trulta_ Skrevet 12. februar 2011 #1 Skrevet 12. februar 2011 Fant ikke vaniljestang på butikken, så jeg kjøpte en sånn krukke på Sunkost. Skal lage pannacotta, der skal jeg bruke 2 vaniljestenger, hvor mye sånn pulver skal jeg bruke?
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2011 #2 Skrevet 12. februar 2011 Pannacotta uten ekte vanilje er helligbrøde.
Kvist Skrevet 12. februar 2011 #3 Skrevet 12. februar 2011 Pannacotta uten ekte vanilje er helligbrøde. Eh? Leste du innlegget du svarte på? Hun har kjøpt ekte vanilje, men i pulverform på boks. Ang, mengde aner jeg ikke. Et par ts?
trulta_ Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2011 I det lille glasset jeg kjøpe er det 10gram. Det står så utrolig lite på det glasset.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2011 #5 Skrevet 12. februar 2011 Det er ekte vanilje. http://www.helseogkost.no/nettbutikk/abc_alle_varemerker/naturata/bourbon_vanilje_malt Jeg har også et sånt glass, og pleier å bruke et par knidsodder for å erstatte 1 vaniljestang.
MarilynM Skrevet 12. februar 2011 #6 Skrevet 12. februar 2011 Hvis du skulle brukt 2 vaniljestenger i oppskriften (skrapet ut innholdet), holder det med ca 1/2 ts vaniljepulver. For mye blir veldig kvalmende. Tror det blir ca like mye med 1/2 ts pulver som 2 utskrapede stenger, tror ikke du?
Kvist Skrevet 12. februar 2011 #7 Skrevet 12. februar 2011 I det lille glasset jeg kjøpe er det 10gram. Det står så utrolig lite på det glasset. Hvilken farge har pulveret? Jo mørkere det er jo mer konsentrert er det også. 10 gram er jo ikke mye så jeg gjetter at det er ganske rent. Prøv deg fram da vel. Ha i litt og når du tror du har nok så prøvesmaker du. Pannacotta smaker jo likt før den har stivnet også.
trulta_ Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 12. februar 2011 Det er ekte vanilje. http://www.helseogkost.no/nettbutikk/abc_alle_varemerker/naturata/bourbon_vanilje_malt Jeg har også et sånt glass, og pleier å bruke et par knidsodder for å erstatte 1 vaniljestang. Det er akkurat dette glasset jeg også har.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå