikke var altfor dyre, over 10 000 sa han.

Jeg sa at jeg skulle ned å vaske med en gang nå, siden leieboer snart kom, men at det var fort gjort, så jeg trengte ingen kompensasjon for det.

Mens jeg vasker, kommer ny leietaker sammen med han som har med all utleie gjennom BP. Leieboer er kjempefornøyd med leiligheten. Etter at vi hadde gått gjennom alt, spurte jeg om vaskebyrået fikk komme inn å se på glassdørene i dusjen en dag.

Han fra BP kikket på dørene, og sa "her har de brukt noe slipemiddel eller stålull" Det var helt tydelig mente han. Spurte meg hvem jeg hadde brukt. Jeg sa ISS, og han sa at han aldri skulle bruke dem mer. (BP brukte dem av og til sa han, og det var ikke alltid så bra..)

Når de går, vasker jeg ferdig, og plutselig står ISS på døren. 3 stykker, han ene som hadde vasket + fagansvarlig og en annen fagperson.

Jeg kjente at jeg kokte litt når jeg så han som hadde vasket, han hadde jo lurt meg på en måte. (Når jeg vasket så jeg at det var verre enn først antatt. De hadde ikke engang tørket støv!)

Jeg spør han hva i all verden de har vasket på alle de timene?? Han kikker seg rundt.., jeg visste at det kun var vinduer og bademøblene.

Så sier han ytterdøren.. den tok lang tid, måtte ta vekk sement og sånn...

Jeg påpeker at det ikke er blitt vasket og ikke tørker støv engang. Han sier at de var 2, og han visste ikke hva han andre gjorde...

Når jeg skulle vise dusjdørene, sier han: "Dette var det jeg som gjorde. Jeg vasket de godt, det var mye fett og sånn, så jeg prøvde alt mulig for å få det vekk."

Når han hørte jeg sa det var skraper, sier han: "Jeg brukte kun myke kluter og milde ting". :overrasket:

De andre mennene sier heldigvis at det var ikke det han sa først.

Jeg får vondt av han også, føler at det er han andre som ikke gjorde noe. Jeg vet at han vasket vinduene, og sto på, mens han andre ikke ville gjøre noe. Jeg så det jo allerede da de kom med bilen.

Jeg sa høyt da at: Ja, jeg så at du sto på, og at det var du som vasket vinduene og speil, og det var en god jobb! Dersom det er han som også har vasket dusjen, stekeplaten og det på do, er det faktisk han som har gjort alt av det lille som er blitt gjort. Hvorfor sier han ikke noe om han andre som ikke gjør noe?

(Han andre nektet jo t.o.m å gå ut av bilen da de kom....?)

Syns det er helt rart..

Jeg tok ham i hånden når han gikk og sa at jeg beklaget både for ham og for at det ikke var blitt vasket. Og at jeg måtte gi beskjed om dette, mest p.g.a dusjen.

Han sa at han forsto først.. men du sa jo det var ok..? sa han etterpå..

Nå får jeg bare se hva som skjer videre med dusjen. De får i hvert fall erstatte den, som var splitter ny!

Får bare ikke håpe at de som vasket får problemer og kommer og tar hevn her. Uff!! :ninja:

Det er vel en av grunnene til at vi ikke klager, for vi er redde, men nå tok jeg den helt ut.

Følte det var rett, det var jo lureri, og det eneste jeg fikk var rene vinduer og en ødelagt dusj.

Ble litt langt, men måtte bare få det ut dette her. :rodme:

Takk for oppmerksomheten! :)

Endret av Rakel
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fraråder også bruk av vaskebyrå. For noen år siden brukte jeg et byrå (ikke ISS) for å vaske ut av ei leilighet jeg leide. Jeg var i en vanskelig livssituasjon og maktet ikke å vaske selv, og tenkte at det var deilig luksus å unne seg hjelp til vaskingen.

Jeg hadde allerede reist fra byen og huseier skulle se over og godkjenne vaskingen til byrået. Huseier godkjente, men oppdaget i ettertid at det var gjort en dårlig jobb, og jeg fikk kjeften. Huseier burde jo ikke ha godkjent før han hadde undersøkt skikkelig, men det ble uansett jeg som fikk skylda etterpå. Jeg snakket med vaskebyrået etterpå og ba om en forklaring, og det hadde de: Det var jo så skittent der...

Ja, det var nok litt skittent ja, for jeg hadde ikke klart å vaske på en måneds tid før jeg flyttet derfra, men det var da ikke snakk om en fjøs heller. Og et VASKEbyrå kan da ikke forvente å komme til et rent hus?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...