Gå til innhold

Jobber du sammen med dine beste venner?

Anbefalte innlegg

Gjest Abelone
Skrevet

Har du dine beste venner knyttet opp til jobben din, eller fins de andre steder? Hvem er dine beste venner; andre småbarnsforeldre du er blitt kjent med via barnehagen, venner fra koret/håndballlaget, gamle klassevenner som har fulgt deg hele tiden, ei du traff på en fest eller andre....?

Mine beste venner er de som har barn i samme alder som meg, og som jeg har truffet gjennom barnehage/barnesanggruppe. Og to som jeg har vært venn med siden ungdomsskolen. En god venn jobber jeg sammen med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både og! Jeg har jevnlig sosial kontakt med folk fra jobben, samtidig som jeg har noen venner fra tidligere jobbforhold og faktisk et par helt tilbake til tenårene.

Det som er fellesnevneren er personlighet. Jeg merker at de jeg hadde som venner for 12-15 år siden ikke tiltaler meg på samme måte lenger. Man vokser liksom fra hverandre, utvikler sin selvstendige personlighet som man ikke nødvendigvis turte å fremme da man var ung.

Skrevet

Jeg jobber ikke sammen med mine beste venner. Mine beste venner er venner jeg har hatt fra jeg gikk i grunnskolen. Men jeg har gode venner på jobben da - det blir selvsagt noe helt annet :ler:

Skrevet

De jeg jobber sammen med akkurat nå er enten 10 år yngre enn meg eller 20 år eldre enn meg. Dessuten er de helt forskjellige fra meg og har helt andre interesser.. likevel er de nesten-venner. En av kollegaene mine er en venninne vil jeg si, dessuten har jeg venninner som jeg jobbet sammen med før.

Men min beste venninne har jeg hatt i menge mange år. Vi har kjent hverandre siden vi var 16 år og har masse til felles.

Skrevet

Mine beste venner er jentegjengen som hang sammen på videregående. Så har jeg noen gode venner som jeg har vokst opp sammen med, og noen gode venner som jeg har blitt kjent med via sambo og som han har vokst opp sammen med.

I tillegg fikk jeg en ny gjeng med gode venner da jeg tok utdannelse på en høyskole.

På jobben har jeg ingen venner, men mange gode kolleger.

Skrevet

Kollegaene mine er ikke mine venner, men jeg er venn med dem, om dere skjønner forskjellen.

Vi er sjelden sammen privat, men personene er veldig viktig for meg, man bruker jo en god del av tiden sin på jobb, og særlig når man jobber i team, som jeg gjør.

Gjest Carmelita
Skrevet

En av mine gode venninner ble jeg kjent med på jobb. De andre venninnene mine ble jeg kjent med på grunnskolen, videregående, studier, fritidsaktiviteter eller gjennom andre. Min beste venninne har jeg kjent siden jeg var 9 år.

Skrevet

Jeg har ikke mine beste venner på jobben, nei. Heldigvis vil jeg si...

Jeg har fått meg noen venner gjennom jobben, jeg jobbet sammen med ei jente i et år - hun har blitt bestevenninna mi, men det var jo fordi vi fant tonen sinnsykt godt da vi begynte å jobbe sammen så det var ikke ment sånn i utgangspunktet...men jeg er selvsagt veldig veldig glad for det i dag... :D

Ellers har jeg ei venninne som jeg har hatt siden jeg var 4år... Vi har vokst mer og mer fra hverandre og bor langt unna hverandre, men har fortsatt sporadisk kontakt og har det gøy når vi er sammen :)

Ellers har jeg et par gode venner som jeg har møtt her og der.... På nettet også faktisk :)

På jobben min så har vi på den avdelingen jeg jobber to jenter som også jobber der... Pedlederen og hun som er førskolelærer 2... De er bestevenninner, og var det før de begynte å jobbe der... Det anbefales ikke.... Det er vanskelig... for om jeg tar opp noe med pedlederen som jeg er uenig i, og så er kanskje hun egentlig enig med meg.. Men så er hun som er førskolelærer 2 uenig....da er plutselig pedlederen uenig også fordi hun ikke klarer å motsi veninna si :roll: Det fungerer ikke veldig bra... Er jeg misfornøyd med noe førskolelærer 2 har gjort og tar det opp med henne og det ikke går bedre, så må jeg gå til pedlederen....og det nytter jo ikke, for hun greier ikke kritisere venninna si...... :roll:

Så jeg vil ikke jobbe sammen med mine beste venner, iallfall ikke på samme avdeling...

Lillian

Skrevet

Mine beste venner i dag har jeg fra studietiden, og fra jeg var rundt 20 år (er 34 nå...)! Har også sporadisk kontakt med "eldre" venner, men føler vi har vokst mye fra hverandre....

Skrevet

Jeg knytter meg veldig lett til folk og er venner med både tidligere og nåværende kollegaer. Vi er en gjeng som jobbet sammen for mange år siden og som samles nå og da - synes det er viktig å ikke miste kontakten med mennesker som man liker og har hatt et utrolig godt forhold til i mange år. Synes det er like trist hver gang en kollega slutter. Fikk engang høre fra sjefen min at jeg er et naturlig samlingspunkt på jobben - en person som sveiser folk sammen - det tar jeg som et stort kompliment.

Skrevet

Nei, jeg ville ikke valgt noen av kollegene mine til venner. En venn skal inspirerere meg, utfordre meg, overraske meg og kritisere meg, og i tillegg være i besittelse av egenskaper som intelligens, humor, en stor porsjon selvironi, selvstendighet og ha evne og vilje til å være direkte i sin uttrykksmåte. Ingen av mine kolleger oppfyller disse kriteriene, og jeg har lett for å kjede meg sammen med dem i sosiale sammenhenger.

De fleste av vennene mine har jeg hatt i en årrekke, plukket dem opp fra ulike steder som organisasjoner, skole, sammenkomster og mer tilfeldige situasjoner.

Skrevet

Nei, jeg jobber ikke med mine bestevenner. Og når jeg tenker litt på dette så har jeg aldri jobbet med bestevenner heller. Det vil jeg ikke, og søker det egentlig heller ikke. Jeg har ett stort behov for å skille mellom jobbe-meg, og private-meg.....Legger derfor opp min sosiale omkrets med tanke på det.......

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Jeg jobber ikke med mine beste venner. Men det betyr ikke at ikke mine kollegaer er mine venner, for det er de! Og hvis noen av mine beste venner fikk jobb samme sted som jeg, tror jeg situasjonen kunne vært underlig, for da hadde vi plutselig fått nye roller overfor hverandre. Vet ikke om jeg hadde likt det...

Mine beste venner er en sammensatt gjeng av folk som jeg har vært venner med siden barneskolen, noen som opprinnelig var venner av dem igjen, noen som jeg har blitt kjent med i studietiden og noen som opprinnelig har vært min samboer sine venner fra "gamle dager".

Skrevet

En av mine kollegaer har blitt en god venninne. Vennskapet har utviklet seg i den tiden vi har jobbet sammen. De andre jeg jobber sammen med er ikke veldig nære men det hender vi går på kino eller teater sammen.

Vel, en jeg jobber med som er ganske mye eldre enn meg prater jeg mye med, dersom hun slutter i jobben vil jeg nok savne henne veldig. Ikke bare i jobbsammenheng men personlig også.

Ellers har jeg venninner fra studietiden + et par naboer.

Skrevet

Nei har ikke mine beste venner på jobben. De fleste er jo hyggelige mennesker som jeg syns det er fint å jobbe med men de er kun kolleger. De fleste er også endel eldre enn meg. Mine beste venner er folk jeg har kjent siden grunnskolen/ungdomsskolen/videregående. Har også fått noen gode venner i mannen min sin vennegjeng. Avstand og at man utvikler seg i ulike retninger er en utfordring, men det er likevel alltid utrolig koselig å møte de jentene jeg har "hengt" med i hele oppveksten, vi har opplevet så mye sammen og kjenner hverandre godt.

Gjest Gurimalla -
Skrevet

Jeg har fått mange gode venner i jobben min. Jeg jobber på en stor arbeidsplass og det er folk i alle aldersgupper der, men jeg har fått god kontakt med flere av de på min alder. Vi spiser middag hjemme hos hverandre og går på kino og konserter.

Mine beste venner har jeg fra ungdomsskole, videregående skole og universitetet.

Skrevet

Nei, jeg jobber ikke sammen med mine beste venner. Men at jeg har fått knyttet gode venneskapsbånd med kollegaer finnes det ingen tvil om. Særlig på mitt siste arbeidssted er dette tilfelle.

Om dette er varige vennskapsbånd som vil holde også etter ev. arbeidsslutt, vil tiden vise...

Skrevet

Jeg ønsker å skille jobb og privatliv, så nei, jeg har ingen av vennene mine blandt kollegaer.

Skrevet

Jeg jobber ikke sammen med mine beste venner. Jeg er lite sosial med kolleger utenom arbeidstid, i hvert fall når det ikke er arrangert som en kveld åpeb for "alle" på jobben.- Det er mest fordi det er få rundt min alder på jobben, og jeg har ikke blitt bestis med noen der.

Mine beste venner har jeg fra studietiden, også noen fra videregående.

Skrevet

Mine beste venner er de som går mange år tilbake, fra barne og ungdomsskolen. Men jeg har venner på jobben også, gode snille mennesker, men de kan aldri måle seg med de "gode gamle". Desverre bor bestevennene mine langt unna, og her i byen har jeg bare noen få gode venner utenom kollegaer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...