Gå til innhold

Nytt prevensjonsmiddel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle dere!

Jeg har nettopp sluttet på p- piller (Yasmin), det er ca én mnd siden. Jeg har ikke lenger lyst til å dytte i meg alle disse hormonene osv.. Har dere noen tips til hva jeg kan prøve?

Takker for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pessar kanskje??

Skrevet

pessar kanskje??

Njææ.. Synes bare det høres litt ekkelt ut ;) Har du prøvd det?

Skrevet

Om du ikke vil ha hormoner i kroppen, så er det kun pessar og kondom som hjelper. (Eventuelt spiral?)

Skrevet

Om du ikke vil ha hormoner i kroppen, så er det kun pessar og kondom som hjelper. (Eventuelt spiral?)

Ja, vi bruker kondomer nå, helt ok- men også litt kjipt i lengden kanskje :)

Spiral kan men vel ikke få så sant man ikke har født? Skal snakke med gyn. men var bare nysgjerrig på om det fantes noe der ute som jeg ikke hadde tenkt på ;)

Skrevet

Du kan få spiral selv om du ikke har født, men det kan være mer smertefullt å få satt den inn og å ha den der inne pga liten livmor.

Skrevet

Kondom. Eneste prevensjonsmiddel som beskytter mot kjønnssykdommer.

Skrevet

Kondom. Eneste prevensjonsmiddel som beskytter mot kjønnssykdommer.

Ja selvfølgelig.. Men nå har jeg hatt samme partner i flere år, så det er lite tenkelig at jeg skulle få en sykdom :)

Skrevet

Du kan få spiral selv om du ikke har født, men det kan være mer smertefullt å få satt den inn og å ha den der inne pga liten livmor.

Ok! Hmm.. Da virker ikke det så fristende. Får håpe gyn. kan komme med en løsning ;) Takk for svar!

Skrevet

Det kommer forresten an på om du velger hormonspiral eller kobberspiral. Hormonspiralen er visstnok mindre enn den andre, og dermed også mindre smertefull.

Skrevet

Det kommer forresten an på om du velger hormonspiral eller kobberspiral. Hormonspiralen er visstnok mindre enn den andre, og dermed også mindre smertefull.

Ja, men så var det disse hormonene igjen da ;) Kanskje det hadde vært en idé med p- piller/minipiller med mindre hormoner også.. Hvem vet!

Skrevet

Det er jo ikke i livmora spiralen sitter?

Skrevet

Ja, men så var det disse hormonene igjen da ;) Kanskje det hadde vært en idé med p- piller/minipiller med mindre hormoner også.. Hvem vet!

Yasmin har jo ganske mye hormoner i seg. Noen du kan prøve er Cerazette (?) eller Mercilon. Det eneste er at man har en tendens til å få småblødninger...

Skrevet

Det er jo ikke i livmora spiralen sitter?

Spør du meg så spør jeg deg, haha! :)

Skrevet

Yasmin har jo ganske mye hormoner i seg. Noen du kan prøve er Cerazette (?) eller Mercilon. Det eneste er at man har en tendens til å få småblødninger...

Ja, jeg tror nok at dette kan ha hatt en påvirkning på humør og sinnet mitt.. :( Men nå er jeg ferdig med de! :)

Aller reagerer forskjellig på disse pillene, men tusen takk for tipset, skal sjekkes ut :)

Skrevet

Om du ønsker å ha p-piller med mindre hormoner, kan jeg anbefale mercilon 28. Har gått på disse i 2 måneder nå, og jeg stor trives med dem. Eneste som er negativt er at mensentrasjonen kan ute bli helt til de siste dagene på sukkerpillene og en kan få småblødninger etter menstrasjon + utflod.

Skrevet

Om du ønsker å ha p-piller med mindre hormoner, kan jeg anbefale mercilon 28. Har gått på disse i 2 måneder nå, og jeg stor trives med dem. Eneste som er negativt er at mensentrasjonen kan ute bli helt til de siste dagene på sukkerpillene og en kan få småblødninger etter menstrasjon + utflod.

Ok, flott! Det må jeg spørre legen om :) Hvilke piller gikk du på før evt?

Skrevet

Ok, flott! Det må jeg spørre legen om :) Hvilke piller gikk du på før evt?

Jeg gikk på Yasmine, Yasmille (eller noe i den duren.) for et år tilbake.

Skrevet

Jeg gikk på Yasmine, Yasmille (eller noe i den duren.) for et år tilbake.

Ok :) Merker du stor forskjell? Er livredd for å bli sintedama igjen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...