KatteLatte Skrevet 23. april 2011 #581 Del Skrevet 23. april 2011 Vi kan også levere 2. eller 16. mai, og da får vi muntlig før sommeren. Rekker vi ikke det er neste frist 1. november! Det er ikke noe alternativ å holde på så lenge, så her er det bare å stå på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 23. april 2011 Forfatter #582 Del Skrevet 23. april 2011 ångh, jeg har en kjempetreig dag i dag! Skulle revidere det ene kapitlet mitt på 15 sider. Etter snart 4 timer på lesesalen har jeg fått sett på... *trommehvirvel* ... TO! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la marionnette Skrevet 23. april 2011 #583 Del Skrevet 23. april 2011 ångh, jeg har en kjempetreig dag i dag! Skulle revidere det ene kapitlet mitt på 15 sider. Etter snart 4 timer på lesesalen har jeg fått sett på... *trommehvirvel* ... TO! Sånne dager er kjipe! Føler med deg (nesten i hvert fall, tatt i betraktning misunnelsesgenene mine som hvisker at du snart er ferdig...). Men er vel snart-ferdig-syken som gjør inntog. Lykke til med dagens innspurt!! Heia, heia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la marionnette Skrevet 23. april 2011 #584 Del Skrevet 23. april 2011 Vår muntlig er naturlig nok ikke før etter sommeren, siden innlevering er 15. juni. Tidligst slutten av august, sier veileder. Men hadde jeg ønsket, kunne jeg levert tidligere, og bedt om å få gå opp før sommeren. De pleier visstnok å være snille sånn. Jeg ville skrive lengst mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 23. april 2011 Forfatter #585 Del Skrevet 23. april 2011 (endret) Åh. Til tross for at jeg tilbringer påskeaften på lesesalen, og det går treigt, så er det ikke så ille altså. Vi er fem stk her i dag, og nå har vi sitti ute i halvannen time med grilling, øl og solskinn. Også er det på'n igjen. Jeg gikk inn først, de andre er ute enda - men så skal heller ikke de levere om en uke. Jaja. *heier på alle* Endret 23. april 2011 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsLeela Skrevet 24. april 2011 #586 Del Skrevet 24. april 2011 Hehe, er det for fint vær til at folk har giddet å sitte på lesesalen og forum i dag?! Jeg har for min del tatt dagen fri, men skal sette med ned og jobbe litt nå. Deilig med sol og så fantastisk vær, men man blir dessverre ikke noe mer motivert av det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirby Skrevet 24. april 2011 #587 Del Skrevet 24. april 2011 Har sittet ute på terrassen og jobbet litt, før jeg flyttet meg inn og jobbet videre. Skal gjøre noe småtteri senere, men venter til imorgen med resten, og da skal jeg på lesesalen. Begynner virkelig å se at jeg er snart ferdig nå, det er så deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #588 Del Skrevet 25. april 2011 Jeg håper at når denne uka er ferdig så mangler jeg kun en avslutning! Jeg tror det blir veldig motiverende å kun ha igjen én ting å konsentrere seg om før det er korrekturlesing og levering. Jeg er forresten hun som hadde den utro kjæresten og har hatt det skikkelig dårlig de siste dagene, forsøkt å skrive men blir stadig overmannen av krampegråt som ikke vil slippe taket. Det er ufattelig tungt å stå opp hver morgen for først å få masteroppgave-slap'n i ansiktet og så utroskap-slap'n rett etterpå. Jeg følte meg sterk i starten, men nå går det nedover, og jeg vet at jeg ikke har råd til det, derfor blir det enda verre. Men jeg satser på at det ordner seg for snille jenter! 14 dager igjen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 25. april 2011 #589 Del Skrevet 25. april 2011 Jeg håper at når denne uka er ferdig så mangler jeg kun en avslutning! Det håper jeg også at du har! Håper virkelig du klarer å fullføre til tross for hva du går igjennom. Ikke la den dritten av en eks få ødelegge masteroppgaven for deg også! I dag skal det jobbes her! Har vært alt for slapp de siste dagene, ikke minst ukonsentrert! Planen er å sende analysen til veilederen min i morgen, men foreløpig ser det mørkt ut. Men jeg må bare få det til! Bare synd det jeg skriver blir så vanvittig kjedelig og dårlig... Nå er jeg der hvor jeg egentlig synes hele masteroppgaven er urelevant og uinteressant. Hvorfor skal noen interessere seg for å lese om det jeg skriver om? Forhåpentligvis er sensor en skikkelig nerd innefor feltet og synes det er kjempespennende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 25. april 2011 Forfatter #590 Del Skrevet 25. april 2011 I dag skal det jobbes her! Har vært alt for slapp de siste dagene, ikke minst ukonsentrert! Planen er å sende analysen til veilederen min i morgen, men foreløpig ser det mørkt ut. Men jeg må bare få det til! Bare synd det jeg skriver blir så vanvittig kjedelig og dårlig... Nå er jeg der hvor jeg egentlig synes hele masteroppgaven er urelevant og uinteressant. Hvorfor skal noen interessere seg for å lese om det jeg skriver om? Forhåpentligvis er sensor en skikkelig nerd innefor feltet og synes det er kjempespennende... Åh, den følelsen kjenner jeg igjen! Jeg tror det er veldig vanlig, egentlig. Man ser så utrolig blind på sitt eget, og alt ser fruktelig innlysende og platt ut. Det er heldigvis sjeldent tilfellet. Jeg har ihvertfall oppdaga de gangene jeg har lagt fra meg et kapittel en stund, at det slett ikke er så ille når jeg leser det på nytt. Og, eh, dette er akademia. Stort sett alt som det skrives om vil være kjedelig for noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 25. april 2011 #591 Del Skrevet 25. april 2011 Og, eh, dette er akademia. Stort sett alt som det skrives om vil være kjedelig for noen. Hehe, det er så sant, så sant. Trenger ikke gå lenger enn til samboeren for å få det bekreftet Takk for støtten. Kanskje jeg tar frem oppgaven om to år, leser den og tenker: Dæven så smart jeg var! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #592 Del Skrevet 25. april 2011 I beskrivelsen av lengde på oppgaven står det: Oppgavens omfang skal være på ca. 180 000-230 000 tegn (80–100 sider). Jeg har funnet ut at min oppgave kommer til å ende på cirka 195.000 tegn, men det er bare 78 sider.. Tror dere at dette er et problem? Kan de stryke meg pga. to sider når jeg oppfyller kravet om tegn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 25. april 2011 #593 Del Skrevet 25. april 2011 I beskrivelsen av lengde på oppgaven står det: Oppgavens omfang skal være på ca. 180 000-230 000 tegn (80–100 sider). Jeg har funnet ut at min oppgave kommer til å ende på cirka 195.000 tegn, men det er bare 78 sider.. Tror dere at dette er et problem? Kan de stryke meg pga. to sider når jeg oppfyller kravet om tegn? Det kan jeg ikke tenke meg. Jeg skal skrive ca. 60 sider (+ - 10%) og 150.000 tegn. Jeg har nå 56,5 sider med tekst (og et par bilder), men har bare 116.500 tegn. Hva skolen oppgir som antall tegn har aldri stemt med hva jeg har fått når jeg har skrevet så mange sider som oppgavene har krevd. Det er alltid for mange tegn i oppgaveteksten i forhold til antall sider. Kanskje det er for at vi skal ha mer å gå på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 25. april 2011 #594 Del Skrevet 25. april 2011 Og forresten: herregud så glad jeg er for at jeg ikke må skrive mer enn 60 sider! Det er nok i massevis! Hadde aldri klart å få pressa ut 20 sider til av den problemstillinga jeg har nå! Jeg er særdeles imponert over dere som klarer det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #595 Del Skrevet 25. april 2011 Problemet er jo at de lett ser sidetallet, men de får ikke oppgitt antall tegn. Det er derfor jeg er så usikker. Jeg vet om flere som har skrevet 80 sider og 5-6 av de har vært sider med bilder og modeller og diagrammer, og det vil jo si færre tegn for dem enn mine 80 sider med fullstappet tekst. Jeg vil ikke stryke fordi jeg mangler 2 sider, men samtidig er det kjedelig å måtte skrive 2 sider med svada også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 25. april 2011 #596 Del Skrevet 25. april 2011 Du kan ikke slenge inn noen bilder da? Og har du startet på en ny side hver gang du begynner på et nytt hovedkapittel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la marionnette Skrevet 25. april 2011 #597 Del Skrevet 25. april 2011 Problemet er jo at de lett ser sidetallet, men de får ikke oppgitt antall tegn. Det er derfor jeg er så usikker. Jeg vet om flere som har skrevet 80 sider og 5-6 av de har vært sider med bilder og modeller og diagrammer, og det vil jo si færre tegn for dem enn mine 80 sider med fullstappet tekst. Jeg vil ikke stryke fordi jeg mangler 2 sider, men samtidig er det kjedelig å måtte skrive 2 sider med svada også. Gjelder ikke +/- 10%-regelen i masteroppgaver også? Eller er det nettopp det at de sier mellom 80 og 100 som gjør at man ikke skal gå utover det sideantallet? Vi har ikke fått oppgitt antall tegn, kun mellom seksti og åtti sider. Veilederen min sa en gang at jeg MÅTTE holde meg innenfor dette, men det tror jeg helst var fordi hun var redd det ble for mye.. Synes strengt tatt det er rart om de stryker deg fordi du mangler to sider. Du kan ikke bare høre med veileder, da? Ellers får du bare, som KatteLatte sier, slenge inn noen bilder, om det er mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la marionnette Skrevet 25. april 2011 #598 Del Skrevet 25. april 2011 Argh, har hatt så utrolig lite produktive dager! Skjønner ikke at det er mulig. Sitter og gjør ingenting, egentlig, utenom å irritere meg over at det fremdeles er helligdag og at nettavisene blir sjelden oppdatert. Nå SKAL jeg være effektiv den siste timen før jeg skal på middag og kino med ei venninne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #599 Del Skrevet 25. april 2011 Nei, bilder passer ikke helt inn i oppgaven dessverre :/ Veilederen min mener at 10%-regelen gjelder, og at det holder med 72 sider og at man kan skrive opp til 110. Men jeg tør ikke stole 100% på henne, av forskjellige grunner.. Det hadde vært helt forjævlig å stryke fordi man mangler 2 sider! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsLeela Skrevet 25. april 2011 #600 Del Skrevet 25. april 2011 Skal ikke dere oppgi anntall ord/tegn i oppgaven da?! Trodde det var obligatorisk. det er jo som du sier, de som har bilder, grafer og tabeller vil få mange flere sider (som også kan være et problem), enn de som ikke har med slike ting. Har også hatt skikkelig uproduktive dager den siste uka. Venter bare på at veilederen dukker opp i morgen og gir meg en skikkelig tilbakemld ang. min noe mislykkede analyse... Har prøvd å redigere de andre kapitlene, men klarer ikke å konsentrere meg så mye om de, når jeg vet at jeg må gjøre om så mye på analysen. Håper bare på en KJAPP og god tilbakemelding i morgen, så ser jeg for meg turbojobbing fram til 16 mai.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå