Gå til innhold

Er du frekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mange tråder her om folk som sier/gjør frekke ting. Men sjelden eller aldri ser man noen skrive at de selv har gjort eller sagt noe frekt eller uhøflig. Eksempel: "Alle" hater de som trenger seg inn på buss og bane før folk har gått av. Men dette er noe som garantert en mengde KG'ere også gjør. Det er vel liten grunn til å tro at KG'ere er mindre frekke enn folk flest. På samme måte er det med mange andre ting. "Alle" har opplevd køsniking, men ingen har sneket selv. Eller hvis man har sneket, så mener man gjerne man hadde så god grunn at det ikke kan regnes som sniking. Alle har opplevd plagsomme medpassasjerer på fly, men ingen har selv vært plageånden.

Så hva med deg, har du gjort eller sagt noe frekt? Kan begynne med meg selv, jeg er riktignok en av de som biter tennene sammen og venter på at folk går ut av bussen før jeg prøver å komme på. Selv om jeg ofte er sterkt fristet til å trenge meg på i håp om å få en sittplass som andre gjør. Men så til innrømmelsen, hvis jeg en sjelden gang får sikret meg en sitteplass i rushtiden så må jeg innrømme at jeg lukker øynene for folk som sikkert kan trenge plassen min mer. Det hender også at jeg breier meg litt i håp om at ingen skal skvise seg ned på plassen ved siden av meg. Jeg går dog ikke så langt som de som plasserer sekk eller veske og okkuperer hele nabosetet, men må nok innrømme at jeg bevisst tar opp litt ekstra plass så folk skal velge seg et annet sete. Jeg hater når folk blir sittende rett mot meg på banen, så jeg strekker ut bena så godt jeg kan. Sjelden det hjelper i rushen da, men :sjenert:

Skrevet

jeg tillater meg å være så frekk at jeg spør om man får lavere trygd om man blir satt i fengsel(eller mister den helt). Hvordan er reglene her???

Skrevet

Jeg tror ikke jeg er frekk, jeg prøver så godt jeg kan å ikke være det, men jeg kan sikkert være til irrtasjon for mange. Jeg hører på musikk på iPoden/snakker i telefonen og lignende på T-banen, det er det jo ikke alle som liker.

Jo, forresten, på konserter er jeg frekk som faen! Ingen har spissere albuer enn det jeg har på konsert med et band jeg liker :lur:

Skrevet

Av og til hvis jeg står i en lang kø på butikken, og en ansatt kommer i en annen kasse, går jeg i den ledige kassa selv om jeg er bakerst. Men det skal sies at jeg gir de i køen litt tid på seg, har de ikke begynt å røre på seg etter 2-3 sekund benytter jeg sjansen.

• Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet

Av og til hvis jeg står i en lang kø på butikken, og en ansatt kommer i en annen kasse, går jeg i den ledige kassa selv om jeg er bakerst. Men det skal sies at jeg gir de i køen litt tid på seg, har de ikke begynt å røre på seg etter 2-3 sekund benytter jeg sjansen.

Samme her. Jeg venter litt for å se om noen reagerer, men det er bare dumt å vente for lenge:p

Jeg irriterer sikkert vettet av folk på bussen også, for jeg hører på høy musikk på iPoden. Og jeg også har spisse albuer på konserter:p

Skrevet

Eg trur eg har ganske god køkultur. Men kan sikkert vere litt "frekk" på andre måtar, t.d kan eg vere ganske direkte når eg pratar med folk. I kombinasjon med sosiale antenner som ikkje alltid virkar like bra, slår det ikkje alltid heldig ut ;) Men trur likevel dei fleste likar folk som tør å snakke litt rett ut, istadetfor å pakke inn alt. Må presisere at eg ikkje er uhøfleg, altså... Men spør du meg, får du nok eit ærleg svar ;)

Skrevet

Ofte føler jeg faktisk at jeg ikke er frekk nok. Dermed irriterer jeg meg enda mer over folk som tar seg til rette.

Kan godt hende jeg har gjort noe som andre har oppfattet som frekt, uten at jeg har vært det bevisst. Isåfall er det ingen som har bemerket det. Noe jeg uansett misliker sterkt (blir satt ut og greier ikke svare på tiltale); antakelig derfor jeg unngår det. Av samme grunn irettesetter jeg ikke frekke folk heller. Klager her istedet :kjefte::popcorn:

Gjest Normalfordeling
Skrevet

Jeg er så frekk at jeg setter meg ytterst på en treseter på toget dersom innerste plassen er tatt. Jeg følger med på neste stoppested og reiser meg kjapt for å gi en annen det midterste setet. Jeg gir ikke fra meg det ytterste.

Jeg venter til folk har kommet av t-bane eller tog, men har funnet teknikker for å komme meg raskt på i håp om å finne en sitteplass. Jeg gir glatt setet mitt til noen jeg ser trenger det. Rett og slett fordi jeg har vært i den situasjonen før.

På konserter så kan jeg kunsten å komme meg framover. Ikke frekk, men litt snikete.

Skrevet

jeg kan sikkert være en frekk jævel, men tenker nok ikke over det sånn til vanlig.

Skrevet

I følge andres utsagn, er jeg heller beskjeden og forsiktig av meg, og dermed irriterer jeg meg desto mer over dem som tar seg til rette hver gang de får mulugheten(men nei, jeg er ikke spesielt direkte av meg, så jeg sier ikke fra, dessverre).

Skrevet

Jeg er så frekk at jeg setter meg ytterst på en treseter på toget dersom innerste plassen er tatt. Jeg følger med på neste stoppested og reiser meg kjapt for å gi en annen det midterste setet. Jeg gir ikke fra meg det ytterste.

Det er jo ikke frekt, så lenge man slipper folk frem til midtsetet. Jeg vil heller ikke sitte i midten om jeg kan unngå det. Hvis jeg sitter i midten og personen på en av sidene går av, flytter jeg meg sporenstreks vekk fra midten. Og jeg irriterer meg grenseløst over folk som sitter klint oppå meg og ikke flytter seg når det blir ledig ved siden av. Greit nok når det er så fullt at setet straks er opptatt igjen. Men hva er vitsen med å sitte klint oppå noen når det er ledig plass ved siden av? Virker som noen sitter helt i egne tanker. Forsåvidt en egenskap jeg gjerne skulle hatt, for jeg sitter nærmest og teller sekunder når jeg blir utsatt for trange t-baner og ufrivillig kroppskontakt :sjenert:

Skrevet

Bare under dyna. :lur:

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ganske høflig med det meste. Selvsagt, jeg håper jo på at folk ikke skal sitte ved siden av meg på bussen, men jeg viser det ikke. Reiser meg også for eldre, og hjelper barnevogner/eldre mennesker av bussen hvis nødvendig.

Eneste "frekke" tingen jeg kan finne på å gjøre er, som andre også har nevnt, å gå i neste kasse som åpner hvis jeg er bakerst i køen. Ser meg selvsagt rundt om de foran meg vurderer å gå, hvis ikke, går jeg.

Ellers vil jeg nok si at jeg er høflig på nesten alle slike ting. Der jeg kanskje kan være litt frekk, er måten jeg snakker på. Jeg er ganske direkte, noe som av og til kan oppfattes som frekt, og sarkasmen ligger ofte og lurer. De fleste tar seg ikke nær, de som kjenner meg vet at det er sånn jeg er, og at ofte så er det bare jeg som tuller litt.

Skrevet

Er bussen halv full eller tom så tar jeg gjerne vesken min på setet ved siden av - hvis jeg har muligheten til å sitte alene så gjør jeg det jeg kan så lenge det er mulig. På kystbussen er jeg frekk, da fjerner jeg ikke vesken min før noen spør :lur: Men jeg tar ikke kystbussen så ofte - så ikke så ofte jeg er frekk.

Ellers er det med ledig kasse, ja jeg løper, hvis jeg har dårlig tid, er jeg den første inn i den ledige kassen.

Utenom det så pleier jeg å reise meg for å gi setet til eldre og gravide - de er de eneste som har rett på sitteplass uten å måtte spørre i mine øyne

OG dem som går med krykker etc!

Så ja, jeg er vel frekk?

Skrevet

Hender jeg tar langdistansebuss, og da er man garantert en særdeles ubehagelig tur om man får noen ved siden av seg. Med dobbeltsete alene blir turen en helt annen. Så i de tilfellene later jeg som jeg sover hvis jeg ser det kommer på noen. Sånn at jeg skal bli den absolutt siste som må gi fra meg plassen ved siden av. Men jeg har opplevd å bli resolutt "vekt" og at personen som kom på har insistert på å få akkurat plassen ved siden av meg, selv om det var flere ledige. Antar at jeg fikk som jeg fortjente :gjeiper:

Skrevet

Jeg kan være frekk i kjeften, men fremstår som meget høflig og forsiktig overfor fremmede.

Skrevet

Jeg sier egentlig skikkelig mange stygge ting. Egentlig tror jeg ikke det er noe sunt, for folk kan jo virkelig ta seg nær av ting, selv om jeg sjelden mener noe med det jeg sier.. Anyways. Jeg tror jeg burde slutte å bruke så mye ironi.

Skrevet

Selvfølgelig er jeg frekk til tider. Er da bare et menneske.

Skrevet (endret)

Jeg er veldig snill!.. men .. Jo jeg er vel litt frekk.

Jeg syntes ikke jeg er sånn "ekkel-frekk", men jeg mener jeg er mer "sjarmerende-frekk". Jeg er ubeskjeden i svært mange sammenhenger, men folk reagerer stort sett positivt på det. Jeg har en tendens til å bryte skrevne og uskrevne regler, men jeg gjør det stort sett for det felles beste, så folk pleier å godta det. Har jeg gått over streken og folk reagerer, så legger jeg meg flat og får tilgivelse. En frekk godklump-dritsekk. Det er meg. :rodmer:

Endret av Spiralis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...