Avaleona Skrevet 9. februar 2011 #1 Skrevet 9. februar 2011 (endret) Nå er jeg så fortvilet at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Jeg var hos legen i dag, etter noen uker med moderat depresjon. Jeg har falt tilbake på bulimien, og i går skadet jeg meg igjen. Legen sa at hun vil sette meg på antidepressiva, som visstnok også skal ha en effekt på bulimi. Jeg kan se at jeg trenger det slik som ting er nå, men jeg synes allikevel at det høres fryktelig dramatisk ut å skulle begynne på medisiner. Det jeg egentlig lurer på er om noen har erfaringer eller gode råd å komme med? Jeg aner ikke hva som venter meg nå, og er som sagt ganske fortvilet... Edit: Jeg glemte også å si at legen spurte om jeg ville ha en sykemelding, men jeg takket nei. Har lyst til å prøve å leve som normalt. Men jeg ser nå at jeg antakelig ikke kommer meg på jobb i morgen ihvertfall. Er det noen som vet om det er mulig å tilbakeskrive sykemeldinger? Endret 9. februar 2011 av Avaleona
Gjest Instamatic Skrevet 9. februar 2011 #2 Skrevet 9. februar 2011 Medisiner er virkelig ikke noe stress altså, det er litt ubehagelig i førsten når man trapper opp, men utover det er det ikke verre enn å ta p-piller f.eks. Det verste er egentlig tanken på at man må "dopes ned" for å bli normal, men sånn er det jo egentlig ikke om man tenker fornuftig. Det er bare et hjelpemiddel på veien til å bli frisk, og det varer ikke for evig heller:)
Avaleona Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2011 Takk for svar Instamatic Ja, det er vel slik jeg også har tenkt på det, at medisiner er et slags narkotikum. Har liksom alltid følt at det er så voldsomt, og at jeg ikke faller inn under den kategorien som trenger det... Og det er sant som du sier, det er ikke for livstid. I starten skal vi kun prøve det ut over seks måneder, og trappe ned etter det om det eventuelt fungerer. Jeg tror det går fint, men jeg ble bare litt satt ut da legen sa det.
PepsiMax Skrevet 9. februar 2011 #4 Skrevet 9. februar 2011 Hei! Er det fontex det er snakk om eller? Dette er en anti depresiva som hjelper både på depresjon og bulimi. Har gått på dette selv, med bra virkning! Er endel bivirkninger man kan få, men om man får dem er det mest i starten før man finner riktig dose. Anti depp er ingen farlige medisiner og ta, og man kan ikke bli avhengig av dem som med andre medisiner. Disse vil ikke kunne skade kroppen på noen måte. Er selv veldig skeptisk til medisiner og piller.. Så skjønner godt at du tenker at "jeg er ikke så syk". Neida, man føler ofte ikke det selv før man evt går på veggen. Antidepp vil ikke kunne gjøre masse med deg som person, den vil bare hjelpe deg gjennom den værste tida! Sykemeldinger kan tilbakedateres ja. Feks at du kan ringe i morra og be om sykemelding fra i dag, hvis du har vært i kontakt med lege i dag. Men er enig med deg, det beste er ofte å prøve å leve så normalt som mulig så man ikke får altfor mye tid til å tenke. Men det er selvfølelig stor forskjell på et par dager hjemme da man virkelig trenger det og en langtidssykemelding. Ønsker deg masse lykke til!! Vet godt hvordan du har det!
Avaleona Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 10. februar 2011 Hei! Er det fontex det er snakk om eller? Dette er en anti depresiva som hjelper både på depresjon og bulimi. Har gått på dette selv, med bra virkning! Er endel bivirkninger man kan få, men om man får dem er det mest i starten før man finner riktig dose. Anti depp er ingen farlige medisiner og ta, og man kan ikke bli avhengig av dem som med andre medisiner. Disse vil ikke kunne skade kroppen på noen måte. Er selv veldig skeptisk til medisiner og piller.. Så skjønner godt at du tenker at "jeg er ikke så syk". Neida, man føler ofte ikke det selv før man evt går på veggen. Antidepp vil ikke kunne gjøre masse med deg som person, den vil bare hjelpe deg gjennom den værste tida! Sykemeldinger kan tilbakedateres ja. Feks at du kan ringe i morra og be om sykemelding fra i dag, hvis du har vært i kontakt med lege i dag. Men er enig med deg, det beste er ofte å prøve å leve så normalt som mulig så man ikke får altfor mye tid til å tenke. Men det er selvfølelig stor forskjell på et par dager hjemme da man virkelig trenger det og en langtidssykemelding. Ønsker deg masse lykke til!! Vet godt hvordan du har det! Jeg vet ikke helt hvilke type det er snakk om, det skulle vi komme tilbake til på mandag. Men jeg regner med at det er den det er snakk om, det er ihvertfall den jeg har funnet noe om på internett. Godt å høre at du har gode erfaringer med det, om det kan hjelpe meg i lengden er jeg mer enn villig til å teste det ut!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå