Gå til innhold

Masteroppgave-tråden

Pingting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Flere som har begynt å drikke kaffe på natten? Døgnet har jo ikke bare nok timer... 

Anonymkode: dbd53...a89

Jeg sliter heldigvis ikke med å ikke ha nok tid. Oppgaven er egentlig ferdig. Det gjenstår litt språkvask, som er outsourcet. Gjennomgang av referanser. Gjennomgang av avsnitt og den slags. Samt å lande endelig tittel. Mitt problem nå er at jeg er så skuffa over resultatet. Synes ikke oppgaven er noe god. Synes den fremstår klønete og barnslig rett og slett. Synes det er flaut at noen skal lese den. Og er selvsagt redd for at jeg styrker. Ikke får jeg gjort noe nå uansett heller. Både fordi jeg ikke har tid og fordi jeg uansett ikke får mer veiledning så tett på innleveringsfrist.. Må bare innfinne meg med at det var slik det ble. 

Er det andre her som skal ha muntlig i forbindelse med oppgaven? Vi har ikke fått beskjed om hvilken form muntlig har. Skal vi presentere oppgaven vår? Blir vi bare stilt spørsmål rundt oppgaven, hvordan vi har løst den, teori og metode? Eller noe helt annet? 

Anonymkode: 9663f...6e2

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg sliter heldigvis ikke med å ikke ha nok tid. Oppgaven er egentlig ferdig. Det gjenstår litt språkvask, som er outsourcet. Gjennomgang av referanser. Gjennomgang av avsnitt og den slags. Samt å lande endelig tittel. Mitt problem nå er at jeg er så skuffa over resultatet. Synes ikke oppgaven er noe god. Synes den fremstår klønete og barnslig rett og slett. Synes det er flaut at noen skal lese den. Og er selvsagt redd for at jeg styrker. Ikke får jeg gjort noe nå uansett heller. Både fordi jeg ikke har tid og fordi jeg uansett ikke får mer veiledning så tett på innleveringsfrist.. Må bare innfinne meg med at det var slik det ble. 

Er det andre her som skal ha muntlig i forbindelse med oppgaven? Vi har ikke fått beskjed om hvilken form muntlig har. Skal vi presentere oppgaven vår? Blir vi bare stilt spørsmål rundt oppgaven, hvordan vi har løst den, teori og metode? Eller noe helt annet? 

Vi skal ha muntlig presentasjon (i overmorgen, gulp!). Vi har 20 min til å presentere oppgaven vha. en Powerpoint. Så får vi spørsmål fra en opponent etterpå. Vet ikke hva de spør om. Men de skal i hvert fall stille kritiske spørsmål. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lorieen skrev (13 minutter siden):

Vi skal ha muntlig presentasjon (i overmorgen, gulp!). Vi har 20 min til å presentere oppgaven vha. en Powerpoint. Så får vi spørsmål fra en opponent etterpå. Vet ikke hva de spør om. Men de skal i hvert fall stille kritiske spørsmål. 

Lykke til! Jeg håper jo at hvis det er en slik form vår muntlig har, så må vi jo få beskjed om det?? Kan jo ikke risikere å møte opp å ikke ha en presentasjon å vise frem liksom.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Eller så er den så bra skrevet at den er god. 

Eller er det det at andre har kommet frem til det samme som deg? I såfall.. hvordan kan dine resultat bidra? Dette er ikke et lurespørsmål. Det er lurt å si tenke gjennom og evt skrive litt om dette. 

Anonymkode: 40bda...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har blitt en menneskerett å få seg en master. Alt for mye hjelp og mange sjanser. Null respekt.

Før i tiden satt man 6-10 timer alene med hodet sitt i et klasserom. Respekt.

Har selv et 14 årig samlet utdanningsløp.

Jeg kan forstå argumentet med at veiledning og kollokvier kan utvide horisonten. Men for mange er dette kun der og da..

I tillegg har masteren/kunnskapen ofte ingen relevans til arbeidsoppgavene som arbeidstaker. Men lønnen går likevel opp? Jeg snakker om tilfeller innen helsefag. Jeg treffer daglig disse tomskallene i faget som slår seg selv på brystet, og med sin irrelevante master og fetere lønnsslipp i lommen. Jeg synes det bare er pinlig å være vitne til.

Anonymkode: 0fa6e...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Eller så er den så bra skrevet at den er god. 

Eller er det det at andre har kommet frem til det samme som deg? I såfall.. hvordan kan dine resultat bidra? Dette er ikke et lurespørsmål. Det er lurt å si tenke gjennom og evt skrive litt om dette. 

Ja, takk. Dette har jeg tenkt mye på og kan svare på! Vet ikke om jeg vil ha det inn i oppgaven. Ser at det er vanlig i noen fagmiljø, men finner det svært sjelden i masteroppgaver fra mitt studieprogram. Men at det kan bli et tema på muntlig er ikke utenkelig. Nå føler jeg at oppgaven min ikke akkurat tilfører mye nytt, men det er jo fordi det er en fortolkende casestudie så da blir det kanskje sånn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, takk. Dette har jeg tenkt mye på og kan svare på! Vet ikke om jeg vil ha det inn i oppgaven. Ser at det er vanlig i noen fagmiljø, men finner det svært sjelden i masteroppgaver fra mitt studieprogram. Men at det kan bli et tema på muntlig er ikke utenkelig. Nå føler jeg at oppgaven min ikke akkurat tilfører mye nytt, men det er jo fordi det er en fortolkende casestudie så da blir det kanskje sånn? 

Ja kanskje. Jeg kan ikke svare noe mer på det på generelt grunnlag. Men veldig bra at du har noen tanker om nytten av oppgaven. Det gjør ikke noe at den ikke tilfører så mye nytt. Kompetanse har du fått likevel 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ja kanskje. Jeg kan ikke svare noe mer på det på generelt grunnlag. Men veldig bra at du har noen tanker om nytten av oppgaven. Det gjør ikke noe at den ikke tilfører så mye nytt. Kompetanse har du fått likevel 😊

Ja, jeg føler absolutt jeg har lært utrolig mye av denne prosessen. Kanskje også mest av selve prosessen mer enn rent faglig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er det en uke til innlevering for mange av oss, hvordan ligger dere an? 

Jeg er i rute, er noe renskriving og dobbeltsjekking igjen. Samt tittel på oppgaven da, det er overraskende vanskelig. Satser på å levere søndag. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå er det en uke til innlevering for mange av oss, hvordan ligger dere an? 

Jeg er i rute, er noe renskriving og dobbeltsjekking igjen. Samt tittel på oppgaven da, det er overraskende vanskelig. Satser på å levere søndag. 

Det begynner å ligne på noe! Skal sende de siste kapitlene til veileder for en siste gjennomlesning i dag faktisk, - han foreslo det selv, og jeg er veldig takknemlig. Om ikke innvendingene er for mange (noe jeg håper de ikke er, føler jeg har gjort som han har sagt) gjenstår kun referanse- og vedleggspirk. Har også en venn som leser gjennom oppgaven for meg. Stresser helt usaklig, men det skal gå!! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Reckless skrev (14 minutter siden):

Det begynner å ligne på noe! Skal sende de siste kapitlene til veileder for en siste gjennomlesning i dag faktisk, - han foreslo det selv, og jeg er veldig takknemlig. Om ikke innvendingene er for mange (noe jeg håper de ikke er, føler jeg har gjort som han har sagt) gjenstår kun referanse- og vedleggspirk. Har også en venn som leser gjennom oppgaven for meg. Stresser helt usaklig, men det skal gå!! 

Han kan jo uansett ikke komme med for mange innvendinger så tett opp mot levering, det ville jo vært dårlig gjort.

Tidligere i dag klarte jeg å fikse det slik at jeg har både romertall og vanlig nummerering i oppgaven. Forord er klart, norsk og engelsk sammendrag er klart. Kjenner virkelig på at jeg er på oppløpssiden og det er så deilig. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med powerpoint til sluttføringsseminar i morra. På selve oppgaven har jeg igjen litt småplukk på analysen, litt på diskusjonsdelen og å skrive konklusjon, samt språkvask og referansesjekk. Tre uker til levering (1. juni).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lorieen skrev (16 timer siden):

Jeg er ferdig med powerpoint til sluttføringsseminar i morra. På selve oppgaven har jeg igjen litt småplukk på analysen, litt på diskusjonsdelen og å skrive konklusjon, samt språkvask og referansesjekk. Tre uker til levering (1. juni).

Lykke til i dag! 

Jeg har endelig landet tittel på oppgaven, det føles godt! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lykke til i dag! 

Jeg har endelig landet tittel på oppgaven, det føles godt! 

Jeg har hatt sluttføringsseminar i dag og opponenten (som også er sensor) mener jeg må ta bort 10-15 sider som ikke er direkte relevant for problemstillingen og heller utdype andre ting skikkelig. Jeg skal nok klare begge deler, men det gjør helt vondt i sjela å skulle gjøre så store endringer tre uker før levering. Litt småsnurt på veileder som ikke har kommunisert dette til meg tidligere, ettersom hun faktisk var enig med opponenten. Men hun er helt super ellers, så det får vel være tilgitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lorieen skrev (5 timer siden):

Jeg har hatt sluttføringsseminar i dag og opponenten (som også er sensor) mener jeg må ta bort 10-15 sider som ikke er direkte relevant for problemstillingen og heller utdype andre ting skikkelig. Jeg skal nok klare begge deler, men det gjør helt vondt i sjela å skulle gjøre så store endringer tre uker før levering. Litt småsnurt på veileder som ikke har kommunisert dette til meg tidligere, ettersom hun faktisk var enig med opponenten. Men hun er helt super ellers, så det får vel være tilgitt. 

Ser at det var en kjedelig beskjed å få, men heldigvis har du tid til det! Jeg har undervurdert hvor lang tid alle disse småjusteringene tar.. Har holdt på fra 16.00-20.30 i dag, og ble ikke ferdig med alt jeg hadde på planen. Heldigvis tre kvelder og en lørdag igjen. Og egentlig også søndag, men da har jeg i utgangspunktet ikke mulighet til å bruke noe særlig med tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere det er dumt å levere noen dager før fristen? Jeg tror jeg blir ferdig i dag, men frykter at sensoren "dømmer" leveringstidspunktet. "Gadd hun ikke å sitte til slutten med disse ÅPENBARE feilene?" :fnise:

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Reckless skrev (41 minutter siden):

Tror dere det er dumt å levere noen dager før fristen? Jeg tror jeg blir ferdig i dag, men frykter at sensoren "dømmer" leveringstidspunktet. "Gadd hun ikke å sitte til slutten med disse ÅPENBARE feilene?" :fnise:

Dette har jeg også lurt på.. Jeg tror også jeg blir ferdig i dag. Eller ferdig, jeg tror jeg sier meg ferdig.. 
Jeg kommer uansett til å levere søndag. Jeg trenger å ha mulighet til å kunne gå inn for å sjekke småting, hvis ikke blir jeg bare mer stressa.. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Reckless skrev (2 timer siden):

Jeg er sensor, og jeg ville ikke brydd meg om det.

Anonymkode: 1486e...15a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette har jeg også lurt på.. Jeg tror også jeg blir ferdig i dag. Eller ferdig, jeg tror jeg sier meg ferdig.. 
Jeg kommer uansett til å levere søndag. Jeg trenger å ha mulighet til å kunne gå inn for å sjekke småting, hvis ikke blir jeg bare mer stressa.. 

Tror jeg lander på å gjøre det samme! Takk for all moralsk støtte gjennom tråden, godt å vite vi er flere i samme bås:klem3: Skal ikke se bort fra at jeg sutrer litt videre i forbindelse med muntligen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Reckless skrev (3 timer siden):

Tror jeg lander på å gjøre det samme! Takk for all moralsk støtte gjennom tråden, godt å vite vi er flere i samme bås:klem3: Skal ikke se bort fra at jeg sutrer litt videre i forbindelse med muntligen! 

Tusen takk ja, det har vært veldig godt å dele frustrasjoner. Når har du muntlig? For meg er det i midten av juni. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...