Gå til innhold

Omgangssyke

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var borte fra jobb tidligere i uken på grunn av omgangssyke. De på jobben viste hvorfor jeg var borte.

Tilbake på jobb igjen fikk jeg spørsmål jeg stusset litt på.

Kom det begge veier? Hadde du løs mage? Hadde du diare? Osv...

Jeg tenkte inni meg: Hva er det du lurer på? Om jeg har bæsjet? Konsistensen på bæsjen min? Skal jeg ta et bilde så du får se neste gang kanskje?

Andre som har opplevd samme type spørsmål? Ganske rart å spørre om sånn egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke opplevd at noen har spurt om det. Men jeg har derimot ofte opplevd at folk frivillig kommer med sånn informasjon når de har vært syke. Skjønner ikke at noen kan ha interesse av å høre om sånt, særlig ikke rundt lunsjbordet :gjeiper:

Skrevet

De kanske också har blivit sjuka och undrar om det är du som har smittat dem?

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke opplevd at noen har spurt om det. Men jeg har derimot ofte opplevd at folk frivillig kommer med sånn informasjon når de har vært syke. Skjønner ikke at noen kan ha interesse av å høre om sånt, særlig ikke rundt lunsjbordet :gjeiper:

Huff, finnes ikke noe verre enn det. Endelig fått en etterlengtet pause og skal til å sette tenna i lunsjen, så kommer kollegaen og skal utbrodere :spy:

Skrevet

De kanske också har blivit sjuka och undrar om det är du som har smittat dem?

Jo, det kan jo tenkes.. men uansett så utgjør det vel ikke store forskjellen om man er løs i magen eller ikke. Er jo ikke akkurat detektivarbeid...

Skrevet

Jo, det kan jo tenkes.. men uansett så utgjør det vel ikke store forskjellen om man er løs i magen eller ikke. Er jo ikke akkurat detektivarbeid...

Haha, här hemma frågar vi ALLT! "Är snoret grönt och klumpigt?" "Har du brännande diarré eller är du bara lite lös?" "Är ditt bajs också grönt?" "Har du också kräkts galla inatt?" :fnise: Men jag skulle ju aldrig fråga sådana frågor till någon på jobbet..

• Liker 2
Skrevet

Sært å spørre om, ja. Helt enig.

Litt off-topic, men:

På jobben min var det ei som var borte lenge, og så ble sykmeldingen forlenget stadig på nytt. En kollega drev og maste og spekulerte og spurte alle om noen visste hva som feilte henne, "det må jo være noe alvorlig". Tja. Hva har du med det da? tenkte vi. Jeg visste at hun var sykmeldt fordi hun hadde fått en knekk og slet psykisk (vi er venner på privaten), og etter noen uker greide sjefen å glippe ut litt info til noen, som selvfølgelig spredte seg. Så plutselig visste alle at hun hadde møtt veggen. Den masete kollegaen konkluderte dermed med sitt, og når noen nevnte henne (i helt andre sammenhenger enn fraværet) sa hun "ja det klikka jo for'a, vet du", med en meeeegetsigende mine.

Ingenting forundrer meg med folk lengre..

Skrevet

hvis noen hadde spurt om det skulle du sagt overraskende: ja var din også løs??? :sjokkert: også var den litt sånn og sånn også litt sånn

litt sært og bli spurt om ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...