Vibi Skrevet 14. februar 2011 #21 Skrevet 14. februar 2011 Store mengder regn må nok nyanseres litt..... Har vært i Thailand både i oktober og november, og det du kaller store mengder regn arter seg helst som et lite regnskyll en times tid i døgnet. Ikke nok til å la seg skremme av, ialle fall. Men jeg er enig i det med vaksine på forhånd, det ville jeg prioritert. Og når de er 11 måneder, da er de på gulvet og utforsker skitten som ligger der. Lett å bli syk. Norwegian begynner med vinterruter i november, og kutter da de vanligste charterdestinasjonene. Da ville jeg reist (til Middelhavet) senest i oktober. (usj, husker en uke på Kreta i oktober, vi satt i vinduet og så bilene bli feid avgårde av flom...., ja vi hadde ekstremt dårlig vær den uka...) OK, jeg har hørt at det er værre i monsunbeltet, men jeg har ikke vært der i den tiden selv, så jeg skal ikke være så påståelig. De skriver jo at de kan reise i oktober/november, så jeg ville satset på å reise i oktober i Europa for å oppleve best mulig vær. Da er det fremdeles 26 grader i Alanya (ifølge apollo.no), og det bør jo være mer enn varmt nok! Vannet er jo ofte godt og varmt sent på sesongen også.
Dine Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #22 Skrevet 14. februar 2011 Pga pappaperm og ferie blir det reise i november og nå heller vi vel mer mot Thailand... Men da trenger man vel vaksine og greier? Får høre på helsestasjonen hva han lille bør ta Har hørt det er veldig familievennlig og flytur med en på nesten 1 år går nok fint hvis vi tilrettelegger for det. Har reist til USA med en på 15 måneder tidligere og hun drakk på vei opp og ned og det hjalp på trykket på ørene
Norbertine Skrevet 15. februar 2011 #23 Skrevet 15. februar 2011 Hvorfor kan dere ikke dra litt tidligere? Jeg ville heller dratt i september med en på 8 mnd, til Spania eller Hellas, enn til Thailand med en på 10 mnd.
Vibi Skrevet 15. februar 2011 #24 Skrevet 15. februar 2011 (endret) Pga pappaperm og ferie blir det reise i november og nå heller vi vel mer mot Thailand... Men da trenger man vel vaksine og greier? Får høre på helsestasjonen hva han lille bør ta Har hørt det er veldig familievennlig og flytur med en på nesten 1 år går nok fint hvis vi tilrettelegger for det. Har reist til USA med en på 15 måneder tidligere og hun drakk på vei opp og ned og det hjalp på trykket på ørene Hvis han bare er ti måneder er han for ung til de vaksinene som anbefales - annet enn hepatitt B. De må være et år for å kunne få hepatitt A - som kanskje er den mest prekære? Så hvis dere velger å reise ville jeg ha pakket med all maten han skal spise der, og unngått å gi han annet enn brød og frukt som kan skrelles der nede fra. Pakk pålegg, middagsglass og mme (om du ikke ammer). Naboen vår gjorde det, og det fungerte fint. Også hadde de jo masse ledig plass i bagasjen på vei hjem da Jeg anbefaler forøvrig Koh Samui på den tiden. Flott øy, utenfor monsunbeltet, med eget internasjonalt sykehus - noe som kan være en fordel hvis man reiser med to(?) små barn. Lykke til med planlegging. Edit: skrivefeil... Endret 15. februar 2011 av Vibi
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå