Gå til innhold

Å si ifra... ?


Rights

Anbefalte innlegg

Gjest Lillekanin

Enig med deg, Anaconda. Den biffsnader/hamburgertallerkenproblematikken har jeg vært utfor mye:D

Men det er viktig å ta seriøst likevel og gjøre så godt en kan.

Jeg er på diett om dagen,så om jeg ber de på restauranten bytte ut pommesfritten med grønnsaker og ta bort sausen så sier jeg selvfølgelig i fra om jeg får det motsatte av det jeg bad om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er veldi vikti å kunne sei fra til restauranten om maten eller drikken ikke er bra nok.ødelegger frykteli mye mer enn dere tror om dere ikke seier i fra,smiler og når servitøren spør om det er bra og dere nikker og smiler og seier at det smakte godt.men i senere tid når dere kommer hjem til familien og vennene deres så øser dere ut med drittslenging om elendige maten og serveringa.

Ka det ender opp i da ? jo det går jo sefølgeli utover bedriften.viss du har bestilt en biff medium eller har sagt noe spesifisert som du ikke får så har du krav på å få ordnet opp i det.er omtrent aldri et problem.for du er en betalende kunde som di skal høre på.restauranter lever av kundende.og da er det vel mye bedre å klage å ordne opp.så du kan komme hjem,fortelle om episoden men at di ordna opp og ga deg super service.dette får da folk til å få lyst til å besøke stedet i seinere tid også.

kan ver kokker på kjøkkenet som har lest bestillingen feil og at ting har gått litt fort for seg.men alle i servicebransjen vil ha en fornøyd kunde.så ver så snill å klag neste gang viss dere ikke får det dere bestilte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sist jeg spiste på Egon ba jeg om å få biffen min godt stekt, men den jeg fikk servert var rå. Jeg sendte den i retur med beskjed om at jeg gjerne ville ha den godt stekt. Da jeg endelig fikk maten min var den medium, men da var jeg så sulten at jeg bare spiste rundt den delen som var mest rosa. Da servitøren kom og spurte om maten hadde smakt var jeg nok ganske sur, og absolutt ikke interessert i noe "plaster på såret".

At de tar feil en gang går greit, men når de ikke kan få det riktig etter å ha fått maten i retur blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, hver gang jeg ikke er fornøyd.

Senest i går da pizzaen jeg fikk servert var kun halvstekt. Den så fin ut på oversiden, men midt inne i var det rå deig. Jeg kalte på servitøren, sa som det var og fikk ny pizza. Dessert og kaffe på huset som plaster på såret.

Å spise ute i Norge er rett og slett grisedyrt, og forventer ikke annet enn topp kvalitet på mat (og service).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig ganske dårlig på å si fra, helt til en gang for et par år siden da jeg fremdeles bodde hjemme. Jeg tok bussen til skolen hver dag, og hadde månedskort på bussen. En gang jeg skulle fornye dette spurte bussjåføren meg om jeg var student/barn/voksen, og jeg fortalte at jeg var student. Jeg betalte samme pris som student/voksen-kortet kostet, men han ga meg et honnør/barn-kort. Jaja, tenkte jeg. Kanskje de har forandret på rutinene da. Det er jo en veldig liten plass, og få som tar buss. Så dette går vel bra uansett!

En liten uke senere ble det stort drama på bussen da jeg kom på bussen og bussjåføren oppdaget at jeg hadde feil busskort, og at jeg GARANTERT forsøkte å svindle de! Dette kortet skulle da ikke jeg ha! Så neida, han skulle melde fra til både studiested og busselskapet om at jeg hadde feil kort (Nå skal det nevnes at dette ikke var en typisk skolebuss, men en helt ordinær bybuss). I følge han skulle visst skolen ha gitt meg en anmerkning, og busselskapet nekte meg å ta bussen igjen! :fnise:

Jeg fikk likevel ta bussen, og når jeg da skulle av satte han i gang med kjeftinga. Stoppa faktisk bussen og gikk av for å kjefte på meg, og jeg sto bare å tok i mot som den snille, uskyldige tenåringen jeg faktisk var på den tiden. Synes denne opplevelsen var så ekkel at jeg faktisk ringte selskapet og fortalte om episoden, og de unnskyldte seg i hytt og pine. Ga meg nytt busskort, som varte lengre enn den ordinære månedsperioden som plaster på såret.

Etter denne opplevelsen har jeg blitt mye flinkere på å si fra om noe som i mine øyne er feil, samme hvilken service det er snakk om :) Så lenge man har en høflig tone går det alltids greit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang var jeg på restaurant og fikk servert noe helt annet enn det jeg hadde bestilt. Istedenfor å beklage, sa servitøren "men dette er veldig godt. Kan du ikke bare spise det?" :overrasket:

Eh, nei! Jeg vil ha maten jeg har bestilt. Det endte med at jeg fikk maten, som forøvrig var kjempegod + dessert gratis.

En annen gang var jeg og noen venninner på kafé i Paris. Vi fikk servert noen pannekaker vi ikke hadde bestilt og kald kakao. To av oss sa ifra, og da ble to av de andre sinte på oss.

Vi måtte jo tenke på at servitøren kanskje nettopp hadde mistet onkelen sin, og derfor hadde en dårlig dag. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessert og kaffe på huset som plaster på såret.

Det var god service. Ingenting gjør meg mer forbannet enn når jeg klager på noe, og blir tilbudt kun en gratis kaffe som plaster på såret. Hvor mye er en kaffe i innkjøp? 2 kroner? Da er det nesten bedre at man ikke tilbyr noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte en gang en biffrett på restaurant, men da den kom merket jeg tydelig at det var brukt lammekjøtt(den samme retten kunne fåes med både lam og biff). Jeg sa ifra for jeg liker ikke lammekjøtt og servitøren beklaget, men jeg fikk ikke tilbud om ny mat og da regningen kom måtte jeg igjen si i fra om at de ville ha betalt for biffretten som var dyrere enn den jeg hadde fått.. :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare fra i tilfeller der det ikke er mulig for meg å få i meg maten - eks blod i biffen , T A K L E R ikke,og da ber jeg om å få den stekt mer (Jeg har jo bedt om GJENNOMSTEKT! ) middelmådig mat spiser jeg til jeg ikke er tom i magen sulten,lar det meste bare ligge igjen. Klær som ikke holder forventet kvalitet og loer og blir stygge med en gang,sier jeg heller ikke fra om,så jeg kan nok bli bedre til å si i fra,og få det jeg betaler for og ber om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg tenker om det TS skriver er, fy faen lever du på junkfood eller?

Ikke rart nordmenn er feite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg tenker om det TS skriver er, fy faen lever du på junkfood eller?

Ikke rart nordmenn er feite.

Det var jo litt OT, HUFFA MEG. Men I will bite!!!

Tror jeg spiser junkfood 5 ganger i uken eller noe slikt, for tiden. Koser meg gjerne med noe smågodt her og der også - litt for ofte.

Til tross for dette så er jeg så tynn at jeg hyler i vinden. Det vil si, at dersom jeg hadde vært på stranden samtidig med deg.. og det kom et vindkast.. så hadde du garantert lagt merke til meg idet jeg flyr i luften og hyler.. fordi jeg ble tatt av vinden.

Ærlig talt ble jeg veldig såret når du innusierer (faktisk litt usikker på om det er slik det staves.. GRØSS.. dum er jeg også :( ) at jeg er tykk.

http://www.innocentenglish.com/funny-pics/lolcats/cute-kitten-crying.jpg

Men for å ikke spore tråden helt av, så føler jeg meg ca. 10% tøffere nå som jeg sier oftere ifra om ting som irriterer!

http://images.icanhascheezburger.com/completestore/2008/12/1/128726510755501959.jpg

IMG-tagget fjernet,

ninuska_, moderator

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zeppelin

JA! Jeg sier endelig i fra!

Som for eksempel i dag. da meg og min kjære skulle ta bussen.. også har det kommet nye ruter, og bussene har skiftet nr.

Vi gikk på bussen og ble møtt av en noe gretten bussjåfør. Greit nok det.

Men så plutselig kjørte den en helt uventet vei, sånn at vi trodde at vi hadde satt oss på feil buss. Så vi trakk i snoren og skulle til å gå av idet bussjåføren roper at hun bare skal snu bussen...greit nok. .men så himmler hun med øynene og roper: :kjefte: Dere burde sette dere inn i bussrutene FØR dere tar bussen!

Jeg, for min del synes det var ganske unødvendig å si.. Eller, i allefall måten hun sa det på. Så jeg ropte tilbake:

"Det er mennekslig å gjøre feil"! også mumlet hun noe jeg ikke hørte. .

Ja, jeg vet.. litt teit å si. Men jeg sa i hvertfall noe.. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir så flau på andres vegne, når de hyler og skriker av den minste lille ting, på bussen, spisesteder etc etc. Suck it up.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zeppelin

Jeg blir så flau på andres vegne, når de hyler og skriker av den minste lille ting, på bussen, spisesteder etc etc. Suck it up.

Det får da være grense på hva man skal "sucke up". Jeg hater når folk er sur, sint og sier unødvendige ting og forventer at folk bare skal bøye seg i støvet for de.

Tar som regel ikke dritt fra folk. Men når jeg ikke sier noe tilbake angrer je i ettertid.

Jeg er nok ikke den eneste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ifra!

I de tilfellene hvor det er vanskelig å si ifra/ikke nytter å si i fra (f.eks hvis man møter på en skikkelig ubehagelig bussjåfør) sender jeg mail til firmaet/resturanten i ettertid.

For en tid tilbake siden kjøpte jeg makroner på Kaffebrenneriet. Jeg gledet meg skikkelig til å spise dem, men da jeg kom hjem var de tørre og ekle og en total skuffelse. Jeg snudde pakken de kom i og oppdaget at de gikk ut på dato noen dager før. Dette hadde jeg altså brukt nesten 80 kr på. Jeg sendte en irritert (men også humoristisk) mail til Kaffebrenneriet og fikk en hyggelig mail tilbake. Det hele endte med at jeg fikk et gavekort på 100 kr!

Det samme skjedde forøverig da jeg oppdaget at melken i kjøleskapet manglet datostempling. Da sendte jeg en mail med bilder av mitt skuffende fjes (melken skulle akkompagneres av brownies under eksamenslesing, men jeg drikker ikke melk jeg ikke vet når går ut på dato!) og fikk 100 kr da og.

Det lønner seg å si i fra! Bare ta det med humor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sier i fra hvis jeg er veldig misfornøyd, men det må gjøres på en ordentlig måte. Jeg svarer selv på henvendelser fra kunder hver eneste dag, og ingenting er verre enn kunder som regelrett oppfører seg helt forferdelig, og det er faktisk en god del av dem. Nå pleier jeg å få de fleste fornøyd, og som regel går det bra, men jeg er veldig var på dette.

Men jeg har litt tendenser jeg også til å la være å si i fra jeg også. F.eks hver eneste gang jeg bestiller en hamburger andre steder enn McDonalds, fordi jeg ikke kan fordra salat og dressing. Og da er det alltid et salig styr. "HÆÆÆ? Skal du ikke ha salat og dressing?!". Og så må man forklare, og det er den rundgangen. De vil ofte diskutere høyt så alle kan høre det "SKAL DU IKKE HA SALAT PÅ". Mhm. Og når jeg får bestillingen så klarer de aldri å gjøre det riktig. De må alltid la en tomatskive ligge igjen eller alskens annet tilbehør. Derfor må jeg nå presisere at jeg ikke skal ha noe grønt på, jeg skal ha ost, men ikke dressing. Som regel lar jeg det bare være hvis de gjør feil, det er så mye styr å få dem til å gjøre det riktig.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig dårlig til å si ifra om ting. Jeg er veldig redd for at de ansatte skal bli sure. Men en gang klaget jeg, og da var jeg på MacDonalds og kjøpte (mac flory?) med sjokolade. Det var nesten ikke noe sjokolade i den. Så jeg gikk å klaga, og fikk en ny is. Men det var vist like lite sjokolade i den også..

Endret av Anea.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting jeg ikke firer på når jeg er på restaurant - og det er måten biffkjøttet stekes på. Jeg bestiller som regel lite stekt - og hvis jeg får kjøttet godt stekt så sender jeg biffen tilbake til kjøkkenet og ber om ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Jeg sier aldri fra når det gjelder mat. Jeg synes det et så flaut. Sier ikke fra når jeg finner hår i maten en gang. Bare slutter å spise.

Når det kommer til frekke slengbemerkninger sa jeg ikke noe før, men nå smeller det! I have found my voice!!! ingen skal få komme her og gjøre meg urett eller være respektløs ovenfor meg eller noen jeg er glad i!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...