AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #1 Skrevet 8. februar 2011 noen som vet sånn ca hvor mye det koster å få undersøkt tennene hos tannlegen?? hvor mye koster det hvis man må borre??
Gjest pellepirat Skrevet 8. februar 2011 #2 Skrevet 8. februar 2011 Sist jeg var hos tannlege bare for sjekk ble det ca.700. (Røntgenbilder, puss,rens etc). Måtte bore et hull året før og da ble det ca.1200. Varierer vel litt i priser hos tannleger, og kanskje noe mer hos private kontra offentlige.
sunnyside Skrevet 8. februar 2011 #3 Skrevet 8. februar 2011 Mange tannleger har en hjemmeside hvor de lister opp priser. Men hos min tannlege koster en vanlig konsultasjon ca 600 kroner. Litt usikker på hvor mye ekstra det blir hvis man må bore, men ser ikke bort fra at du da lukter på 1000lappen...
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #4 Skrevet 8. februar 2011 har lest/hørt at det kan være farlig å være i et fly i 8000-10 000 meters høyde hvis man har hull i tennene. Ikke spør meg hvorfor, for jeg vet ikke...
feuerstein Skrevet 8. februar 2011 #5 Skrevet 8. februar 2011 Strengt tatt er det vel hull med dårlige fyllinger som er problemet. En dårlig fylling som etterlater en luftboble inni tannen reagerer stygt på det lave trykket i en flykabin. Luftboblen vil forsøke å utvide seg, noe som kan ende med at fyllingen kommer ut med et smell (au!) eller at hele tannen sprekker (AU!!!). Det samme problemet gjelder forøvrig ved dykking.
sajk Skrevet 9. februar 2011 #6 Skrevet 9. februar 2011 jeg er tannhelsesekretær på priv klinikk. vi tar 485 for undersøkelse med 2 rtg bilder og puss. ellers er det 110 pr bilde og 590 for bilde av alle tennene med en større maskin (opg) også 900 pr vanlige fylling blir mer hvis den er stor eller komplisert.
seleneluna Skrevet 9. februar 2011 #7 Skrevet 9. februar 2011 Jeg bestalte 1500 for borring av ett stort og 850 på ett lite.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå