Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har over lang tid slitt med rødt utslett/eksem rundt munnen. Først var det bare under nedre leppe, men nå i det siste har det egentlig tatt helt av. Nå har jeg også fått på det ene øyelokket, hele øyelokket er dekket av rødt eksem og det er også hovent. Har nå rødt over leppa og under. Det er veldig sjenerende :sukk:

Har gått på tetracyclin, fordi legen trodde det var perioral dermaditt. Men det virket ikke da! Hatt det ca i 7 mnd nå..

Nå begynner jeg derimot å lure på om det skyldes allergi, jeg er litt usikker men jeg lurer på om jeg kanskje har allergi mot aspartam! Har før fått veldig vondt i hodet og flimringer osv, og dette er også blandt symptomene på allergi for dette.. Kom jo på dette igår, fordi pepsi max er jo noe jeg drikker hver dag i tja.. ganske store mengder! Skal til legen om 2 uker å ta allergitest.. men det er veldig sjenerende og jeg har ikke lyst til å gå ut i det hele tatt når jeg ser sånn her ut :frown:

Endret av odah
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

---

Endret av odah
Skrevet

Hva med å slutte å drikke det en måneds tid og se om du blir bedre? Etter å ha lest på dorway.com drikker ikke jeg særlig mye aspartam og lignende søtningsstoffer mer.

Skrevet

Det er meldt mer enn 90 forskjellige bivirkninger av aspartam så det er noe mange bør holde seg unna.

• Liker 1
Skrevet

det er bare bs kvinnerkvinner, aspartam er ikke farlig

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg var Pepsimax avhengig i mange år. I løpet av fjoråret klarte jeg å kutte ut. Det jeg finner når det gjelder all brus (uansett søtningsmiddel) er at jeg ikke tåler kullsyren. Den gir meg migrene hvis jeg drikker for store mengder.

Uansett hvis du mistenker at noe du inntar gir deg eksem eller andre plager så er det helt naturlig å fjerne dette stoffet fra ditt inntak. Men vær nøye med å fjerne ett og ett stoff ellers finner du ikke ut hva du reagerer på. Mao. du mistenker lightbrusen, kutt ut lightbrus.

Skrevet

Takk for svar!

Ja, kutter ut pepsi max nå! Er også litt usikker på sitrusfrukter, så jeg holder meg unna det også.. Skal til lege om en uke å ta allergitest :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Takk for svar!

Ja, kutter ut pepsi max nå! Er også litt usikker på sitrusfrukter, så jeg holder meg unna det også.. Skal til lege om en uke å ta allergitest :)

DA ville jeg gjort omvendt: kutt sitrusfrukter først da eksem - spesielt rundt munn og på hender - kan tyde på en kontaktallergi. Eksem er en svært vanlig virkning av sitrusallergi.

Det er ikke usunt å kutte Pepsi Max, så det er et lurt neste steg. Men du vil jo gjerne ha et klart svar på hva som gjør deg allergisk og da ville jeg altså valgt å ta det mest sannsynlige først.

Gjest Mynona83
Skrevet

Vent med å kutte ut noe som helst til du har tatt allergitest. Det er greit å ha kroppen på alerten når testen tas. Da kan utslaget bli tydeligere :)

Jeg reagerer på samme måte som deg når jeg spiser sitrus.

Skrevet

Ahokei, det er bare det at det ser virkelig ikke bra ut! Rød ring rundt munnen og hovent rødt øyelokk, også skal vi ta klassebilder på fredag :sukk:

Åh, kjipt for deg! Ironisk nok så er jo desverre appelsin favorittfrukten min, menmen! Takk for svar, da kan det jo for alt jeg vet være sitrus.. da hadde jeg blitt glad ihvertfall, er veldig glad i pepsi maxen min skjønner du.. :fnise:

Men pepsi max er vel som sagt ganske så usunt uansett ja!

Skrevet

Jeg hadde kronisk hodepine i 15 år uten at leger og spesialister fant ut hva det kom av. Hodepinen forsvant med en gang jeg sluttet med aspartam og jeg har aldri hodepine lengre. Jeg er hvertfall ikke i tvil: KUTT ut aspartam, ingen trenger det og dessuten er matvarer/drikke med aspartam bare næringsfattige og ikke essesielle i et sunt kosthold i det hele tatt! Det skader deg IKKE å holde deg unna kunstig søtning!

• Liker 1
  • 8 måneder senere...
Skrevet

Jeg har over lang tid slitt med rødt utslett/eksem rundt munnen. Først var det bare under nedre leppe, men nå i det siste har det egentlig tatt helt av. Nå har jeg også fått på det ene øyelokket, hele øyelokket er dekket av rødt eksem og det er også hovent. Har nå rødt over leppa og under. Det er veldig sjenerende :sukk:

Har gått på tetracyclin, fordi legen trodde det var perioral dermaditt. Men det virket ikke da! Hatt det ca i 7 mnd nå..

Nå begynner jeg derimot å lure på om det skyldes allergi, jeg er litt usikker men jeg lurer på om jeg kanskje har allergi mot aspartam! Har før fått veldig vondt i hodet og flimringer osv, og dette er også blandt symptomene på allergi for dette.. Kom jo på dette igår, fordi pepsi max er jo noe jeg drikker hver dag i tja.. ganske store mengder! Skal til legen om 2 uker å ta allergitest.. men det er veldig sjenerende og jeg har ikke lyst til å gå ut i det hele tatt når jeg ser sånn her ut :frown:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...