Gå til innhold

Masteroppgave-tråden

Pingting

Anbefalte innlegg

Og jeg klarer det ikke. Og lar meg distrahere av alt, og er i ferd med å få skikkelig, skikkelig panikk. :grine:

Selvfølgelig klarer du det!! Ingenting som heter å ikke klare når du er to dager unna innlevering.

Angående distrahering: har innført superstrengt jobberegime her denne uka. En halvtimes intens jobbing (iphonen på nedtelling) - og når telefonen ringer er det pause UANSETT..i KUN fem minutter. Deretter er det på 'an igjen. Funker fett, har aldri vært så effektiv som nå. Hver andre time eller så unner jeg meg selv litt lengre pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig klarer du det!! Ingenting som heter å ikke klare når du er to dager unna innlevering.

Angående distrahering: har innført superstrengt jobberegime her denne uka. En halvtimes intens jobbing (iphonen på nedtelling) - og når telefonen ringer er det pause UANSETT..i KUN fem minutter. Deretter er det på 'an igjen. Funker fett, har aldri vært så effektiv som nå. Hver andre time eller så unner jeg meg selv litt lengre pause.

Så lurt! Kanskje jeg skal prøve på det...

Pingting, hva med å prøve å rense hodet på en eller annen måte? Ta deg en tur ut i det fine været, gå en tur, eller jogg, eller sykle... Fysisk aktivitet er det beste.

Eller, hvis det skal være generelt, prøv å tenk hvordan du ville forklart det til noen som ikke har like god kunnskap om dette som deg. Hva ville du sagt da? Må jo forutsette at det er en fagperson, men en som ikke har satt seg inn i saken. Kan det hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller, hvis det skal være generelt, prøv å tenk hvordan du ville forklart det til noen som ikke har like god kunnskap om dette som deg. Hva ville du sagt da? Må jo forutsette at det er en fagperson, men en som ikke har satt seg inn i saken. Kan det hjelpe?

Nei, problemet mitt er vel heller at jeg ikke VET hvilke generelle slutninger jeg kan trekke av akkurat disse funnene. De er såpass spesifikke at det er vanskelig å bruke dem til å kommentere problemstillingene. Så jeg vurderer faktisk rett og slett å fjerne dem. Det er et kapittel hvor veileder mener at jeg gjentar meg selv for mye, og at jeg bør kutte ned, så jeg ser jo at det er en god løsning. Er bare litt skummelt. :gjeiper:

Trikset ditt var veldig lurt, la marionette. Innføres! Om noen timer skal forøvrig hele lesesalsgjengen ut og grille og ta en øl (jeg har med én for å unngå fristelser). Det er en grei gulrot, altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en lang luftetur på meg i dag, men nå er jeg tilbake for klar for å skrive avslutning! Er det noen her som sitter på HW på Blindern og skriver til vanlig forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, problemet mitt er vel heller at jeg ikke VET hvilke generelle slutninger jeg kan trekke av akkurat disse funnene. De er såpass spesifikke at det er vanskelig å bruke dem til å kommentere problemstillingene. Så jeg vurderer faktisk rett og slett å fjerne dem. Det er et kapittel hvor veileder mener at jeg gjentar meg selv for mye, og at jeg bør kutte ned, så jeg ser jo at det er en god løsning. Er bare litt skummelt. :gjeiper:

Hvis man ikke klarer å knytte et poeng godt nok til problemstillingen, kan man faktisk bli trukket ned for det. Sist jeg snakket med min veileder foreslo han at jeg skulle kutte hele kjønnsperspektivet i min oppgave (både i teorien og analysen). Det er kjipt siden jeg har brukt masse tid på å lage tabeller, beskrive de osv. Men har nå gjort det (mest for å teste) og ser at oppgaven blir mer kompakt og "to the point". Med det kuttet jeg ut faktis hele 4500 ord!!! og nærmere 15 sider, men jeg er fortsatt innenfor grensen så for meg gjør det ingen ting.

Så poenget, Ping. Hvis du ikke klarer å utlede poenget godt nok, så bare dropp det. Ikke stress deg selv opp i siste liten.

Og bare tenk, på mandag er du FERDIG!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en lang luftetur på meg i dag, men nå er jeg tilbake for klar for å skrive avslutning! Er det noen her som sitter på HW på Blindern og skriver til vanlig forresten? :)

jeg sitter vanligvis på SV på blindern (eller Hariett Holter da). Nå har jeg begynt å jobbe igjen da, men kommer fortsatt til å være der en del framover.

Hvor er HW forresten?! har vært på blinder i nærmere 7 år, men kan ikke huske noe HW bygning :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man ikke klarer å knytte et poeng godt nok til problemstillingen, kan man faktisk bli trukket ned for det.

Ja, det var det jeg og tenkte på. Borte nå! *poff*

Kjedelig å kutte så mye som du gjorde da (for min del var det snakk om to sider) - men det er veldig deilig å se at oppgaven blir bedere mens man jobber. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg og tenkte på. Borte nå! *poff*

Kjedelig å kutte så mye som du gjorde da (for min del var det snakk om to sider) - men det er veldig deilig å se at oppgaven blir bedere mens man jobber. :)

Ja, det var litt kjipt og jeg var ikke helt med på det i begynnelsen (nettopp fordi jeg har brukt så mye tid på å utlede hypoteser, teste de ut, lage fine tabeller og grafer og beskrive dem). Men jeg ser at det gjør oppgaven bedre og mer kompakt, så da har jeg bestemt meg for å gjøre det likevel. Men sånn er det.

Og så at dere diskuterte hvorvidt oppgaven ser ut som den var på prosjektskissa. Jeg hadde en vag prosjektskisse, så min oppgave ble til mer eller mindre underveis. Men jeg synes oppgaven min har blitt formet veldig av min veilederen, så jeg håper at sensorene er enige i hans måte å strukturere oppgave på. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn! Nå er avslutningen grovt skrevet ned, og jeg skal finpusse frem til det er Farmen :) HW-bygningen (Henrik Wergeland) er en del av P.A.Munch og Niels Treschows.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dag på lesesalen i dag. *vettskremt*

(og glad!)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(og glad!)

Hysj med deg. Vil ikke høre om det! :glare:

Neida. Grattis! :tommelsmil: Du er så heldig! Wish it was me... Men det er det, snaaaart! Mye igjen før du kan gi deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, endelig er værgudene på vår side, folkens :gjeiper:

I går fikk jeg nesten ikke gjrot noen ting, da det var så fint vær. Gikk tur halve dagen, så vasket jeg terrassen og i det hele tatt... Men i dag sitter jeg inne med GOD samvittighet og prøver å få gjort noe på oppgaven. Kjenner at motivasjonen ikke er helt på topp, men men.. Det er bare å bite tennene sammen.... 2 uker igjen :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, endelig er værgudene på vår side, folkens :gjeiper:

Ja, endelig kom skyene hit også! Måtte det bare bli dårlig vær fram til 15. juni når jeg leverer... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, endelig kom skyene hit også! Måtte det bare bli dårlig vær fram til 15. juni når jeg leverer... ;)

Eh, 15 juni er kanskje litt vel lenge!? :gjeiper:

Holder til 16 mai for min del :gjeiper: :gjeiper: :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, 15 juni er kanskje litt vel lenge!? :gjeiper:

Holder til 16 mai for min del :gjeiper: :gjeiper: :gjeiper:

Jeg holder ikke til i Oslo, så dere kan jo få nydelig vær fra og med 17. mai, da - så kan gråværet holde seg her på sørvestlandet fram til midten av juni :Nikke:

Helst vil jeg ha masse regn framover, sånn at det ikke blir noe skogbrannfare resten av sommeren. For etter 15. juni skal det bli stekende hett og skinnende sol og badetemperaturer over 20 grader. Mmmm...det blir bra!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder ikke til i Oslo, så dere kan jo få nydelig vær fra og med 17. mai, da - så kan gråværet holde seg her på sørvestlandet fram til midten av juni :Nikke:

Helst vil jeg ha masse regn framover, sånn at det ikke blir noe skogbrannfare resten av sommeren. For etter 15. juni skal det bli stekende hett og skinnende sol og badetemperaturer over 20 grader. Mmmm...det blir bra!! :danse:

Ok, da ønsker jeg deg MASSE regn fram til 16 juni! :regn:

Vekk med skogsbrannene og på med mastermotivasjoner! Så blir sol og fest resten av livet! :):kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(og glad!)

Lykke til med den siste innspurten! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...