Gå til innhold

Vond smak etter melk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg får alltid en litt ekkel smak i munnen etter å ha drukket noe med melk, fort eksempel kaffe med litt melk, te med lit melk, kakao osv. Jeg drikker ikke ren melk da jeg ikke synes dette er noe godt. Er det flere som har det på den måten? Jeg føler at jeg ikke kan drikke noe med melk før jeg drar om morgenen i frykt for dårlig ånde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik er det med meg også. Det gjelder alle melkeprodukter; ren melk, yoghurt, ostepålegg, biola.. Det er helt sikkert et ganske vanlig problem, men hadde gjerne tatt imot tips til hvordan man kan "gjemme" denne smaken i munnen. Synes ikke engang det hjelper å pusse tennene jeg, smaken dukker liksom opp igjen etter en liten stund likevel...

Skrevet

Slik er det med meg også. Det gjelder alle melkeprodukter; ren melk, yoghurt, ostepålegg, biola.. Det er helt sikkert et ganske vanlig problem, men hadde gjerne tatt imot tips til hvordan man kan "gjemme" denne smaken i munnen. Synes ikke engang det hjelper å pusse tennene jeg, smaken dukker liksom opp igjen etter en liten stund likevel...

Akkurat det er problemet mitt også! Selv om jeg bruker munnskyllevann etter å ha pusset tennene så kommer smaken snikende tilbake.

Tror det skjer med yoghurt også, men jeg vet ikke helt med ost siden jeg ikke spiser det så ofte.

(Beklager forresten alle skrivefeilene i første innlegg, det gikk visst litt fort for seg :fnise: )

• 2 år senere...
Skrevet

Har også samme problem, men etter at jeg har pusset tennene og tar meg et glass melk, smaker det pyton. Det er litt rart fordi melken smaker helt annerledes.

Kan det ha noe med tannkremen å gjøre? Skikkelig rart..... :hoho:

Skrevet

Er vel proteinene i melk som bakteriene i munnen elsker, tror jeg å ha lest et sted!

Har forøvrig samme 'problem' etter melkprodukter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...