Gå til innhold

Hva hjelper, når ingenting hjelper?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg utsetter alltid alt. Å skriver ned på lister hva som skal og må gjøres hjelper ikke. Det hjelper ikke å tenke på at når jeg er ferdig med det og det, så har jeg tid til det og det. Det er tilfredsstillende når alt er gjort. Men å tenke på det, hjelper heller ikke på å komme igang. Det hjelper ikke uansett om jeg har ett punkt eller 5 punkt eller 10 punkt.

Jeg vil og er fast bestemt på at jeg skal gjøre alt. Men allikevel kommer jeg ikke igang.

Men ting som er gøy som ikke må gjøres er det lett å komme igang med. Og kjedelige ting er lett å komme igang med.

Men å komme igang med gøye ting som jeg må, kommer jeg "aldri" igang med. Heller ikke kjedelige ting som må gjøres. Men det er lettere å komme igang med kjedelige ting som må gjøres, enn gøye ting som må gjøres, (er jo helt rart).

Jeg skriver lister, og fører bare på gøye ting. Når jerg en gang av en mystisk grunn kommer igang, så er det vanskelig å stoppe. For da koser jeg meg ordentlig med det, og har kjempe mye glede av det.

Skulle så gjerne visst hvorfor det er slik.

Så når ingenting hjelper, hva hjelper da?

Å hatt en aggresiv krokodille i hus som bet meg om jeg ikke kom igang, hadde hjulpet.

Lyssten og innstillinger på at jeg vil er der, men kommer allikevel ikke igang. Så det er ingenting galt med lyssten og innstillingen.

Jeg trenger et kjempespark, ikke bare et, men mange.....

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Har du ikkje nettopp hatt ein tråd om dette?

Skrevet

Jeg motiverer meg selv ved å jobbe konsentrert i et visst antall minutter, og så har jeg lov til å ta pause. Ofte ender det opp med at jeg bare fullfører mens jeg er i gang, andre ganger tar det noen runder. Spesielt heldig er det å legge det opp mot reklamepauser; for det er jo ingenting som er så kjedelig som reklame, så da kan jeg si at jeg skal vaske opp i hele reklamepausen, for eksempel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...