Gå til innhold

Operasjon av neseskillevegg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har blitt henvist til Aleris for en neseskilleveggsoperasjon. Andre som har vært gjennom en slik operasjon og vil fortelle meg litt om hva jeg kan vente meg?

I brevet jeg har fått fra Aleris står det at jeg kan måtte påregne to ukers sykemelding, og at sykemeldingsbehovet kan bli enda lengre. Noen som har gjennomført operasjon som måtte ha lengre enn to uker?

Siste spørsmål: hvor lang tid tar en slik operasjon vanligvis?

Blir takknemlig for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du skjev neseskillevegg? Jeg kjenner noen som har tatt denne operasjonen, så bare send meg en pm hvis du har spørsmål, så skal jeg svare så godt jeg kan!

Skrevet

Jeg opererte neseskilleveggen min på voss sykehus for noen år siden. Skulle egentlig ha lokalbedøvelse, men legen anbefalte meg narkose når jeg var kommet opp på sykehuset så jeg takket ja til det:)

Sov under operasjonen, dro hjem noen timer etterpå. Var en del vondt, men ikke noe som ikke litt smertestillende kunne dempe. Det var mest ubehagelig for du har noen tamponger i nesen som ikke kan fjernes før dagen etterpå. Så de begynner å klø og stikke :( Fjernet tampongene en morgen, det var ikke noe kjekt, men deilig å få de ut. En uke etterpå var jeg på hakeland og fjernet noen skinner de hadde sydd fast i neseveggen som skulle støtte denne første tiden. Fort gjort! Jeg var vel sykemeldt i to uker tilsammen tror jeg.

Noen mnd etterpå var jeg på etterkontroll og da sa legen at neseveggen min fortsatt var skjev og operasjonen hadde vært mislykket:( Det hadde jeg egentlig merket da jeg ikke merket noen bedring etter operasjonen. Så nå vurderer jeg å ta en ny operasjon til høsten, men har ikke så veldig lyst å gå gjennom alt en gang til.. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...