Gå til innhold

Masteroppgave-tråden


Pingting

Anbefalte innlegg

Oi, så utrolig bra, Mazilla! Stå på!

Jeg for min del fant ut at jeg må melde meg opp til eksamen innen 15 mars! Og det innebærer at jeg må skrive et par siders sammendrag om oppgaven og fylle ut en del papirer. Også kjente jeg at jeg ble megastressa... Har fortsatt en del på teorien som er absolutt ikke klart :S Og andre kapitelen må gjennomarbeides. Også har jeg 2 kapitler som er ikke påbegynt engang, pluss konklusjon ?! Oh my..... :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det MsLeela :) Det virker som du plutselig fikk litt å henge fingrene i, men kanskje det er nettopp det sparket bak som skal til? ;)

Er det noen som vet hvordan man får sidetallene til å begynne på en bestemt side? Jeg vil ha romertall på de første sidene, og så "vanlige" sidetall som begynner å løpe fra side 1 når brødteksten begynner. Jeg bruker 2007-utgaven av Microsoft Word.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvordan man får sidetallene til å begynne på en bestemt side? Jeg vil ha romertall på de første sidene, og så "vanlige" sidetall som begynner å løpe fra side 1 når brødteksten begynner. Jeg bruker 2007-utgaven av Microsoft Word.

Sett inn > Sidetall > Format-knappen > Start på [siden du vil det skal starte på]

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett inn > Sidetall > Format-knappen > Start på [siden du vil det skal starte på]

:)

Prøvde det, men nå er den første sida plutselig side 6, så det ble helt feil.. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde det, men nå er den første sida plutselig side 6, så det ble helt feil.. :klo:

Som i at du får romertall fra s. 1-5, og så begynner vanlig nummerering på side 6, og da med sidetall 6?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har du sett, det var sånn det funka. Om ikke du får det til på noen annen måte, så kan du jo bruke bunnteksten på romertallene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som i at du får romertall fra s. 1-5, og så begynner vanlig nummerering på side 6, og da med sidetall 6?

Nei, jeg har enda ikke kommet så langt som til å sette inn romertall. Mente at sidetallene fortsatt løper fra den første sida i dokumentet (som er der jeg etterhvert skal ha romertall), men nå begynner den å telle på 6 istedet for 1. Ga det mer mening? Det ble visst vanskelig å forklare dette her.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så irriterende, for jeg vet jeg har fått det til tidligere. Jeg mener jeg må gjøre et eller annet med teksten, dele den inn i seksjoner e.l., men jeg finner ikke ut hvordan det gjøres.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har enda ikke kommet så langt som til å sette inn romertall. Mente at sidetallene fortsatt løper fra den første sida i dokumentet (som er der jeg etterhvert skal ha romertall), men nå begynner den å telle på 6 istedet for 1. Ga det mer mening? Det ble visst vanskelig å forklare dette her.. :sjenert:

Ja, jeg prøvde selv og, og da skjedde det samme. ...jeg som var så sikker på at det var sånn man gjorde det, jeg HAR fått det til før, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått det til før, så dette var utrolig frustrerende! Ingen hjelp å få her heller. Her står jo bare det du sa, Pingting, og som jeg allerede har prøvd ca tusen ganger. :sukk:

Edit: Fikk det til nå, på forsøk nr 1001. Aner ikke hva jeg gjorde, men det ser riktig ut! :overrasket:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange som skal levere den 1.Mai? Hvor mange sider har dere skrevet hittil? Alt i alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange som skal levere den 1.Mai? Hvor mange sider har dere skrevet hittil? Alt i alt?

Jeg skal levere 2. mai. :) Jeg har ikke fullstendig oversikt nå fordi noe av materialet mitt ligger i eldre dokumenter og ikke har blitt klipt inn enda, men så langt har jeg i underkant av 50 sider, hvor 5-7 av disse er skjemaer og illustrasjoner. Oppgaven skal være rundt 60, max 70 sider ekskludert skjemaer og illustrasjoner. MEN jeg har jo hverken innledning, ferdig bakgrunnskapittel, mangler endel pådiskusjonen og har ingen konklusjon. Så mitt problem kommer som vanlig til å bli at jeg skriver for langt og må kutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått ny dato for innlevering: 18. mars. Det er jo rett rundt hjørnet! :overrasket::bond:

Farvel nattesøvn og fritid, det var hyggelig så lenge det varte! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Farvel nattesøvn og fritid, det var hyggelig så lenge det varte! :goodbye:

*host* Du er gravid - er det ikke like greit å forberede seg? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange som skal levere den 1.Mai? Hvor mange sider har dere skrevet hittil? Alt i alt?

Rundt 45 tror jeg? :jepp: Har kommet litt ut av tellinga nå ettersom jeg er midt i et kapittel hvor jeg skriver på ulike deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange som skal levere den 1.Mai? Hvor mange sider har dere skrevet hittil? Alt i alt?

Har innleveringsdato 16.mai. Skal ligge på mellom 100-120 sider. Har jeg panikk? Ja. :bond:

Kan jo spandere en liten oppdatering da. I dag har jeg ikke skrevet fryktelig mye, men har tatt enda et skritt i disposisjonen som ser fantastisk ut akkurat nå. Sambo har lovet å lage middag til jeg kommer hjem også, så jeg har i grunnen en kjempefin dag :)

Sender gode vibber og hjerneoppstrammende bølger rundt i det ganske land til dere andre masteroppgaveslaver!!

Spirali, ut.

Endret av Spirali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rundt 45 tror jeg? :jepp: Har kommet litt ut av tellinga nå ettersom jeg er midt i et kapittel hvor jeg skriver på ulike deler.

Er det en 100-siders oppgave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på litt over 30 sider bare, og skal også levere mellom 80 og 100 sider.

Huff. Lurrer på hvordan dette skal gå ! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. eller 16. mai her og. Satset veldig på 2. mai (siden jeg er i jobb), men hvis det blir heelt krise så kan jeg levere 16 også.

Har også 100-120 siders oppgave og har vel 70-80 ca klare. Men mangler MYE på teori, ingenting på noen små kapitler (tidligere forskning og empiri) og selvfølgelig konklusjon. Så fortsatt vedig mye som gjestår... Å kjære Gud, la meg overleve fram til mai!

Og en annen liten ting, jeg får ikke tak i veilederen min. Han er borte vekk og jeg har ikke hatt kontakt med han siden desember! Han svarer ikke på mail... Jeg har ikke prøvd å ringe ennå, men etter vinterferien må jeg nok ringe og høre om han lever... ANGST...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...