Gå til innhold

Må irriterende ofte tisse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har den siste tiden måttet på do for å tisse ALT for ofte. Til vanlig kan jeg klare meg veldig fint bare ved å gå på do sånn to ganger om dagen. Men nå i det siste har det vært opptil 10 ganger om dagen. Da er det blank og luktfri urin, og ikke er det spesielt mye heller. Det rare er at det kommer så alt for brått! Tanken på at jeg er gravid har streifet meg, men jeg vet ikke det med sikkerhet enda..

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har den siste tiden måttet på do for å tisse ALT for ofte. Til vanlig kan jeg klare meg veldig fint bare ved å gå på do sånn to ganger om dagen. Men nå i det siste har det vært opptil 10 ganger om dagen. Da er det blank og luktfri urin, og ikke er det spesielt mye heller. Det rare er at det kommer så alt for brått! Tanken på at jeg er gravid har streifet meg, men jeg vet ikke det med sikkerhet enda..

Du har ikke det samme problemet som jeg da?

Legen fortalte meg at jeg hadde vent meg til å holde meg for lenge om gangen, så blæreveggen var overstrekt.

Derfor fikk jeg til slutt urge-syndrom.

Det gir problem med at man plutselig må tisse. Selv om det ikke er lenge siden man tisset og ikke har drukket så mye at de burde gjøre noe.

Etter at jeg fikk vite hva det var har jeg holdt på med "blæretrening" så blæra kunne krympe tilbake til vanlig størrelse.

Det går ut på å gå på toalettet med jevne mellomrom selv om man ikke føler at man trenger det. (Men ofte kommer det en del allikevel.) Opplegget er avtalt med lege.

Før jeg fikk urge-syndrom var jeg som deg og tisset to ganger om dagen. På morgenen og om kvelden. Jeg følte ikke at jeg trengte det ellers.

Da jeg fikk urge-syndrom ble det ofte og tissetrengtheten kom plutselig uten varsel.

Det som fikk meg til å gå til legen var at det ble umulig for meg å vente noe særlig med å tisse også, så etterhvert ble det mange nesten-ulykker.

Jeg håper ikke du sliter med akkurat det.

Skrevet

Diabetes, urinveisinfeksjon, noe psykosomatisk eller noe helt annet? Mulighetene er så mange at dette bør du få doktoren til å sjekke ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...