Gå til innhold

Skifeller


Gjest SmurfeLurfen

Anbefalte innlegg

Gjest SmurfeLurfen

Hei!

Har et par skifeller til skiene mine, som virker superbra på turer og alt :D

Men lurte på om man kan renne i nedeoverbakker med fellene på? Blir jo egentlig passelig fart da, men kan fellene bli ødelagt av det?

Og hvordan vedlikeholder man de best?

Hvis jeg tar de av underveis på turen, så legger jeg fellene mot hverandre (lim mot lim).

Når jeg kommer hjem drar jeg de i fra hverandre og lar de henge inne til tørk, før jeg legger de sammen igjen (lim mot lim). Har hendt at det har gått noen dager før jeg har husket på å legge de sammen etter tørking, men limet kjennes like sterkt ut. Men gjør det noe om det går noen dager?

Håper noen kan hjelpe, siden det ikke fulgte med noen bruksanvisning.

Er forresten nylonfeller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det går bra å renne nedover med dem. Det sliter vel litt på de men har gjort det noe på mine uten å merka noe problem. Har heller ikke hatt noe mere vedlikehold enn hva du nevner, limet funker like bra etter ti år.

Snakker om et par Montana skifeller her, de er veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmurfeLurfen

Ja, det går bra å renne nedover med dem. Det sliter vel litt på de men har gjort det noe på mine uten å merka noe problem. Har heller ikke hatt noe mere vedlikehold enn hva du nevner, limet funker like bra etter ti år.

Snakker om et par Montana skifeller her, de er veldig bra.

Takk for svar :)

Da går det nok greit med mine feller også. Får jo bare følge litt med etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Spinell

Jeg har brukt mine feller masse i nedoverbakker uten at de har tatt skade av det.

Når jeg henger dem til tørk pleier jeg å la dem henge sammenklistret for ikke å tørke ut limet. De ser ikke ut til å ha tatt skade av dette, heller.

Skulle limet på fellene bli dårlig er det bare å supplere med fellelim. Det fås kjøpt i sportsforretninger. Jeg har ikke hatt bruk for det ennå, men har med meg en tube i sekken i fall behovet brått skulle melde seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...