Gå til innhold

Er du frekk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er nok ganske frekk, da. Tar buss omlag 4 timer hver dag for å komme meg til og fra skolen, og da pleier jeg og breie meg litt ekstra ut, og late som jeg sover, som den anonyme brukeren over meg her. Om bussen blir helt full, noe den gjerne blir mot slutten, setter jeg meg opp for at noen kan sitte ved siden av meg. Så alt for ille er det ikke.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lebewesen93
Skrevet

Jeg tror faktisk ikke jeg er frekk sånn ute blandt folk, kan ikke helt komme på hva det skulle vært.

Skrevet (endret)

Nei, er ikke frekk. Er egentlig litt gammeldags av meg tror jeg, for jeg synes folkeskikken og høfligheten ute i samfunnet ofte er helt fraværende. Folk som tar seg til rette f. eks ved å snike, har jeg ingenting til overs for- jeg lurer på hvordan de legitimerer overfor seg selv at de har større rett enn andre til å slippe å stå i kø, på hvilken måte deres tid er mer verdifull enn min og alle de andre som står pent i kø og venter på turen sin. Jeg synes også at høylytte mobilsamtaler om intime ting på bussen er forurensing av det offentlige rom og at det er inderlig frekt å påtvinge andre passasjerer dine personlige samtaler på denne måten.

Endret av frøken_øst
Gjest boblebrus
Skrevet

Jeg er en av de som hater å dele sete med fremmede på kollektivtransport, særlig hvis jeg skal langt. Det er så mye mer komfortabelt å ha to seter for seg selv enn å sitte klint oppå fremmede. Derfor kan jeg finne på å breie meg litt ekstra sånn at ingen velger plassen ved siden av meg først. Jeg gir selvfølgelig plassen min til gamle og høygravide, og hjelper av/på med barnevogner hvis det trengs, men aller helst liker jeg å ha god plass på bussen og sitte for meg selv i egne tanker. Sånn sett er jeg vel litt frekk?

Men jeg prøver å være veldig (nesten for) hensynsfull ellers ute blandt folk. Opplever til tider frekke folk som tar seg litt for godt til rette, og blir veldig obs på hva jeg ikke skal gjøre selv (denne gylne regelen: "gjør mot andre det du vil de skal gjøre mot deg" er et prinsipp jeg pleier å følge. Dessverre er det ikke så mange som følger samme regel). Har f.eks. en tendens til å havne bak folk på buss/fly o.l. som skal lene setet sitt heeelt bakover sånn at jeg ikke får nok benplass, og derfor pleier jeg aldri å gjøre det selv når det sitter folk bak meg.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg er frekk, jeg prøver så godt jeg kan å ikke være det, men jeg kan sikkert være til irrtasjon for mange. Jeg hører på musikk på iPoden/snakker i telefonen og lignende på T-banen, det er det jo ikke alle som liker.

Jo, forresten, på konserter er jeg frekk som faen! Ingen har spissere albuer enn det jeg har på konsert med et band jeg liker :lur:

Hahahaha, samme her ang konserter :)

Skrevet

Pakkar ikkje ting inn i bobleplast før eg snakkar, er veldig rett fram og direkte når det gjeld snakkemåten min og er glad i sarkasme.

Eg snakkar ganske høgt når eg brukar mobilen på bussen/t-bane, og høyrer musikk på ipoden.

Brautar meg også framover i busskø, og plasserar veska på setet og flyttar den ikkje før nokon spør.(Med mindre det er eit medlem av den eldre garde.)

Og på konsertar må ein nesten forvente å få ein knyttneve i magen og albu i trynet av meg.

Så eg er vel litt frekk av og til.

Skrevet

Er som oftest ganske hyggelig. Er i serviceyrket så der lærer man vel det meste. Men i blant så lukker jeg øynene og later som jeg sover dersom jeg har vesken min på det andre setet på bussen/bybanen dersom det kommer en tydelig full mann/kvinne på bussen. De er så fæl til å prate og det er ikke alltid jeg er i humør til det.

Skrevet

Eg trur ikkje eg er særlig frekk. Er stort sett rolig, hyggelig, smilende, tilbaketrukket (sjenert) og stille.

Skrevet

En frekk person innrømmer det sjelden fordi han oppriktig mener det er riktig oppførsel/ har rett til det.

• Liker 3
Skrevet

Nei, jeg er ikke frekk. I allefall ikke bevisst. Jeg prøver alltid å være høflig mot andre folk. Frekke og rappkjefta folk som brøyter seg frem, er det verste jeg vet! Skjerp dere. :kjefte:

• Liker 1
Skrevet

Skal absolutt ikke se bort fra at andre oppfatter meg som frekk, selv om jeg ikke bevisst går inn for å gjøre noe som kunne plage andre. Det er jo ganske subjektivt hva som er frekt og ikke.

Jeg er frekk mot de som er frekke, f.eks. biler som stopper på fotgjengerfeltet når jeg skal over veien (oftest fordi de "skal bare", da får de faktisk fingeren dersom jeg ikke bærer på tusen poser) eller folk som presser seg inn på buss/bane/trikk og ikke minst de som bare stopper etter at de har tatt ett steg av rulletrappen/rullebåndet. De to sistnevnte går jeg rett på.

Jeg har mine dager jeg som alle andre, så man skal ikke se bort fra at jeg gjør akkurat det samme selv innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...