Gå til innhold

Filosoferinger rundt MGP og Stella


Sheherasade

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stella sier selv at hun er tonedøv, og at hun ikke kan synge:

http://www.dagbladet.no/2011/02/15/kultur/mgp/eurovision/stella_mwangi/15426656/

Kan hun ikke synge? Spiller ingen rolle.

Haba haba ...jada jada. Dette er jo knallbra. Jeg synger og danser. Trallallalla .... haba haba. Det kan jo ikke gjøres bedre enn dette. Det er en sikker vinner. Dans med, folkens! DANS!!

:danser::danser::danser::danser::danser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stella var helt klart best av alle sangene som var med i år. Jeg synes ikke sangen er sånn kjempe bra men bedre enn The lucky bullets, Sie gubba osv. For det var bare noe drit. Jeg håper hun vil gjøre det bra i Tyskland :) Gleder meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:foto: I dag så jeg at hun allerede poserte for et manneblad også.

http://www.vg.no/musikk/grand-prix/artikkel.php?artid=10014070

Det er så fint med sangkarriærer (selv om de er aldri så korte og skranglete) som åpner for et liv innen "glamour-modellyrket". Posere kan hun tydeligvis bedre enn å synge. Jeg blir litt oppgitt over alle disse ungjentene som skal eksponere hele seg, for å bli oppdaget av menneskeheten...

Skulle til å si lykke til der, men tror at jeg nøyer meg med et haba-haba i stedenfor. :lete:

Endret av Margareth
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:foto: I dag så jeg at hun allerede poserte for et manneblad også.

http://www.vg.no/musikk/grand-prix/artikkel.php?artid=10014070

Det er så fint med sangkarriærer (selv om de er aldri så korte og skranglete) som åpner for et liv innen "glamour-modellyrket". Posere kan hun tydeligvis bedre enn å synge. Jeg blir litt oppgitt over alle disse ungjentene som skal eksponere hele seg, for å bli oppdaget av menneskeheten...

Skulle til å si lykke til der, men tror at jeg nøyer meg med et haba-haba i stedenfor. :lete:

Syntes da jeg hadde lest at hun ga opp hiphop-karrieren fordi hun ikke ville reduseres til et objekt... Ny vel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er patetisk at de må kle av seg, er de sangartister og flinke nok trenger de ikke gjøre seg til sex-objekter for å holde populariteten oppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er patetisk at de må kle av seg, er de sangartister og flinke nok trenger de ikke gjøre seg til sex-objekter for å holde populariteten oppe!

Helt enig. Trangen til "puppularitet" forsvinner neppe med det første... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sangen er forferdelig - og godt er det! Helt ærlig folkens, vil dere egentlig ha en ny Rybak? Mitt intrykk er i allefall at MGP er en vits for de fleste normenn, helt til lisensen plutselig økte og nrk måtte selge rettighetene til fotball-VM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også si meg overrasket over at hun vant. Ikke fordi hun opprinnelig er fra Kenya, men fordi hun faktisk ikke kan synge.

Folk lot henne vinne, fordi det nettopp har vært en Ameli-sak der Norge sendte hjem en ressurssterk innvandrer.

Gjør som Danmark: behold de som har høyere utdanning og vil gjøre en viktig jobb, og send hjem alle andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Gjest

Snipp snapp snute, så var MGP-Stella ute.

Slik går det når man stemmer fram en dårlig sang til å representere Norge i den internasjonale MGP-finalen. Vi fikk som fortjent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...hvis alle skulle "få som deres sang fortjente", hadde det ikke vært mange nok deltagere igjen til å konkurrere. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MPG stopper aldri å overraske

Melodi Prand Grix, er det den thailandske versjonen av MGP? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Folk lot henne vinne, fordi det nettopp har vært en Ameli-sak der Norge sendte hjem en ressurssterk innvandrer.

Det tviler jeg på, siden Aleksander Rybak, barn av en avhopper fra Minsk og asylsøker som hentet familien hit på familiegjenforening, han vant uten at det hadde vært noen sak om Amelie i mediene. Han vant hele greia faktisk.

Og ingen sutret om at Rybak var hviterusser i stedet for norsk, og at låten hadde sterke russiske undertoner.En ren crooo-over sjjangermessig faktisk. Han sa jo også selv at hans musikk sjangermessig går ut på at "Russland møter Norge".

Og takket på russisk far scenen for å vise sin tilknytning til det russiske publikummet i den internasjonale finalen.

Men siden han er hvit kom ingen på å klage på at han ikke er etnisk nordmann.

All moderne pop stammer forøvrig fra afrikanere som ble skipet til USA og bomullsmarkene. Så at afrikanske rytmer er med i sangen som skal representere Norge i Eurovision er vel ikke noe argument mot at det var den beste låten...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det tviler jeg på, siden Aleksander Rybak, barn av en avhopper fra Minsk og asylsøker som hentet familien hit på familiegjenforening, han vant uten at det hadde vært noen sak om Amelie i mediene. Han vant hele greia faktisk.

Og ingen sutret om at Rybak var hviterusser i stedet for norsk, og at låten hadde sterke russiske undertoner.En ren crooo-over sjjangermessig faktisk.

cross-over sjangermessig, - beklager tastefeil.

All moderne pop stammer forøvrig fra afrikanere som ble skipet til USA og bomullsmarkene. Så at afrikanske rytmer er med i sangen som skal representere Norge i Eurovision er vel ikke noe argument mot at det var den beste låten...

Siden all musikk i Eurovision, og all musikk vi ville ha sendt uavhengig av artistens etnisitet , ville hatt elementer av afrikanske pop-rytmer i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Sangen er forferdelig - og godt er det! Helt ærlig folkens, vil dere egentlig ha en ny Rybak?

Nei, vi vil ikke det. Vi vil ha fotball og en lisens som ikke koster skjorta av ryggen vår. Det skader ikke å sende en søt jente som synger en happy sang, samtidig som man slipper å være verskap en gang til . Slutt å klag.

Men hva var den dansen alle snakket om? Jeg kan ikke si at jeg har langt merke til noe annet en en veiving med armene på et bestemt sted i sangen... :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...