Gå til innhold

Telle kalorier


Gjest Glad i reiser

Anbefalte innlegg

Gjest Glad i reiser

Når dere skal gå ned i vekt, teller dere kalorier? Eller spiser du deg passe mett av sunn mat?

Jeg spiser meg passe mett og det funker fint. Jeg syns det blir litt fanatisk å telle kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg teller kalorier på mylog, syns det er enklere å ha kontroll samtidig som man blir bevisst på hvor mye og hva ting faktisk inneholder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det da jeg startet med trening og sunn mat. Kuttet det ut da jeg visste omtrent hvor mye ting inneholdt, telling av kalorier gikk dessuten litt utover psyken min så turte ikke fortsette. Jeg vett sånn cirka hvor mye jeg får i meg hver dag, men tenker ikke så mye over det. Har et normalt, sunt kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i reiser

Gjorde det da jeg startet med trening og sunn mat. Kuttet det ut da jeg visste omtrent hvor mye ting inneholdt, telling av kalorier gikk dessuten litt utover psyken min så turte ikke fortsette. Jeg vett sånn cirka hvor mye jeg får i meg hver dag, men tenker ikke så mye over det. Har et normalt, sunt kosthold.

Jeg følte også at telling av kalorier gikk på psyken løs. Har gått ned en del kilo på å spise fornuftig og passe mett, så satser på at det går bort noen flere på samme måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I begynnelsen er det en effektiv måte å gå ned i vekt på. Man får kontroll på hva man faktisk spiser og man kan spise det man ønsker så lenge man teller og holder seg under den avsatte grensen. Etterhvert slutter man å¨telle fordi man har såpass god kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å telle kalorier kan være veldig bra. Spesielt i begynnelsen, om man faktisk ikke er klar over hvor mye kalorier det er i den maten man spiser. Jeg ser ikke noe fanatisk i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har spist sunt lenge, sunnere og sunnere med årene faktisk. Har spist meg passe mett også. Og har blitt tjukkere og tjukkere.

Så i januar i år registrerte jeg meg på vektklubben.no og begynte å skrive ned hva og hvor mye jeg spiser. Så viser siden meg hvor mange kalorier det er. Og det hjelper! Jeg spiser det samme som før, men i litt mindre porsjoner. Og ettersom jeg er fast bestemt på å registrere absolutt alt nå i en periode til jeg får den nye porsjonsstørrelsen litt innarbeidet så blir det "ekstra jobb" å småspise :ler: Så da har jeg også kutta ned på snokinga i kjøkkenskapene, smakinga mens jeg lager mat og den lille sjokoladen på vei hjem fra butikken. Ikke går jeg sulten og ikke har jeg kutta ut store deler av mitt vanlige kosthold (annet enn sjokolade da, men det telles ikke som kosthold :gjeiper: )

Og best av alt! For første gang noensinne ser jeg vekta gå nedover, sakte men sikkert, litt ned hver uke siden jeg begynnte registreringen. Hipp hurra! Jeg kommer ikke til å registrere i evigheter, men lenge nok til at det blir en vane å følge mine nåværende spiserutiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke klart å gå ned uten å telle litt tror jeg. Ved å finne ut hvor mye jeg spiste fikk jeg mang en aha-opplevelse. Det er lett å få i seg mange kalorier selv om man tror man spiser "lite" eller sunt.

Desuten hjalp det meg veldig å se svart på hvitt hva jeg hadde inntatt, en litt større barriere å spise noe dritt på kvelden når man vet at man har spist det man bør den dagen, osv. Jeg registrerer på vektklubben, det er raskt og lettvint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å telle kalorier funker nok for å gå ned i vekt! det fungerte på meg, og jeg gikk ned 27 kg fra 74 kg til 47 kg, jeg er 160 høy. Men på slutten var jeg farlig nær å utvikle spiseforstyrrelse fordi jeg ble bestatt på innhold i all mat og livredd for å passere det daglige inntaket.. Så det er nok en fin måte å gå ned i vekt på, men vær forsiktig, og gi deg mens leken er god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...