Gå til innhold

Negative tanker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente som stadig sliter med negative tanker. Det går for det meste på om jeg er god nok når det gjelder som person, utseende, personlighet og i det hele tatt. Har en tendens til å analysere og tolke andres utsagn eller væremåte i negativ retning. Blir da, i ettertid, sittende og analysere og gruble for å prøve å få bort tankene. Det å prøve å få bort tankene er utrolig tidkrevende.Noen ganger blir jeg sittende i flere timer. Har lest at en metode skal være å bare la tankane være, se på de som skyer som går forbi, uten å dømme dem. Dette har jeg prøvd i flere år. Problemet er at hver gang jeg prøver dette, hoper det seg opp angst inni meg. Jeg kjenner det fysisk som en klump i brystet. Klarer ikke å være til stede, og blir bare enda mer deprimert. De vonde tankene er ofte så ekle at jeg begynner å gråte bare av å ha dem. Har hatt det slik i 5 år nå. Jeg har prøvd psykolog, healer og det som er. Går nå på antidepressiva. Føler den hjelper litt, men sliter fortsatt veldig med å takle hverdagen. Er det noen som kjenner seg igjen i dette, og som har noen råd eller tips? :/ :)

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Her var det ikke mange som har svart akkurat...are you still there, eller? :)

Endret av Bodøjenta87
Skrevet

sliter med det samme som deg, bare ikke like ekstremt. og nei, beklager, men jeg har ingen metoder jeg kan bruke heller :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...