Sandra Skrevet 25. oktober 2003 #1 Del Skrevet 25. oktober 2003 Jeg er blitt SKIKKELIG forkjølet. Hoster og nyser hele tiden. Men igår oppdaget jeg at jeg har litt vondt i ryggen, men bare hvis jeg hoster eller puster dypt ut. Har man vondt foran eller bak når man har lunge.bet.? jeg har forresten bare vondt bak. Har også sovet på sofaen de siste dagene, så det kan jo hende det bare er sofaen som har gjort det? Synes noen om dette høres ut som lungebetennelse? eller noe annet skummelt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 25. oktober 2003 #2 Del Skrevet 25. oktober 2003 Hvis infeksjonen kommer helt nederst i lungene får man en lungebetennelse. Sykdomsfølelsen er ofte sterkere enn ved en bronkitt, feberen er høy og man blir medtatt. Det er vanlig å hoste, og oppspyttet er ofte gulgrønt eller rødlig. Iblant får man smerter i brystet og hjertebank. Symptomene kan komme raskt over noen timer, men oftest tar det noen dager med mer vanlige forkjølelsesplager før man aner at noe mer alvorlig er fatt. Lungebetennelse skyldes bakterier og behandles med antibiotika, som regel vanlig penicillin. Den vanligste bakterietypen kalles pneumokokker. De gir hurtig og dramatisk innsykning, og før antibiotika ble oppdaget var slike infeksjoner ofte livstruende. I våre dager vil ellers friske personer som regel klare seg fint gjennom en lungebetennelse, mens eldre og svake er mer utsatt for komplikasjoner og dødsfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. oktober 2003 #3 Del Skrevet 25. oktober 2003 Ja, jeg leste en del av disse lommelegene jeg også, men fant ikke noe som passet helt. Får vel bare vente å se til imorgen om det blir bedre eller ikke. Hvis ikke sjekker de det vel ganske enkelt hos legen. Bare lurte på om noen hadde hatt personlige erfaringer med dette før.. Har nemlig ikke lyst til å bli mer syk, for jeg skal ut i praksis som sykepleier på mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 25. oktober 2003 #4 Del Skrevet 25. oktober 2003 Eller så kan det bare være at muskelene dine begynner å bli vonde. De strammer seg ganske kraftig hver gang du hoster, og blir dermed såre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 25. oktober 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 25. oktober 2003 Ja, ellers så er det sofaen jeg har ligget på de siste dagene. Fryser så fælt så det var litt mer fristende å legge seg på sovesofaen. jeg var hjemme fra jobben idag så jeg ikke skal bli mer syk. Dumme dumme forkjølelse. Røde såre nesebor, rennende øyne , DEN hvitløksånden(satt og gomlet hviløksfedd i sted, så nå fikk jeg beskjed av kjæresten min at jeg helst ikke skulle pust i hans retning ) Fylt opp 2 svære rimiposer med snytepapir også. Lurer på hvem som kan produsere såå mye slim i nesa mi?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 25. oktober 2003 #6 Del Skrevet 25. oktober 2003 Jeg hadde det slik i fjor, men jeg hadde også vondt foran i brystet når jeg hostet. Det var såpass at jeg hadde store problemer med å puste til tider. Legen ga meg Cosylan og Paralgin Forte ei uke. De sa det var stølhet i lungemuskulaturen fordi jeg hadde hostet for mye... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå