Gå til innhold

Masteroppgave-tråden


Pingting

Anbefalte innlegg

Jeg har en kvantitativ spørreundersøkelse som jeg analyserer. Tror jeg kjenner igjen følelsen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppmuntring til alle masteroppgavestudenter som skal jobbe med oppgaven i helgen :-)

Så hyggelig! :happy:

Her blir det nok både lørdags- og søndagsjobbing.

Forøvrig har jeg endret tittelen på siste kapittel til "Oppsummering og veien videre" :opplyser:;)

Også, eh, innså jeg at jeg strengt tatt burde skrive ferdig innledningen FØR jeg skriver oppsummeringen... :sjenert::fnise:

Takk for fine tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt triks forresten: å se på andre masteroppgaver. Jeg har lastet ned en 6-7 oppgaver fra folk som leverte før meg og som jeg VET er flinke, og ser på disse av og til for å få litt inspirasjon. Kan være greit enten man lurer på struktur, hvordan man starter et kapittel, oppsettet i innledningen etc. Kan om ikke annet være en god hjelp for å tenke litt utenfor boksen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt triks forresten: å se på andre masteroppgaver. Jeg har lastet ned en 6-7 oppgaver fra folk som leverte før meg og som jeg VET er flinke, og ser på disse av og til for å få litt inspirasjon. Kan være greit enten man lurer på struktur, hvordan man starter et kapittel, oppsettet i innledningen etc. Kan om ikke annet være en god hjelp for å tenke litt utenfor boksen :)

Veldig lurt! Og ikke minst for å se hvordan man ihvertfall ikke vil gjøre det selv.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kvantitativ spørreundersøkelse som jeg analyserer. Tror jeg kjenner igjen følelsen. ;)

Har du? Jeg trodde du hadde kvalitativ spørreundersøkelse, jeg. Har du brukt svaralternativer i tallform, da? (Eller kanskje jeg blander deg med noen andre?) Jeg har flere tiår med avkastningsdata, det føles som om jeg bruker mye tid på å scrolle opp og ned med et glassaktig blikk... Får jo mer ut av å stirre ut i lufta til tider ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk 35. Skulle gjerne hatt litt mer info om hvor bra eller dårlig det er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo veeeldig an på hvor god skjermen og skjermkalibreringa di er og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo veeeldig an på hvor god skjermen og skjermkalibreringa di er og da.

Nå må ikke du være så kritisk! :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Jeg fikk 35. Skulle gjerne hatt litt mer info om hvor bra eller dårlig det er ;)

Skalaen var på 0-100, der 0 var perfekt og 100 veldig dårlig!

Men som Pingting sier, så har skjermen og skjermkalibreringa litt å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skalaen var på 0-100, der 0 var perfekt og 100 veldig dårlig!

Men som Pingting sier, så har skjermen og skjermkalibreringa litt å si :)

Ja, men det gikk jo an å få mye dårligere enn 100. Det stod at det dårligste resultatet i min gruppe var noe over 43000.. :klo:

Ja ja, samme kan det være! :fnise:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du? Jeg trodde du hadde kvalitativ spørreundersøkelse, jeg. Har du brukt svaralternativer i tallform, da? (Eller kanskje jeg blander deg med noen andre?) Jeg har flere tiår med avkastningsdata, det føles som om jeg bruker mye tid på å scrolle opp og ned med et glassaktig blikk... Får jo mer ut av å stirre ut i lufta til tider ;)

Det er sånn sett begge deler.. Noen er graderte, noen er enkeltvalg, noen er flervalgsalternativer og noen er åpne.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp! Jeg trenger virkelig motivasjon!!! Har lest gjennom denne tråden og får helt vondt i magen av å se hvor flinke alle dere er :)

Jeg holder på med en relativt liten oppgave hvor veiledende ordgrense er 12 000 ord (30-40 sider med 1,5 linjeavstand). Det tilsier at jeg bør klare å bli raskt ferdig. Har deadline 1.juni, så det vil si at jeg har 2 måneder på meg. Så langt har jeg kun skrevet ca 2000 ord.

Har grei oversikt over temaet og har tilgang på mange eldre masteroppgaver som har blitt skrevet om samme tema. Det er mye hjelp i dem. Men jeg er ganske uinteressert i faget mitt så det gjør det tungt å sette i gang. Er rett og slett lei etter 5 år... Jeg bryr meg også lite om hvilken karakter jeg får. Jeg vil bare bli ferdig med å være student :D

Så hvorfor skriver jeg ikke...? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor skriver jeg ikke...? :S

Fordi du hest vil ha hele oppgaven ferdig på en gang? ;) Det er ihvertfall ofte problemet mitt. Jeg ser for meg aaaalt jeg må gjøre ferdig og alt som ikke er bra nok, og det er demotiverende det!

Sagt det før, sier det igjen: del opp i små oppgaver. Bittesmå mål. Det hjelper ihvertfall meg litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Ping, del det opp i veldig små deler. Ikke sett deg store dags- eller ukesmål, i hvert fall ikke når du er så umotivert. Si til deg selv at du skal lese et kapittel, eller begynne på et av de mer enkle kapittlene i oppgaven el.lign. Start i det små, bare så du kommer i gang. Og lykke til! :)

Nå tok jeg endelig den fargetesten. Trodde både øyne og hjerne skulle gå i kryss, syntes det var vanskelig, jeg! Fikk score 47.

Ellers skal jeg levere utkast til ferdig oppgave i morgen. Jeg har sittet i går og i dag og gått gjennom hele oppgaven for å forbedre språket, rette skrivfeil, utdype litt her og der osv. Har nå 81 sider totalt, og holder nå på med litteraturliste (æsj) og innholdsfortegnelse (dobbelt-æsj). Trodde sistnevnte skulle være så enkel, Word lager jo en selv basert på mine "headlines". Det jeg ikke fikk med meg før nå var at Word IKKE inkluderer overskrifter! Så jeg har en 2,5 siders lang innholdsfortegnelse med alle punkter og underpunkter, men uten noen overskrifter. :daane:

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Woho, grattis! Jeg skal sende av gårde mitt innen kl 10:00 i morgen! Tror det blir en jobbekveld/natt. *har Redbull og Walters mandler i kjøleskapet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Namme! Jeg feirer med å lage meg en rar "man tager hva man haver" makaronigryte. Også har jeg cola zero og melkesjokolade med kvikk lunsj og havsalt.

Hva skal du gjøre frem til veiledningsmøte? Jeg skal ha veiledning fjerde april, og jeg kan jo ikke gjøre noe særlig med oppgaven før veiledning uansett. Så jeg tenkte og rett og slett ta meg fri (jeg trenger det!) og lade opp batteriene frem til de siste ukene med innspurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en supereffektiv veileder, så jeg skal faktisk ha veiledning dagen etter at jeg sender inn(!). Så det blir en rolig onsdag og torsdags formiddag med språkpirking, tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...