Gå til innhold

Svineinfluensa

Fremhevede innlegg

Gjest en mann
Skrevet

Hei, jeg er en fyr som lurer på en ting.

Hvordan kan man vite om det er svineinfluensa man har fått-eller om det er en annen type influensa?

Er det noen spesielle symptomer som gjør at man kan si at det er svineinfluensa?

Jeg har noe feber vondt i halsen, svetting, vondt i nakken og hodet. Problemer med å se helt klart pga guff i øynene og problemer med å sitte opp i sofan. Og hud som klør.

Er det svineinfluensa? Eller en annen type sykdom?

Jeg hadde en omgangssykdom for to uker siden som var veldig vond, med oppkast og sånn svimmelhet at jeg ikke kunne stå rett. Men det var ikke feber.Jeg snakka med legen på telefon som sa hva jeg skulle gjøre.

Bør jeg ringe til legen igjen? Jeg syns det blir mye masing og sykdom på en gang -så jeg hadde håpet å slippe å plage legen, kan du si.

Det er veldig slitsomt.

Takknemlig for svar.

Pluss kan man ta noen tabletter? Hva pleier folk vanligvis å bruke?

Jeg har ibux og paracet og noe aspirin hjemme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å finne ut om det er svineinfluensa eller vanlig sesonginfluensa så må du til legen for å ta prøver.

Hold deg i sengen og bruk gjerne paracet og ibux. Pass på å få i deg nok å drikke.

Skrevet

For å finne ut om det er svineinfluensa eller vanlig sesonginfluensa så må du til legen for å ta prøver.

Hold deg i sengen og bruk gjerne paracet og ibux. Pass på å få i deg nok å drikke.

Takk :)

Jeg har også fått ett slags utslett der jeg klør...Pleier man å få kløendes utslett og guff i øynene med influensa? (Jeg kan ikke huske at jeg har hatt det før.)

Skrevet

När min sambo hade svininfluensa förra året så hade han ett otroligt starkt tryck över bröstet och det är tydligen ganska vanligt. Men det enda sättet att veta är att ta ett blodprov!

Jag visste inte att svininfluensan fortfarande härjade runt?

Skrevet

Du har peeeest!!!

Jeg syns ikke det er noe morsomt akkurat. Det går an å si ting som faktisk er til hjelp.

Jeg tror de er de her barnehage-barna til søstern som driver å smitter meg med allt mulig rart.

Skrevet

Jag visste inte att svininfluensan fortfarande härjade runt?

Om du har lest aviser de siste ukene må du ha fått med deg det???

Skrevet

Kan gi deg en blowjob?

Kanskje du føler deg litt bedre da.

Skrevet

Kan gi deg en blowjob?

Kanskje du føler deg litt bedre da.

Kanskje jeg skal smitte deg og se hvor tøff du blir da.. :forkjola:

Skrevet

Om du har lest aviser de siste ukene må du ha fått med deg det???

Jag bor i Sverige. Här har vi i alla fall inte svininfluensa längre. (Och jag föredrar att inte lyssna på mediakatastrofer som bara lever i några dagar. Folk skriker epidemi när 8 människor är drabbade..)

Skrevet

Jag bor i Sverige. Här har vi i alla fall inte svininfluensa längre. (Och jag föredrar att inte lyssna på mediakatastrofer som bara lever i några dagar. Folk skriker epidemi när 8 människor är drabbade..)

Er jo ikke lenge siden et lite barn døde i Sverige. pga. svineinfluensa.

Skrevet

Her kan du lese om svineinfluensan http://www.pandemi.no/

I fjord var det 3 her i huset som fikk svineinfluensa, overlevde alle sammen ;-)

Gikk i plutselig høy feber,tettnese,sårhals,hodepine og noe svimmel. Engentlig ganske lett til influensa å være.

Utslett tror jeg ikke hører med influensa da men... tror jeg hadde ringt legen og spurt om jeg hadde vert deg. Symptomene du nevner lignet en del på hva sønnen min har akkurat nå, han fikk vannkopper forrige uke.

Gjest Mynona83
Skrevet

Bør jeg ringe til legen igjen? Jeg syns det blir mye masing og sykdom på en gang -så jeg hadde håpet å slippe å plage legen, kan du si.

Det er jobben hans, det er bare å ringe. Du er ikke hypokonder hvis du er syk!!

Desuten er det nok mange som er mye oftere hos legen enn deg hvis du synes det er masing ved å ringe 2 ganger på et par uker :)

God bedring!

Skrevet

Takk for svar.

Jeg skulle svart før men forumet var nede.

Det er litt kjipt her nå pga at jeg har det utslettet.

Jeg må til legen og bli undersøkt for å finne ut om jeg har en type hundesykdom...

Legen tror ikke at det er vannkopper men at det kan være røde hunder pga guffet i øya.

Jeg har nemlig en dame som nektet meg å ikke plage legen når hun kom hjem og jeg hadde det utslettet.

Hun må også testes og har tatt hjemmetest for å sjekke om hun muligens var gravid uten å vite det. Pga at det er en sykdom som er farlig for foster og dama er ikke vaksinert mot MMR.

Så da blir det legen uansett.Det var ikke noe å diskutere når jeg ikke har fått den vaksinen jeg heller.

Legen sa det var garantert ikke influensa. Og at man skal ringe lege. Spesiellt fordi røde hunder var skadelig for foster og jeg har en dame og søstrer som ikke er vaksinert.

Vel vel. Også jeg som sa til sjefen at det var svineinfluensa...

Takker alle som var så hjelpsomme :) Beklager at jeg ikke svarte før men forumet var nede.

Skrevet

(PS. Legen ble ikke irritert men var faktisk veldig hyggelig. Og jeg skal få sykmelding til jobben.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...