blå Skrevet 25. oktober 2003 #1 Skrevet 25. oktober 2003 En gang ble jeg fortalt at p-piller minsket sin virkning ved forskjellige naturmedesiner. Det var snakk om Johnnesurt den gangen. Lurer på om det er andre som har greie på dette? Hva med Solhatt??? Eller er dette bare tull?
Iselilja Skrevet 25. oktober 2003 #2 Skrevet 25. oktober 2003 Jeg har og hørt noe om det en gang.. Håper ikke det stemmer.
Linee Skrevet 26. oktober 2003 #3 Skrevet 26. oktober 2003 Har også hørt det med johannesurt og p piller, men om det er fakta eller et rykte vet jeg ikke. Men de som selger det (apotek) kan sikkert finne det ut for deg. Kan iallefall forsikre deg om at det ikke er solhatt! Men vær obs på at en på p piller trenger litt ekstra tilskudd av vitaminer og mineraler, p piller hemmer opptak av noen mineraler, så ikke ta det samtidig.( svelg heller ikke p pilla med grapefrukt juice!)
Catzy Skrevet 27. oktober 2003 #4 Skrevet 27. oktober 2003 Alle legemidlene som står i denne listen kan miste effekten hvis den tas sammen med Johannesurt. Det er fordi Johannesurt inneholder stoffer som disse preparatene reagerer mot. P-piller som Synfase, Marvelon, og Trinodiol og P-ring (NuvaRing) står på den listen. Solhatt har ingen registrerte interaksjoner. Catzy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå