MsLeela Skrevet 2. mai 2011 #741 Del Skrevet 2. mai 2011 Nei, må passe på nå. Samtidig har tanken slått meg - tenk om Bin Ladens død fremprovoserer en atomkrig og vi alle stryker med innen et par uker... Tenk all den bortkasta tida på masteroppgaven! HAHA :D Synes i så fall at det kunne ha skjedd FØR vi leverer!!! Fuck Bin Laden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 2. mai 2011 #742 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Kan du forklare hvordan endnotes fungerer? Jeg skriver bare inn referansene manuelt, men det er kanskje ikke slik det skal gjøres? Eller er det alt etter ønske? Hva mener du med at du skriver de inn manuelt? På vanlig måte, uten å bruke programmet? Endnote fungerer slik at du skriver inn de referansene du bruker, fortløpende, i selve programmet. Når du skal bruke EndNote i Word dukker det opp en verktøylinje. For å henvise i teksten så trykker du på den andre knappen fra venstre, den med forstørrelsesglass på. Søk opp referansen, og klikk insert. For å legge til sidetall eller fjerne forfatternavnet slik at bare årstall og sidetall står igjen, så klikker du på den femte knappen fra venstre (ikon med stor blyant) og gjør endringene du vil ha. Håper det var det du lurte på! Litt vanskelig å svare uten å vite noe konkret edit: og det er sant det som er nevnt, bruker man ikke referanser så mye så er kanskje ikke endnote verdt det. Selv om jeg syns det er kjempekjekt uansett, da! Men jeg skriver jo også en oppgave som krever litt referanser, også. Endret 2. mai 2011 av Arnøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 2. mai 2011 #743 Del Skrevet 2. mai 2011 OG, gratulerer til Pingting! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #744 Del Skrevet 2. mai 2011 Takk, folka. Jeg fikk lagt en solid demper på dagen da jeg henta oppgavene i trykken. Jeg har også en mastergrad i arkeologisk illustrasjon, så jeg er litt utseendeopphengt. Og har lagt endel arbeid i å få den oppgaven til å se pen ut også. Både forside, overskrifter, grafer, topptekster etc. Og siden jeg var litt misfornøyd med sisteinnsats, så hadde jeg gledet meg til å hente en pen oppgave. Det var den ikke. Jeg er vant til at ting blir annerledes i trykk enn de er på skjermen, men forsiden min så altså ikke ut. Jeg ble SÅ skuffa. Ikke aner jeg om det var min eller deres feil heller, men forsiden som jeg egentlig var veldig fornøyd med, så bare helt forferdelig ut. Så jeg fikk studiekonsulenten til å skrive ut to nye, mørkere, forsider som jeg stakk inn i de oppgavene som skal til sensor. Det er egentlig et ikke-problem, jeg innser det, men det skjærer MYE i illustratør-øynene altså. Heldigvis er det fortsatt håp, jeg skal jo trykke på universitetet også, og de har gått med på å gi meg et (betalt) prøvetrykk. Ellers kan jeg ikke påstå at jeg føler så veldig mye. Tror ikke det har gått opp for meg enda, og det hele er litt surrealistisk. Jeg har ihvertfall drukket øl to dager på rad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la marionnette Skrevet 2. mai 2011 #745 Del Skrevet 2. mai 2011 Det er egentlig et ikke-problem, jeg innser det, men det skjærer MYE i illustratør-øynene altså. Hoho, stakkars jente. En nyanse fra eller til... :gjeiper: Neida, jeg føler med deg. Er ikke moro når ting ikke går som ventet, og særlig ikke når det er noe man er opptatt av. Har for vane å henge meg opp i detaljer selv. Håper universitetstrykken blir penere, sånn at du får noe du er fornøyd med. Er det det eksemplaret du skal beholde selv? Har forresten aldri hørt om arkeologisk illutrasjon Hva i all verden er det for noe (og ja, jeg kunne sikkert googla, men siden du er master i faget, så...)? Her har jeg skrevet så det spruter de siste timene, men nå er det på tide å runde av. Kjenner linsene er i ferd med å sprette ut, så tørre har de blitt. Nå er det straks , men først litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #746 Del Skrevet 3. mai 2011 Hoho, stakkars jente. En nyanse fra eller til... Hihi, det var nok litt verre enn det altså - HELT fagnerd har jeg ikke blitt enda. Men forsideillustrasjonen min består av litt tekst og et par bilder, og teksten var nesten helt vekk, bortsett fra noen grå flekker her og der som så ut som fluebæsj. Også kunne du nesten ikke se hva det ene bildet var. Og noen av figurene har faktisk blitt såpass blasse at de med litt dårlig syn kan ha problemer med å skille mellom et par av fargene. Så jeg beholder nok disse selv. Eller så kan foreldrene mine få dem, de synes vel det er stas uansett. Arkeologisk illustrasjon er, som navnet tilsier, diverse illustrasjonstyper som kan brukes innen arkeologisk forskning og formidling. F.eks. tekniske tegninger av gjenstander, kart og utgravningstegninger, brosjyrer, og rekostruksjonstegninger som viser f.eks. bygninger eller situasjonerfra fortiden. Lykke til i dag, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 3. mai 2011 #747 Del Skrevet 3. mai 2011 Uff, så irriterende! Håper det blir bedre på universitetstrykket! (Bruker du to forskjellige trykkerier?) Jeg har ikke kommet så langt som til å tenke på forsiden enda. Jeg trodde det var en fastsatt side som du skal laste ned og bruke, jeg vet ikke hvor mye rom det er for eget bilde der. Men det er det sikkert, har ikke sett på det enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsLeela Skrevet 3. mai 2011 #748 Del Skrevet 3. mai 2011 Åh, så kjipt Ping. Jeg skjønner godt frustrasjonene. Uansett om det har noe å si eller ikke, vil man jo at oppgaven skal se bra ut, særlig når man han lagt ned tid og krefter i det. Får håpe universitetstrykket blir bedre ja. Jeg for min del er helt overveldet over hvor greit dette går (er litt redd for å si det egentlig. Siste gang jeg følte at dette gikk bra, fant jeg en analysefeil som fikk nervene til å fly av gårdet...) Jeg har nå jobbet meg gjennom hele oppgaven. Alle kapitlene, bortsett fra konklusjonen, er på plass og jeg begynner å jobbe med selveste konklusjonen. Skal levere hele oppgaven til siste veiledning i morgen, så det er forsåvidt greit at jeg er i rute. Også blir det selvfølgelig spennende å se hvor mye jeg må forandre etter denne veiledningen... Men uansett, lyset i tunnelen ser altså ikke ut som et tog lenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #749 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Uff, så irriterende! Håper det blir bedre på universitetstrykket! (Bruker du to forskjellige trykkerier?) Ja, jeg brukte ett som kunne trykke på dagen, sånn at jeg fikk levert innen fristen. Reprosentralen på UiO bruker 3-4 dager, så da ble det for travelt, gitt! Men jeg skal altså trykke der også, for vi får jo rekvirert 13 utgaver derfra. Heia, MsLeela! :duskesame: Endret 3. mai 2011 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #750 Del Skrevet 3. mai 2011 :duskesame: Tidenes skrivefeil! Jeg lar den stå jeg, sånn for underholdningsverdiens skyld. Men så må jeg heie litt også. Sånn, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsLeela Skrevet 3. mai 2011 #751 Del Skrevet 3. mai 2011 Heia, MsLeela! :duskesame: HAHA Loving it! Har nå ganske bra bilder av duskesamer i mitt hode... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #752 Del Skrevet 3. mai 2011 Heia, MsLeela! :duskesame: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 3. mai 2011 #753 Del Skrevet 3. mai 2011 Duskesame, fantastisk. Men heier jeg også, flott at du har kommet så langt og føler du har oversikten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #754 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg skjønner godt at det var et antiklimaks å få igjen oppgaven med dårlig forside :/ Jeg trodde at jeg manglet 0,5 sider når jeg våknet blid og fornøyd i dag tidlig, men så oppdaget jeg en blank side midt i dokumentet så jeg mangler 1,5 sider istedet, og det er så kjedelig når jeg føler at jeg har brukt opp alle de gode poengene.. Jeg håper uansett at jeg får de ned i løpet av et par timer når alt skal sendes til veiledning for siste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsLeela Skrevet 3. mai 2011 #755 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg skjønner godt at det var et antiklimaks å få igjen oppgaven med dårlig forside :/ Jeg trodde at jeg manglet 0,5 sider når jeg våknet blid og fornøyd i dag tidlig, men så oppdaget jeg en blank side midt i dokumentet så jeg mangler 1,5 sider istedet, og det er så kjedelig når jeg føler at jeg har brukt opp alle de gode poengene.. Jeg håper uansett at jeg får de ned i løpet av et par timer når alt skal sendes til veiledning for siste gang. Kan anbefale å lese gjennom hele oppgaven et par ganger. Jeg føler at for hver gang jeg leser gjennom oppgaven, føyer jeg til et par sider med bare utdypninger av ulike kommentarer og setninger. Jeg har skrevet oppgaven på forskjellige tidspunkter og ser at ikke alt er like godt gjennomarbeidet og utdypet. Så det kan hende at du lett kan få 1,5 sider bare ved å gå gjennom oppgaven og redigere den teksten du allerede har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsLeela Skrevet 3. mai 2011 #756 Del Skrevet 3. mai 2011 Åh, fillern, hvor ble det av motivasjonen?! Skulle trodd at siste kapitlet var en fryd å skrive, men neida... Bææ. skal levere hele oppgaven til veiledning i morgen, så må nesten få det ned... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #757 Del Skrevet 3. mai 2011 Men jeg får ikke fylt på hvor som helst, for det vil ikke ha noe å si for sideantallet.. Jeg må fylle på der jeg har mulighet til å skrive såpass det går ned på neste side, hvis du skjønner. Jeg har i alle fall fått tynt det opp i 80 sider nå, men det ble ikke lenger så bra som det var før - KJIPT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #758 Del Skrevet 3. mai 2011 Men jeg får ikke fylt på hvor som helst, for det vil ikke ha noe å si for sideantallet.. Jeg må fylle på der jeg har mulighet til å skrive såpass det går ned på neste side, hvis du skjønner. Jeg har i alle fall fått tynt det opp i 80 sider nå, men det ble ikke lenger så bra som det var før - KJIPT! Kanskje det er bedre å ikke stresse masse med å fylle på noe "unødvendig", og heller levere til veileder slik dte er nå? Kan jo hende veiledningen kan gi det noen gode ideer til hva du kan fordype? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsLeela Skrevet 3. mai 2011 #759 Del Skrevet 3. mai 2011 Kanskje det er bedre å ikke stresse masse med å fylle på noe "unødvendig", og heller levere til veileder slik dte er nå? Kan jo hende veiledningen kan gi det noen gode ideer til hva du kan fordype? Kan si meg enig i det her! Jeg hadde et omvendt problem. Jeg hadde egentlig alt for mange sider, og hadde trengt å kutte ned på noe. Men det er så vanskelig å se selv hva som kan kuttes og hva som ikke kan kuttes. Veileder min derimot så det med en gang og etter hans forslag kuttet jeg ned med hele 20 sider! (4500 ord). SHWOOOOP så ble de borte Så ja, ikke stress! La veilederen din se på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #760 Del Skrevet 3. mai 2011 Ja, håpet nå er at jeg får noen gode tips i morgen så at jeg kan skrive inn de og eventuelt fjerne det som er dårlig og overflødig av det andre jeg har satt inn i dag Jeg VIL VIL VIL levere på mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå