Gå til innhold

Fotograf og veiledning, haster

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal til fotograf i morgen med hunden min, og lurer rett og slett på om man blir fortalt hva man kan/burde gjøre, eller om det er fritt fram?

Bildene kommer til å bli dritdårlige dersom jeg ikke får veiledning og beskjed om hva jeg skal gjøre/hva jeg skal be hunden gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er selv utdannet fotograf, og slapp av! Fotografer pleier å ha planlagt godt på forhånd hva slags bilder de skal ta. Han/ hun kommer til å ha masse bilder å velge mellom når dere er ferdig, så det blir garantert minst ett bilde du blir fornøyd med! :)

Skrevet

Skal til fotograf i morgen med hunden min, og lurer rett og slett på om man blir fortalt hva man kan/burde gjøre, eller om det er fritt fram?

Bildene kommer til å bli dritdårlige dersom jeg ikke får veiledning og beskjed om hva jeg skal gjøre/hva jeg skal be hunden gjøre.

Det varierer selvfølgelig fra fotograf til fotograf, men hos de større fotograf-kjedene er det vanlig å bli instruert.

Jeg var på fotoshoot med familien for ei stund siden og da tok fotografen nesten litt av med å kreve at folk byttet klær med hverandre fordi noen passet bedre med det ene enn det andre osv! Vi hadde også med en passe enorm hund, og det virket fotografen vant med.

Ta med noen gensere eller noe hvis du også skal være med i bildet, for det er ikke alle farger (og hvertfall ikke alle mønster) som gjør seg bra på foto.

Ellers trenger du nok bare å stille med hund! :)

Skrevet

Skal du til Espen Hofsmo Steen? Han er iallfall en ekte hundefotograf, og da blir det bra.

Skrevet

Skal du til Espen Hofsmo Steen? Han er iallfall en ekte hundefotograf, og da blir det bra.

Nei, det skal jeg ikke. Desverre.

Skrevet

Nei, det skal jeg ikke. Desverre.

Vel, du har bestilt time for foto av hund, og fotografen har tatt jobben. Av det slutter jeg at han er en hundeelsker, som gleder seg til dette, og da blir det bra. Dette fikser han (eller hun).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...