Gå til innhold

Et illeluktende problem..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Har fått et litt flaut problem... I det siste, etter å ha begynt på både en form for antibiotikakur og nye p-piller så har jeg ikke vært så veldig god i magen. Er også veldig oppblåst, men det største problemer er at jeg fiser så mye! Og det hadde ikke vært så ille i seg selv, hadde det ikke vært for at det lukter skikkelig ille, hver gang. Det er skikkelig flaut for det lukter sterkt (metangass-aktig?) og spesielt på jobb hvor de ofte bare er to på jobb er det veldig pinlig i lengden.

Har aldri hatt problemer med magen før, er det noe å gjøre med dette? Null erfaring med magetrøbbel, så aner ikke hva som kan hjelpe

Spiser forsåvidt akkurat det samme som før, men mindre melkeprodukter pga også vært plaget med kvalme. Er vegetarianer så spiser ikke kjøtt og fisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange blir vel dårlige i magen av antibiotika, vet ikke om det er så mye å gjøre enn å vente til du er ferdig på kuren?

Skrevet

Jeg skal gå på kuren i minst et halvt år, så håper jeg slipper å ha det sånn så lenge... :( Tørr ikke å være alene med noen på et mindre rom nå ihvertfall, er helt ekstremt.

Skrevet

Mageproblemer ved antibiotika er helt vanlig ja!

Skrevet

Hjelper probiotika mot illluktende gasser også? Kan du anbefale noe spesiell type, som er lett å få tak i og få i seg? Bruker alltid zoolac til dyra når det er noe med magen, finnes vel noe lignende til folk også sikkert da?

Og ja, jeg er fullt klar over at mageproblemer er vanlig ved antibiotika ;) Men som nevnt har jeg ikke vært borti magetrøbbel (på folk) før, og spesielt dette med lukta plager meg veldig, så tar gjerne i mot tips!

Skrevet

I og med at du er veggis, så er det kanskje en eller to primærkomponenter i kosten din som volder deg problemer?

Man får vel ganske mye gass av linser og slikt?

Skrevet

Men jeg spiser verken linser eller bønner og har vært veggis i 20år uten å ha hatt problemer med illeluktende gass før..? Det er nok utvilsomt antibiotikaen som står bak.

Skrevet

Vet at en del bruker å drikke Biola eller Kulturmelk hvis de blir dårlige i magen av medisin. Du kan jo prøve det.

Lykke til :)

Skrevet

Takk for tips, men med kvalmen så frister det ganske lite med kulturmelk egentlig :P kan yoghurt hjelpe?

Skrevet

Jepp, Biola-youghurt inneholder samme bakterier som den drikke-varianten. Kjøp helst naturell, den synes jeg hjelper best. Sånn ellers kan du jo gå på apoteket å kjøpe slike god-mage-bakterier i pille-form. Dyre er dem, men hjelper gjør dem.

Lykke til

Skrevet

Antibiotika dreper ikke bare de 'slemme' bakteriene, men også de gode bakteriene som normalt finnes i tarmen. Det er dette som gjør at du får mageproblemer :) Noe som skal hjelpe er å få i deg noe med melkesyrebakterier. Har du prøvd Biola? Det er både godt, og veldig effektivt! Ellers har du andre piller, som f.eks Idoform som du kan ta. Forhør deg hos apoteket, så finner de noe som passer deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...