Amazona Skrevet 9. februar 2011 #1 Skrevet 9. februar 2011 Opplever det gang på gang,leser veldig mye av det som blir lagt ut her inne og ser ofte at mennesker med problemer,som trenger råd rett og slett får kritikk. Samme hvor uskyldig innlegget er så blir det veldig ofte hakking på personen det gjelder. Forumet er jo her for nettopp,at folk skal kunne snakke sammen,søke råd,dele meninger osv. Alle har sine meninger,samme om det er sånn eller sånn men føler det blir mye drittslenging her inne... Det blir det vel nå også etter at jeg har postet innlegget mitt men jeg skal tåle den :gjeiper: 8
runekki Skrevet 9. februar 2011 #2 Skrevet 9. februar 2011 (endret) . Endret 17. februar 2011 av runekki 6
Amazona Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2011 Folk sitter hjemme og uten samtalepartnerene foran seg. De tolker alt som skrives som henvendt direkte til dem, og hvis en kritikk treffer så svarer de tilbake på impuls. De har ingen hemninger som ellers ute blandt folk, men lar ting komme ufiltrert og uten noen form for inntrykk gjennom mimikk og sosiale tilbakemeldinger ellers. Empatien reduseres dermed betraktelig, sammen med oppførselen. Også er det "ufarlig" å ta i litt ekstra, være litt fandenivoldsk - man kan være "slem og vemmelig" uten at man får noe svi for det. Det vekter opp for det forventede korrekte livet man lever ellers blandt folk, med masker, skam og hemninger. Easy ... Cheers! -runekki ;-) Så UTROLIG bra skrevet! 1
Heisannmannen Skrevet 10. februar 2011 #4 Skrevet 10. februar 2011 Folk er for sarte og blir for lett krenket her som andre steder: http://www.aftenposten.no/jobb/article4024968.ece
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 10. februar 2011 #5 Skrevet 10. februar 2011 Dessuten er kvinner flinke til å bruke angrep som sitt forsvar. 1
Gjest BabyBlue Skrevet 10. februar 2011 #6 Skrevet 10. februar 2011 Nåja, mange mannlige kranglefanter her også ^
Stinkerbell Skrevet 10. februar 2011 #7 Skrevet 10. februar 2011 (endret) Det er fort gjort å ta av når man blir veldig engasjert. Jeg forsøker å beherske meg selv om jeg blir snakket frekt til, men det er ikke alltid lett. Jeg bruker å forestille meg at det er en venninne jeg diskuterer med, og tenker på at jeg ikke skal skrive ting som jeg ikke kunne sagt til noen ansikt til ansikt. Hvis fler hadde hatt dette i bakhodet tror jeg kanskje vi kunne fått mer saklige diskusjoner og høfligere tone blant enkelte her inne. Endret 10. februar 2011 av Gaia
pøbelsara Skrevet 10. februar 2011 #8 Skrevet 10. februar 2011 Det er jo et generelt problem på internett. Det er bare å lese på VG-nett eller, skrekk og gru; Hegnar Online, så ser man utrolig mange slemme og ondskapsfulle innlegg. At dette er et typisk kvinneproblem, er jeg helt uenig i. Det er bare å lese andre fora, så ser man raskt at heller ikke menn akkurat utmerker seg ved sin saklige diskusjonsmåte på nett. Igjen - det er bare å lese på Hegnar. Eller hvor som helst ellers. Personlig tror jeg det overhodet ikke har noe med tilbøyeligheter på grunn av kjønn å gjøre. Bare generell dumskap og ondskap. Jeg blir noenganger satt ut når folk sier at "det er jo ikke på ordentlig - det er jo (bare) internett" Hvem er det de tror de snakker med, egentlig? Jeg prøver å ikke skrive noe som jeg ikke ville sagt til folk ansikt-til-ansikt. Også prøver jeg å tenke på at det faktisk er ekte mennesker i den andre enden - selv om jeg ikke kan se dem. 1
Larsern Skrevet 10. februar 2011 #9 Skrevet 10. februar 2011 Dessuten er kvinner flinke til å bruke angrep som sitt forsvar. ..og innta offerroller. 2
Stinkerbell Skrevet 10. februar 2011 #10 Skrevet 10. februar 2011 ..og innta offerroller. Nå var temaet her generell drittslenging på KG, og da er det vel greit å holde seg til tema?
Tabris Skrevet 10. februar 2011 #11 Skrevet 10. februar 2011 Det er lett å være vemmelig og frekk når man er anonym. Jeg tror nok det er mer et generelt internettproblem enn et KG- eller kvinneproblem. 3
Havbris Skrevet 10. februar 2011 #12 Skrevet 10. februar 2011 Skriftlig kommunikasjon er og blir annerledes enn face-to-face kommunikasjon fordi vi mister en del av den non-verbale kommunikasjonen som er så viktig for meningsdannelse IRL. Tonefall, mimikk, kroppsholdning etc gir oss masse informasjon om innholdet i det som blir sagt - og vi justerer oss ofte i forhold til den vi snakker med. Dette er umulig på et nettforum selv om vi putter på en haug med smileys etc. Og fordi dette er umulig så er det også fritt frem for djevelske fremtoninger. Jeg tror folk har høyst forskjellige intensjoner med å svare på et nettforum. Noen ser det som en mulighet til å få ut dritt, som de ellers ikke ville tatt ut IRL, og noen sitter med så mye aggresjon på enkelte tema at det overskygger vanlig IRL - høflighet og det gis mulighet for utløp for mye rart. For noen er det som skrives litt alvorlig - for andre er det ren underholdning og show - og for noen er det en mulighet for saklige diskusjoner om tema som engasjerer. Så får man heller bare se forbi de bidragene som ikke matcher ens egen intensjon - i alle retninger. 1
I Grosny Skrevet 10. februar 2011 #13 Skrevet 10. februar 2011 Så får man heller bare se forbi de bidragene som ikke matcher ens egen intensjon - i alle retninger. Denne siste vinklingen synes jeg er viktig. Dette er ett forum fullt av kloke og mindre kloke innspill. Det er alt fra ren kjærlighet til ekkel ondskap(som gjerne blir moderert bort). Jeg synes at smart bruk er å hente alle oppbyggende innspill, men man kan også la negative innspill dytte hjernen over i andre tankebaner, som faktisk kan føre til at man får tanker med andre vinklinger. Det viktigste er å få utvidet sin egen tankeprosess. Husk at begynnelsen på et svar er å formulere et spørsmål.
I Grosny Skrevet 10. februar 2011 #14 Skrevet 10. februar 2011 (endret) Nåja, mange mannlige kranglefanter her også ^ Jeg er en mann som er besatt av både gode og onde krefter. Det gjør godt med ett deilig verbalt slagsmål, men samtidig ønsker jeg å være god, og prøver etter nest beste evne å undertrykke jævelskapet i sjela mi. Endret 10. februar 2011 av I Grosny
Havbris Skrevet 10. februar 2011 #15 Skrevet 10. februar 2011 Jeg er en mann som er besatt av både gode og onde krefter. Det gjør godt med ett deilig verbalt slagsmål, men samtidig ønsker jeg å være god, og prøver etter nest beste evne å undertrykke jævelskapet i sjela mi. Verbale slagsmål kan være deilige - men verbal spytting, spotting og lugging er ikke slagsmål! Det er jævelskap
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå