origin Skrevet 12. februar 2011 #1 Skrevet 12. februar 2011 Er bare nysgjerrig på hva dere syns om telefonselgere? Hva tenker dere når dere finner ut at det er en selger som ringer? Hva gjør deg så imot en telefonselger? Selv har jeg lite problemer med de og sier høflig at jeg ikke er interessert etter å ha hørt hva selgeren har å si
Gjest Normalfordeling Skrevet 12. februar 2011 #2 Skrevet 12. februar 2011 Jeg er høflig. Skulle bare mangle. Vedkommende er faktisk på jobb.
Gjest wahaj Skrevet 12. februar 2011 #3 Skrevet 12. februar 2011 Har selv jobba som tlf selger, og vet godt at langt under halvparten av alle man ringer til er hyggelige. Skjønner ikke hvorfor man skal være så frekk mot selgere. Går fint an å bare si nei, eventuelt legge på. Jeg har ingenting i mot de, man må jo jobbe for pengene. En drittjobb for å være ærlig.
Sunniva81 Skrevet 12. februar 2011 #4 Skrevet 12. februar 2011 Er høflig, men bestemt. Men enkelte kan være veldig pågående og ikke ta nei for et nei, da legger jeg bare på.
Sofie_22 Skrevet 12. februar 2011 #5 Skrevet 12. februar 2011 Pleier som regel å være høflig, men er de for pågande sier jeg neii takk, og legger på.
Ixnay Skrevet 12. februar 2011 #6 Skrevet 12. februar 2011 Jeg har reservert meg, nettopp fordi jeg ikke er interessert i pågående tilbud på telefon. Ringer de da gir jeg klar beskjed om at de ikke har med å ringe meg (hører ikke på det de har og si). Legger de ikke på da, gjør jeg det. (men oppfører meg ikke ufint på noen måte), det synes jeg er unødvendig. Hva jeg tenker når de ringer, da blir jeg irritert fordi jeg har reservert meg og jeg må innrømme at det frister å begynne å kjefte, men lar vær og gjør heller som nevnt over. Jeg synes at telefonsalg er en uting fordi det er veldig innvaderende, og dersom jeg er interessert i å kjøpe noe, så oppsøker jeg det selv. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2011 #7 Skrevet 12. februar 2011 Pleier å være høflig og bestemt. Først lar je de presentere produktet de skal selge, og så har jeg som oftest en masse spørsmål. Når det ikke er stort lenger å komme sier jeg nei takk og ønsker de god dag videre. Rekorden er ett sted rundt 20 minutter. De roter bort tiden min, så hvorfor kan ikke jeg rote bort tiden deres? Antar dere forstår at jeg ikke har noe til overs for telefonselgere. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2011 #8 Skrevet 12. februar 2011 Jeg jobber som intervjuer, som blir noe helt annet. Men det er helt utrolig hvor tåpelige mennesker er, det er faktisk en person som ringer og ikke en datastemme. Fordelen (?) med å ringe så mange mennesker er at man registrerer hva status er ute i den norske befolkning, og da er det mye blanda drops. En overvekt av dumme mennesker, enten mangel på iq eller på sosiale ferdigheter. 1
Envy Skrevet 12. februar 2011 #9 Skrevet 12. februar 2011 Når jeg hører det er en selger blir jeg oppgitt og kjenner at jeg ikke finnes intressert, uansett hva tilbudet er. Sier høflig nei takk, og at jeg ikke trenger å høre mer. Om de da fortsetter å mase ser jeg meg bare nødt til å legge på. De må jo også kunne ta et nei for et nei.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2011 #10 Skrevet 12. februar 2011 Jeg er høflig, og hører på hva vedkommende har å si. Men må innrømme at jeg blir passe irritert når jeg ikke får komme til for å si at jeg ikke er interessert, og selgeren fortsetter i det vide og brede om hvor fantastisk produktet er. Kaster bort både min tid og telefonselgerens tid. 1
cilipili Skrevet 12. februar 2011 #11 Skrevet 12. februar 2011 Jeg er som regel høflig, men nå er det ikke lenge før jeg slutter med det. Det er lenge siden jeg har truffet på en hyggelig selge. Alle sammen fortsetter selv om jeg sier pent nei takk. De gir seg aldri. Jeg synes dette er ekstremt uhøflig og frekt! Har jeg sagt nei så synes jeg de bør ta det som et nei. Litt OT: Hadde besøk av Jehovas Vitne sist helg. De er jo prikklike dritfrekke selgere. Eneste forskjellen er at de er vanskeligere å bli kvitt. Er lettere å bare legge på telefonen. Jeg endte faktisk opp med å dytte den litt eldre dama fra Jehovas Vitne vekk fra døra mi. Hun sto så langt inne at jeg ikke en gang klarte lukke døra uten å flytte henne. Etterpå var jeg så sint at jeg nesten gråt Er ikke vits å være høflig lenger når de vet å utnytte det for alt det er verdt?
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2011 #12 Skrevet 12. februar 2011 Har selv jobba som tlf selger, og vet godt at langt under halvparten av alle man ringer til er hyggelige. Skjønner ikke hvorfor man skal være så frekk mot selgere. Går fint an å bare si nei, eventuelt legge på. Jeg har ingenting i mot de, man må jo jobbe for pengene. En drittjobb for å være ærlig. Tror denne forklarer hvorfor folk ikke liker telefonselgere 1
Cata Skrevet 12. februar 2011 #13 Skrevet 12. februar 2011 Jeg prøver å være høflig, men ettersom jeg for lengst har reservert meg mot telefonsalg så blir jeg egentlig inderlig forbannet så av og til lyser det nok gjennom. Svært mange selgere gir seg heller ikke ved første "nei takk", og pga. litt for mye (feilplassert) høflighet så får jeg meg ikke til å bare legge på i øret på dem heller. Jeg skjønner at de bare har en jobb å gjøre, men hvorfor skal jeg lide for det når det minste er 5 år siden jeg reserverte meg mot den typen salg.
Hoppetaujenta Skrevet 12. februar 2011 #14 Skrevet 12. februar 2011 Liker ikke telefonselgere. Det er like innpåslitent å forsøke å prakke på meg noe pr. telefon, som at de skulle stå og selge på døra mi. Jeg har reservert meg, men det hjelper ikke stort. Jeg pleier å si hei og hører på innledningen i det den ringende sier, så spør jeg om vedkommende selger noe, og sier den ja, da sier jeg at jeg ikke er interessert. Så langt burde det være greit, men ofte er det ikke over der... Den som skal forsøke å selge meg noe, har gått "kurs", kan dere skjønne! Og da kommer fiffige (nei, de er ikke det) måter på å forsøke å snakke den negative samtalepartneren rundt (les: meg). Slikt blir jeg irritert av, men siden jeg enda er rimelig høflig, sier jeg neitakk en gang til. Og de virkelig irriterende menneskene henger på meg som en klegg...og Da legger jeg på uten å være høflig i det hele tatt. Jeg ønsker ikke å kjøpe noe som helst, eller være med i markedsundersøkelser av noe slag. Ikke ring meg; jeg ringer selv den rette instansen om jeg vil noe.
Gjest Instamatic Skrevet 12. februar 2011 #15 Skrevet 12. februar 2011 Jeg jobbet som telefonselger i nesten et år, og fy søren det er en trist jobb. Har aldri blitt kaldt så mye stygt i hele mitt liv som jeg gjorde på det året.
Hoppetaujenta Skrevet 12. februar 2011 #16 Skrevet 12. februar 2011 Ang. Jehovas Vitner: Jeg bodde veldig landlig til en gang, to damer kom på døra og mente at jeg bodde i Paradis,- ikke ulikt bildene i deres mange brosjyrer. Jeg sa høflig neitakk til det de ville selge meg, men de gikk F*** meg ikke for det om. De brukte ordene sine som et spett, for å forsøke å få inn noe som kunne sette meg i gang med en samtale med dem. Jeg ville ikke det, og etter lang tid - lukket jeg døra foran nesene deres. Phyton mennesker! Neste dag kom "hoveddamen" tilbake med en ung opplæringsjente ved sin side. Her skulle det antagelig undervises om vanskelige kunder, med meg som et ypperlig eksempel. Jeg så hvem det var da jeg åpnet, var overrasket over frekkheten, sa neitakk og lukket døra igjen og gikk inn til meg selv igjen. Veldig irritert over frekkheten deres. De la igjen et rikt utvalg av lesestoff utenfor døra mi, og gikk. ...men tror dere ikke at hoveddamen sto der med enda ei ny ei på dag tre!?! Da ble jeg uhøflig, og sa sint og høyt hva jeg mente (på et svært folkelig og ekstremt lite religiøst språk), og smelte igjen døra. Det var sikkert en lærerik opplevelse for de unge frøene som øvde seg i å bli like frekke som de gamle i tralten. Selgere er selgere uansett hva de selger,- og mitt burde bli respektert uansett.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2011 #17 Skrevet 12. februar 2011 Jeg jobber som intervjuer, som blir noe helt annet. Men det er helt utrolig hvor tåpelige mennesker er, det er faktisk en person som ringer og ikke en datastemme. Fordelen (?) med å ringe så mange mennesker er at man registrerer hva status er ute i den norske befolkning, og da er det mye blanda drops. En overvekt av dumme mennesker, enten mangel på iq eller på sosiale ferdigheter. For meg er det akkurat det samme om det er en "intervjuer" eller en telefonselger som ringer. Begge deler er uønsket og forstyrrende. Egentlig er intervjuerne verre, fordi man ikke kan reservere seg mot dem. Det verste er de som foretar automatiske oppriningninger til mange samtidig, og legger på når den første svarer. Det ringer 2-3 ganger, og man rekker ikke engang svare at man ikke er interessert. Akkurat det grenser til telefonterror.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2011 #18 Skrevet 12. februar 2011 Jeg tenker at dette er mennesker som måtte ta seg en jobb for å ha penger til å overleve. Som alle andre. Jeg synes også synd på dem fordi de fleste må ringe rundt når de egentlig ikke vil.
Cata Skrevet 12. februar 2011 #19 Skrevet 12. februar 2011 (endret) Egentlig er intervjuerne verre, fordi man ikke kan reservere seg mot dem. Det verste er de som foretar automatiske oppriningninger til mange samtidig, og legger på når den første svarer. Det ringer 2-3 ganger, og man rekker ikke engang svare at man ikke er interessert. Akkurat det grenser til telefonterror. Signerer! Dessuten har de en lei tendens til å ringe i arbeidstida . Jeg er faktisk ikke interessert i diskutere mitt Canal Digital abonnement når jeg er på jobb. Endret 12. februar 2011 av Cata
Gjest Illiya Skrevet 12. februar 2011 #20 Skrevet 12. februar 2011 (endret) Jg har reservert meg, og blir ikke oppringt av "tilfeldige" selgere. Men det hender jeg blir oppringt av selgere hos de jeg har et kundeforhold til, f.eks Netcom, tv-abonnement osv. Og også de som driver med intervjuer. Det gjør meg ingenting, tar meg tid når jeg har det, eller sier jeg ikke har tid akkurat da. De gjør jo jobben sin, er høflige, og jeg er høflig tilbake. Etter at jeg reserverte meg har jeg ikke opplevd at noen av selgerne har vært frekke eller pågående. Men som sagt, er jo disse fra et firma jeg allerede er kunde hos. Får jeg besøk av Jehovas vitner eller dørselgere (mener ikke unger som selger lodd), så tar jeg med en av hundene når jeg åpner døra. Da er de som regel kjappe til å gå igjen, og de kommer ikke tilbake. Endret 12. februar 2011 av Illiya
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå