Gå til innhold

Masteroppgave-tråden

Pingting

Anbefalte innlegg

Ok, da ønsker jeg deg MASSE regn fram til 16 juni! :regn:

Vekk med skogsbrannene og på med mastermotivasjoner! Så blir sol og fest resten av livet! :):kaklehone:

Takk! :takke::biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg merker i dag at jeg har vært veldig effektiv seks dager på rad nå, for i dag går det trått. Jeg håper det kicker inn motivasjon utover kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker i dag at jeg har vært veldig effektiv seks dager på rad nå, for i dag går det trått. Jeg håper det kicker inn motivasjon utover kvelden!

Synes ikke du skal stresse med det! 6 dager effektiv jobbing er søren meg råbra!!! Hadde jeg hatt 6 dagers effektiv jobbing, hadde jeg mest sannsynlig være ganske ferdig med oppgaven :P

Man må gi hjernen litt fritid, så den kan komme seg litt. Det er umulig å jobbe like bra hele tiden. Så ta det med ro, ta deg en kveld fri og sett igang igjen i morgen. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer MsLeela. Jeg leverer om to uker, og i går gjorde jeg INGENTING!! Dvs, jeg hadde dokumentet oppe mens jeg gjorde husarbeid. Jeg har IKKE dårlig samvittighet, hjernen hadde overskudd i massevis i dag :)

6 dagers intensiv jobbing tar på. Det er en grunn til at konseptet helg er oppfunnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dag på lesesalen i dag. *vettskremt*

(og glad!)

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt avgårde til trykkeriet!

...nå skal jeg bare slutte å sippe (av lettelse/panikk/frustrasjon/sult/glede/bunnløs frykt), så skal jeg dra hjem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...nå skal jeg bare slutte å sippe (av lettelse/panikk/frustrasjon/sult/glede/bunnløs frykt), så skal jeg dra hjem.

WOW!!! Gratulerer!! DA har du faktisk fullført oppgaven din. Herregud, så fantastisk deilig følelse det må være. :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

GRATULERER!

Jeg sitter fortsatt og venter på motivasjonen og har ikke skriblet ned så innmari mange setninger siden sist. Jeg har bestemt meg for å vente en halvtime til og hvis det ikke har dukket opp noe fornuftig i hodet mitt innen den tid skal jeg legge meg så jeg er uthvilt til i morgen istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh takk! :) Skulle ønske jeg kunne si at det er helt fantastisk, men det er faktisk mest rart og uvirkelig. Tar nok litt tid før det synker inn.

Det ble veldig stress og mas på slutten. Jeg strevde veldig med å skrive om konklusjonen, med masse panikk og frem og tilbake og sånt. Litt dumt at det ble litt sånn panisk fullføring av det her (det var bare såvidt jeg klarte å samle meg nok til å se over den før jeg sendte til trykkeriet, for å si det sånn), men det er greit. Ferdig nå. :)

(foretrekker å ikke tenke på muntlig eksamen)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Pingting! :klappe:

Idag skal jeg prøve å sette opp litteraturliste (takk Gud for Endnotes), også skal jeg skrive sammendrag og evt. acknowledgements. Får bare vente og se når jeg får tilbakemelding av veileder før jeg gjør noe med selve oppgaveteksten, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan du forklare hvordan endnotes fungerer? Jeg skriver bare inn referansene manuelt, men det er kanskje ikke slik det skal gjøres? Eller er det alt etter ønske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt nettopp på å søle en diger kopp te over tastaturet mitt. Det hadde tatt seg ut nå rett før innlevering... Ble heldigvis bare utover bordet og gulvet i stedet.

*Tar backup av oppgaven med én gang*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker heller ikke EndNote, men min litteraturliste er heller ikke på mer enn ca to sider. Så det var ikke mye arbeid å lage den manuelt. EndNote passer bra for de som bruker mange flere referanser, da sparer du mye arbeid.

Nå er jeg også tilbake til hverdagen, og holder på med innspurten. Legger til litt mer teori nå, for å få enda litt mer "kjøtt på beina". Har blitt enig med samboer at jeg skal være ferdig med oppgaven til den 12, så har han noen dager på å gå gjennom den (korrekturlesing).

Og bra med backup, KatteLatte, må ikke ødelegge noe nå rett før innlevering. :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, må passe på nå. Samtidig har tanken slått meg - tenk om Bin Ladens død fremprovoserer en atomkrig og vi alle stryker med innen et par uker... Tenk all den bortkasta tida på masteroppgaven! :haar:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forklare hvordan endnotes fungerer? Jeg skriver bare inn referansene manuelt, men det er kanskje ikke slik det skal gjøres? Eller er det alt etter ønske?

Jeg skriver det også inn manuelt for Word'en min knelte helt når jeg skulle synkronisere de to programmene. Men, jeg har vært nøye med å føre inn alle kilder og info underveis, så når jeg skal sette inn listen i Word kopierer jeg bare alle references'ene inn i et dokument og fikser noen småting, så slipper jeg alt styret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingting: Grattis!! :biggrin::dagens-rose: Hvordan har den første dagen uten masteroppgaven vært? Kan ikke forestille meg det - det må være helt ubeskrivelig!

Her kan dagene best beskrives sånn: :murvegg: Får ikke til en struktur på innledning og teori som funker. Jeg kobler sammen elementer (og teorier) fra flere ulike fagfelt, og klarer ikke å se i hvilken rekkefølge ting passer best. Rart det der, vanligvis er jeg veldig flink til å strukturere. Men dette er rett og slett for stort, for mange sider. Foreløpig har jeg innledning- og teoridel på nærmere femogtretti sider. Over tretti sider er for mye for mitt lille hode å holde styr på!

(En annen ting er at jeg jo ikke kan ha 35 sider innledning og teori når oppgaven skal være på maks åtti...og den i tillegg egentlig er mest empirisk. Veit at jeg kan kutte en god del, og det skal gjøres etter hvert, men foreløpig er altså problemet å strukturere.)

Siden oppgaven min er mest empirisk bruker heller ikke jeg EndNote. Får ikke mer enn to sider litteraturliste - og det klarer jeg faktisk å holde styr på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...