Gå til innhold

Spiralis

Spiralis

Anbefalte innlegg

Hei Sauen :)

Håper du har hatt en fin søndag.

Søndagen ble veldig fin. :bolledeig: Laget kort, spiste middag på uterestaurant og var på foreningsmøte. Perfekt søndag det. :jepp:

Det er liksom høst da. Har vært sol og fint, men det er ettertrykkelig høsttemperatur. Selv om det har vært en fin utedag så liker jeg det ikke. 

På en måte liker jeg det ikke jeg heller. Men samtidig er det noe fint med høsten og. Det å roe seg inne på kvelder som blir mørkere er godt det og. Hadde det bare ikke vært for at høsten forteller at det kommer en vinter etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok litt tidlig fri i dag for det kommer en gammel kompiss på besøk utenbys fra. .. I tillegg til at det er sabla godt å gå litt før på en fredag da.

Jeg er litt usikker på hva jeg skal lage til middag, for ha er litt sær i kosten. Kommer et par lokale venner innom også, men de er mer altetende. Finner vel på noe. Har i alle fall fått unna handelen på det kongelige norske vinmonopol. 

.... får tørke over litt med støvfilla også, tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet nye taklamper til to soverom, men tar monteringen en annen dag. I dag har jeg mest lyst å sove. Har vært dorsk hele dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ventet på at det skulle regne i kveld, men jeg har fått unna både joggetur og handletur i oppholdsvær. 

Hjernen min holder på med en slags høst-omprogramering. Den driver og prøver å innstille seg på at det ikke er sent på kvelden bare fordi det er mørkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overraskende mildt i etterkant av regnværet. Har satt på terrassevarmerne. Ikke så mye for at jeg trenger de nå, men for å holde varmen lengre utover kvelden. Det kan godt være den siste kvelde på terrassen for året så den må behandles som gull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder på å kikke på ny bil. Det gjør vondt å innrømme det, men jeg trenger en mer "fornuftig" bil. Cabrioleten har ikke krok, ikke har jeg mulighet til takstativ og det er begrenset bagasjerom. Ikke har jeg mulighet for dobbelgarasje, så da må jeg krype til korset..... Jeg kryper ganske sakte.. men jeg kryper ...  :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir opphold i ettermiddag så da er det å få klemt inn en solid runde med utetrening før det blir for mørkt. Det er litt greia denne høsten. Å holde oversikt over oppholdsdagene slik at man får prioritert uteaktiviteter og spart resten til regnværsdagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å ovnsstekte skiver av lammelår med svart pepper, rosmarin og hvitløk. 

I kveld blir det innekveld. Skal en runde på romaskinen. Ellers blir det sofa .... og jeg er litt fristet til å fyre på peisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg straks åpner det  som gjerne kan bli årets siste terrassepils. Det har egentlig blitt få av de i år... grunnet nedbør... 

Jeg plukket faktisk inn det meste av utemøbler så sent som i går. Har bare et par stoler og et lite klappbord tilbake i den luneste kroken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så jeg angrer på at jeg oppdaterte fra Windows 7 til Windows 10. Jeg kan ikke få satt ord på hvor dårlig og gudsjammerlig tregt det er..... Det vil si .... jeg får satt ord på det, men ordene egner seg ikke for allmennheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:  

Var en tur ute med ene beste kompissen i går. Ble ikke så alt for sent.

I dag skal jeg starte med å montere nye bokhyller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kaffekopp: God morgen.

Nye bokhyller blir stas. Hva slags bøker får plass i den? Hva liker du å lese?

Det blir nok ikke så mye nye bøker i første omgang, men de jeg har får litt romsligere kår. Ikke har jeg lest noen av de det siste halvåret heller.  :) Jeg har mest fagbøker og oppslagsverk. Jeg liker nok best bøker hvor jeg kan bla fram og tilbake, og å lese litt her og der. Det er også en del bøker om historiske emner og gamle kalssikere som Homer, Sun Zi og Snorre, en del om mat & drikke, noen bøker med tegneserier, relativt lite krim, mer i retning av Douglas Adams og Tolkien. 

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si denne ettermiddagen gikk fort. Plutselig sitter jeg her og gjesper. Fikk handlet noen små esker til å lagre diverse smårusk i og jeg fikk gått meg en tur. Mer har jeg ikke rukket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder på å sortere bilder. Var svært fine lysforhold da jeg gikk tur så jeg tok en haug med bilder. Så nå er det bare å slette 98 prosent av de.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terrassepils i oktober! :kul:

Har åpnet pilsen riktig tidlig i dag, for det blir sikkert fort kaldere, men pr. kl.16:42 2. oktober koser jeg meg glugg med en terrassepils i korte ermer. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbaska gnagsår. Dårlig plassert er det også. Jeg klør etter en joggetur, men får ta romaskinen et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...