kazcade Skrevet 10. februar 2011 #1 Del Skrevet 10. februar 2011 Hei! Jeg tenkte jeg skulle lage min egen lille treningsdagbok her inne. Håper at det kan hjelpe med å holde motivasjon og fokus oppe(det er jo ikke alltid like lett å dra seg ut av sofaen...) Litt om meg: Jeg er litt over halvveis til 60 (uff..) og har i løpet av året som gikk (2010) kommet ned til de 65 kg som jeg veier nå. Mesteparten av livet har jeg vært relativt slank og sprek, men jeg hadde en tung periode i slutten av 20-årene. (Jeg fikk en liten åpenbaring en dag jeg ble anpusten av trappen opp til loftet(!), og skiftet kosthold på flekken!) Men selv om man er slank er man nødvendigvis ikke sprek, så jeg prøver å forvandle truende grevinneheng tilbake til biceps og triceps, samt at jeg har et mål om å slå min samboer (joggefantomet) på 5km terrengløp til våren. (vel, iallefall ikke bli hengende flere km' bak!) Jeg har smuglest ( ) litt i treningsdagbøker her inne og kommer til å sette opp min egen "ukeplan". Da MÅ jeg jo bare gjennomføre! Per idag trener jeg 4-5 ganger hver uke, vekselsvis styrke og kondisjon. Jeg liker godt fellestimer på treningssenteret ettersom det er greit å ha en instruktør til å pushe på når en har mest lyst til å flate ut på gulvet... Ellers prøver jeg å lære meg å like å jogge, og det er faktisk lettere etterhvert som formen er stigende Kaz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kazcade Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #2 Del Skrevet 10. februar 2011 Min uke 6: Mandag: Styrke Tirsdag: Jogg 7km + romaskin 15 min Onsdag: Styrke Torsdag: Step+ bosu Fredag: Styrke + 20 min (minimum) jogg Søndag: Skitur! Halvveis gjennom uka allerede, og som vanlig er det tungt å dra på trening, men veldig deilig når en bare har kommet seg igang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kazcade Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 14. februar 2011 Jepp, da var uke 6 over. Gikk veldig greit med trening, men skitur ble byttet ut med 7,5 km intervalltrening på søndag, det var så svinkaldt ute så jeg orket ikke grave frem skia.... Ikke er jeg så veldig flink med ski heller, jeg er vel en av de som absolutt IKKE er født med ski på beina! Inntil for to år siden hadde jeg ikke gått på ski siden 1999 tror jeg. Men så er det ikke så mye annet å finne på her om vinteren hvis en vil være ute i skog og mark Dagens trim er dobbeltrening med yoga og styrke. Egentlig ikke en kombinasjon jeg liker, men det er eneste dagen jeg har tid til to timer med mosjon, og yoga er kjempeherlig! (spesielt når det er mandag, og uka ser endeløs ut!) Treningsplan uke 7: Mandag: Yoga+styrke Tirsdag: Cardio(jogg?) Onsdag: Styrke (evt. "fridag") Torsdag: Step ++ (90min) Fredag: Styrke +jogg Akkurat nå føler jeg for å innlede uka med litt mer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå