Gå til innhold

Katt med endret adferd


Snart Frue

Anbefalte innlegg

Den kastererte katten vår på 3 år har den siste tiden begynt å tigge. (ganske kraftig). Han har også begynt å bli veldig masete og vil ut og inn hele tiden og sier kraftig ifra om det med intens mjauing.

Han er egentlig en veldig stille og forsiktig pus som rømmer rommet om vi får besøk og er skeptisk til fremmede.

Er det mulig at han på dagtid sniker seg inn til noen "snille" naboer som gir han mat og godbiter? Han har også begynt å flasse, og dette har han aldri gjort tidligere, han har alltid fått skryt av pelsen sin som har vært så blank og fin. Vi er veldig nøye på hva vi gir han av mat, gir han kun mat vi har fått anbefalt fra veterinæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tsunade

Det er absolutt mulig at "snille" naboer mater katten din, og at han kanskje da får noe han reagerer på.

Jeg blir helt matt av folk som bare kidnapper andres katter på den måten, og har ikke tall på alle de gangene jeg har sagt i fra om slikt, til ingen nytte.

"Litt mat kan jo ikke skade?"

"Den kommer hit, så den har det sikkert fælt hjemme."

"Den er jo så søøøøt!"

Håper dere finner ut av dette, for det er ikke ålreit å være bekymret for dyrene sine. :klemmer:

Endret av Tsunade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag et informativt skriv om dine mistanker og hvorfor du ikke vil at katten skal bli matet (gjerne med bilde og litt humor) som du legger i postkassene til alle naboene i nærheten.

Jeg har sett et slikt skriv selv, og det hadde visst god effekt på en etter hvert veldig rund katt som hadde litt for mange venner i nabolaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...